YLLÄTTÄVÄT TILANTEET JOISSA SKIPPAAN TREENIN

Sis. mainoslinkkejä

Nyt ei puhuta kipeydestä, vaan itseasiassa yllättävän monistakin muista tilanteista, jolloin sanon hastalavistat treenille ja teen jotakin muuta. Mitä nämä esimerkiksi ovat?

TYÖ

Työ menee treenin edelle. Niin se vain on, sillä velvollisuudet on hoidettava – treenaamaan pääsee sitten kun on hommat tehty.

JOS AIKAA EI OLE JÄÄNYT RENTOUTUMISEEN

Mistä päästäänkin siihen, että toisinaan ihan vain sohvalla makaaminen voi olla juuri sitä mitä tarvitsee eniten. Treeni vaatii kuitenkin aika paljon sellaista henkistä tsemppiä, joten jos rentoutumiseen ei ole viikossa jäänyt yhtään aikaa, saatan hyvin valita sen kotisohvan. Balanssi ennen kaikkea. Jos esim. työpäivä loppuu vasta iltapalan syömiseen, en sen jälkeen ole tosissaan suuntaamassa salille.

JOS TIEDÄN ETTÄ HUOMENNA OLISI PAREMPI HETKI TREENATA

Josta päästäänkin siihen, että Älä jätä mitään huomiselle ei päde tässä huushollissa. Teen mielelläni treenin seuraavana päivänä, jos tiedän silloin olevan parempi hetki treenaamiselle. Jos esim. päivä on ihan täynnä ja huomenna olisi enemmän aikaa. Yksi päivä sinne tänne – kokonaisuus ratkaisee.

URHO

Urhon liikunnat tulevat aina ykkösenä. Jos aikaa on vain joko omalle treenille tai pojan urheilulle, ei ole kysymystäkään kumman aktiviteetit skipataan. Monesti näitä voi toki myös yhdistää, mutta se onnistuu parhaiten lähinnä aerobisen urheilun merkeissä.

KAVERIT

Kyllä! Saatan skipata treenin ihan vain kavereita nähdäkseni. Joskus sitä kummallekin osapuolelle vapaata aikaa on haastava löytää, joten jos sellainen osuu kohdalle, saa treeni väistää. Sen voi tehdä joskus muulloinkin – sali ei onneksi ole karkaamassa mihinkään!

Paita täältä / Trikoot täältä / Kengät täältä

Lusmuilua? Jonkun mielestä ehkä, mutta ei minusta. Balanssi ja maalaisjärki on hyvä pitää mukana, mitä sitä ikinä sitten tekeekin.  Treenin asettaminen poikkeuksetta kaikissa tilanteissa elämän ykkösasiaksi olisi varmasti HC dedicationia, mutta kehitys ei ole kiinni yksittäisistä päivistä, vaan siitä mitä tapahtuu pitkällä aikavälillä. Sopivasti joustavana homma pysyy mieleisenä ja sehän on se pääasia. Ootko samaa mieltä? Katso myös: Näistä asioista en pidä treenaamisessa 😤👎

EDELLISESSÄ POSTAUKSESSA: MIKSI ET VASTAA MUN KOMMENTTIIN?!

Ida Jemina

9 vastausta artikkeliin “YLLÄTTÄVÄT TILANTEET JOISSA SKIPPAAN TREENIN”

  1. No nyt olet asian ytimessä! Tuo on minusta hirveän terve ajattelutapa ja olen itse huomannut tulostakin syntyvän paljon paremmin niin. Kroppa saa palautua silloin kun on tarvis, joten luonnollisesti voisi kuvitella kehitystäkin tapahtuvan. Mulla on sellainen tilanne, että kilpaurheilun takia (joukkuelaji) treeneihin on mentävä, mutta pyrin just aina löytämään viikosta hetket rentoiluun, jolloin olen paljon paremmassa iskussa siellä treeneissä. Mulla on montakin sellaista kaveria, jotka lähtevät lähes itkua vääntäen salille, kun aikataulu on välillä juoksemista paikasta toiseen. Nämä samat vastaavat että ”pakko sinne salille on mennä” kun kysyn, että eikö nyt olis lepopäivän paikka. Sitten ihmetellään miksi turvottaa koko ajan ja miksei kehitystä tapahdu..
    Jotenkin koen, että tuollainen ajattelutavan rentous on tarpeen, jos haluaa ns. pystyä kaikkeen. Eli töihin, kouluun, treeneihin, sosiaaliseen elämään jne. ja saamaan vielä itselleen kokonaisvaltaisen hyvän olon. Toki ihmisiä on erilaisia ja joku varmasti pystyykin touhottamaan pitkiä jaksoja ilman aivojen tai kropan lepoa! 🙂

    • Just näin! Meistä on tietysti moneksi ja joissain elämäntilanteissa sali voi olla suuremmassa painoarvossa kuin toisissa samankin henkilön kohdalla. Itselle toimii tällä hetkellä hyvin tämän tyyppinen meininki 🙂

  2. Treenaan pääsääntöisesti joka ikinen viikko 4-5x salilla, mikä tarkoittaa.16-20 treeniä kuukaudessa. Jos joku kerta ei huvita tipan tippaa treenata, jätän väliin suosiolla. Yksi treeni sinne tänne 🙂 mua kuitenkin lähestulkoon aina huvittaa mennä treeneihin, joten jos joku kerta motivaatiota olisi enemmän vaikka siivoamiseen, niin sitten siivoan 😂

    • Mahtavaa että motivaatiota riittää ja kuulostaa just oikealta meiningiltä! 🙂

  3. Toi on kaukana lusmuilusta! Hyvä että osaat pitää balanssin treenin ja levon välillä. Millasii liikunta muotoja / miten liikutat Urhoo? Ois kiva tietää 🙂

    • Urhon kanssa käydään juoksemassa sekä tasasykkeisiä että intervallityyppisiä lenkkejä. Kuljetaan myös metsissä, heitellään palloa ja koirapuistoillaan yms 🙂

  4. Koira/kani menee munkin elämässä 1:lle, jos eläin voi pahoin tai sitä pitää hoitaa treeni jää sikseen. ja hei; aina voi treenata kotona usein korvaan senkin sillä! Sen sijaan tuo ”voin tehdä huomenna” ei päde muhun. Sen minkä ehdin tehdä nyt/tänään teen enkä siirrä koska huomisen ohjelmasta/voinnista ei voi mennä takuuseen. Samoin kaverit; joskus jää väliin sen takia että treenihimo on niin suuri.

    • Just näin, lemmikit on kuitenkin meidän vastuulla<3

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

 43
Tykkää jutusta