Viikon treenikuulumisia

Hiphei ja ihanaa lauantaita!

Päivät menee niin nopeasti, että kohta on jo Juhannus jee! Se onkin yksi lempijuhlistani, jota vietän aina poikkeuksetta mökillä järvimaisemissa. Siellä sielu lepää ja masu kiittää hyvistä ruuista.


Mutta ei juhannuksesta sen enempää. Tänään on viikon viimeinen treeni jalkapäivän muodossa. Takana on muun muassa pepputreeniä, selkä- ja olkapäätreeniä sekä sykettä nostavia treenejä.




Pepputreenin päätteeksi tein tällä kertaa supersarjoja loitontajalaitteessa ja selkäpenkissä. Loitontajalaitteessa kosketan käsillä työskentelevään lihakseen, sillä se auttaa keskittymään oikeaan suoritustekniikkaan ja vie treeniä paremmin perille. Tarkoituksena ei ollut riuhtoa liikettä kaikilla mahdollisilla lihaksilla vaan tehdä työ mahdollisimman eristävästi pakaralla.



Loitontajalaitteesta hyppäsin samantien selkäpenkkiin ja tein siinä pientä liikettä lisäpainon kanssa. Kyllä poltteli pakaroita ja takareisiä ai että. Kävelinkin ihan hassusti, kun jalat eivät oikein meinanneet enää totella.  

Olkapäätreenissä tein mm. pystypunnerrusta Smithissä. Ihan kingi liike ja tuntuu siellä missä pitää.




Tein myös olkapääpunnerrusta tangolla yhdellä kädellä kulmassa. Tämäkin on hyvä liike, suosittelen kokeilemaan. 


Takaolat taas saivat löylytystä mm. taljassa facepullilla.



Eilen oli välipäivä salilta ja oli kotitreenin aika. Treeni kesti vain noin 15 minuuttia mutta hiki virtasi. Tein mm. burpee-liikettä ja lankkupitoja vatsoille.

Ja nyt niitä jalkoja vääntämään iiiks!

Eilen kerroin ajatuksiani Suurin pudottaja-ohjelmasta

Ida Jemina

10 vastausta artikkeliin “Viikon treenikuulumisia”

    • Moikka! Kyllä, aivan mahtava treeniviikko takana kiitos 🙂 Pitääkin käydä lukaisemassa 🙂

  1. Hei! Täällä yksi innokas lukia lisää! Olen aivan koukussa blogiisi ja odotan innolla uusia postauksia. 🙂
    Muistelen että olet myös entinen luistelija? Muistanko oikein.. Terveisin ex taitoluistelija Texasista 🙂

    • Jeeeee!! Superkiva kuulla! 🙂 Hyvin muistit, entinen muodostelmaluistelija. Kyllä luistelija luistelijan tunnistaa 🙂 vai että Texasista! Ihanaa! Miten olet sinne asti päätynyt? 🙂

    • Aivan totta!:) päädyin tänne joulun jälkeen au pairiksi viettämään välivuotta. Käytkö muuten enää jäillä yhtään? Itse olen onnekas kun täällä asun hallin vieressä ja pääsen välillä luistelemaan taas. 🙂

    • Oi vitsi siistiä! Haikeudella aina muistelen omia jenkkiaikoja 🙂 aivan liian harvoin on nyt viime aikoina tullut käytyä jäillä, talvisin sitten vähän useammin. Toihan on tosi kiva jos halli on lähellä niin pääsee helposti fiilistelemään luisteluaikoja 🙂

  2. Heips! Löysin sun blogin muutama viikko sitte ja pakko sanoo että tää on noussu iha suosikkiblogiksi! Sun blogista saa mahtavaa inspiraatiota omaan reeniin ja sulla on karehdittava kroppa! 🙂

    Mun piti lisäksi kysyä, että minkälainen liike on toi olkapäät tangolla yhdellä kädellä kulmassa, kun en ihan hokannu missä se tehdää ja kuinka? 🙂

    • Huippua! Oon ilonen että löysit ja aivan mahtavaa jos blogi inspiroi! 🙂 Kiitos paljon!

      Tuo liike tapahtuu niin, että tangon toinen pää laitetaan kulmaan tai johonkin mihin se voi tukeutua. Toisesta päästä taas otetaan kiinni. Sitten tankoa työnnetään ylös etuviistoon ja lasketaan takaisin alas suunnilleen kuvassa näkyvälle korkeudelle. Tankoon voi laittaa levypainoja jos haluaa lisää vastusta. Toivottavasti selvensi edes vähän 🙂 hyviä treenejä sulle Sanna!

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

 
Tykkää jutusta