Video HIIT-treenistäni

Mahtavaa nähdä, kuinka eilinen postaus sai kannatusta osakseen niin täällä blogissa, instagramissa kuin facebookissakin. Kaikkien ikävien uutisten keskellä on erittäin hienoa, kuinka ihmiset osaavat iloita ja olla positiivisia. Täytyy vielä erikseen mainita, kuinka mahtavana pidän täällä blogissa vallitsevaa henkeä ja siinä te rakkaat olette tuomassa oman kortenne kekoon. Olit sitten hiljainen lukija tai aktiivinen kommentoija, olet siellä. Kiitos siis mukana olostasi.

Ennen kuin tässä aletaan liian hempeileviksi, voisin kertoa hieman treenistä. Treenit ovat rullanneet todella hyvin ja tuntuu, että paikat ovat saaneet täytettä. Mikä tietysti on paras palkinto huhkimiselle. Salilla on ollut hyvä fiilis jumpata ja liikkeet ovat menneet loistavasti sinne minne pitääkin.

wingate

Dieetin aikana HIIT-treenejä tuli harrastettua enemmänkin, mutta nyt kasvatuskaudella ne ovat jääneet vähemmälle. Vanhojen muistoksi ja ihan vain itseäni kiusatakseni tein kuitenkin eilen HIIT-vetoja kuntopyörällä. Voisin sanoa suorastaan pelkääväni näitä treenejä, sillä ne ovat kaikessa tehokkuudessaan erittäin tuskallisia. Ennen kuntopyörälle asettumista, on aina jännittävät tunteet ja ennen suoritusta psyykkaan itseni kunnolla tulevaan, aivan kuten esimerkiksi ennen kovia kyykkysettejä. Näihin treeneihin lähden kuin taistoon, sillä muuten omaa itseään on vaikea voittaa. Täytyy myös sanoa, että kerta kerralta hiittejä pystyy vetämään kovempaa ja tehokkaammin. Vaikka antaisi kaikkensa ensimmäisessä treenissä, pystyy myöhemmin sekä henkisen että fyysisen kehityksen kautta antamaan vieläkin enemmän. Nämä treenit ovatkin ennen kaikkea pääkopasta kiinni. Tuskan sieto kehittyy siinä missä suorituskykykin, jos joka kerta yrittää ylittää itsensä. Tässä treenissä tein Wingate-vetoja, josta olen aiemmin kirjoittanut täällä: Tehokkain tapa polttaa rasvaa.

Nostin spurtin aikana kuntopyörän vastuksen tappiin saakka. Loppua kohden vastuksen ollessa maksimissa polkeminen muuttuu erittäin raskaaksi ja alkaa väkisinkin hidastua, mutta se kuuluu asiaan. Eteneminen tuntuu siltä kuin suossa rämpisi, vaikka vauhti onkin niin kova kuin ikinä jaloista lähtee. Spurteissa ei kuulu säästellä mitään seuraavia varten, vaan jokainen vedetään alusta loppuun niin kovalla teholla kuin irtoaa. Fiilis sekä tuntemukset reisissä ja keuhkoissa siis sen kuin kasvavat loppua kohden! 

Mikäli olet kiinnostunut HIIT-treenamisesta enemmän, lue: 

Kohti-intervallitreeni-pieni

 

 HIIT-treenillä rasva palamaan tehokkaasti

Ida Jemina

4 vastausta artikkeliin “Video HIIT-treenistäni”

  1. Missä vaiheessa ja miten sä nostit vastuksen ? Vai oliko sulla täydet vastukset koko ajan? Näyttää kyllä paremmalta ku meikäläisen toiminta. Vihaan ja rakastan tota wingate treeniä. Jalkapäivän päätteeksi itken melkein ku teen sitä 😀 mut fiilis sen jälkeen on paras.

    • Tässä kyseisessä harjoituksessa nostin 10 sekunnin kohdalla. Hahah voin niin samaistua tuohon itkun sekaiseen tunteeseen 😀 kuulostaa siltä että teet juuri niin kuin pitääkin:)

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

 
Tykkää jutusta