Veden juonti

Huh hellettä riittää mutta en valita! Aivan ihanaa! Mua ei kyllä helposti löydä varjosta viilettelemästä vaan nautin täysin siemauksin lämmöstä ja valosta. Mieluummin liian kuuma kuin kylmä eiks jeh!

Ihan hassua oli laittaa yksi päivä mekko päälle ja huomata, että sillähän tarkenee paremmin kuin hyvin. On myös ollut kiva tutkia vaatekaappia uudelleen ja ottaa kaikki kesävaatteet taas käyttöön!

Eilen salilla oli tosi kuuma ja naama oli kyllä heti soijassa, kun ovista sisään astui. Ei se mitään!  Fiilistelin ja kuvittelin, että olisin jollain Teksasin ilmastoimattomalla hardcore-salilla treenaamassa. Ihan hyvin kulki treeni kuumuudesta huolimatta ja tänään onkin sitten haukat, ojentajat ja rintalihakset hellinä. 

Pikkaisen repesin, kun huomasin millaisen palkkarin olin vahingossa tehnyt! Siitä puuttui kokonaan prodet ja joinkin sitten pelkkää maltolitkua!



Nyt kun on näin kuumat ilmat, on erityisen tärkeää muistaa juoda sitä vettä! Se helposti unohtuu ja sitten illalla huomaa, että päätä särkee. Hyvä sääntö on se, ettei anna janon missään vaiheessa yllättää. Yksi hyvä vinkki on täyttää vaikka pari-kolme puolentoista litran pulloa aamulla vedellä ja juoda ne tasaisesti päivän mittaan. Näin voi tarkistaa, onko juonut tarpeeksi. Kannattaa myös aina kantaa vesipulloa mukana, mihin tahansa meneekin. Vettä tulee juoda nimenomaan pitkin päivää, ei kaikkea kerralla.

Nestetasapainon lisäksi vesi auttaa kuljettamaan kuona-aineita pois. Se on aineenvaihdunnan toiminnan kannalta äärimmäisen tärkeätä. Myös lihakset ja iho toimivat paremmin, kun keho on saanut tarpeeksi vettä.


Veden juonnin lisäksi pitää myös varmistaa riittävä suolojen saanti. Erityisesti silloin, jos tekee ruokaa sellaisista raaka-aineista, johon ei ole lisätty suolaa. S
uolaa voi esimerkiksi heittää hyppysellisen veden joukkoon tai maustaa sapuskat sopivan suolaisiksi.


Kivaa päivää kaikille! 🙂


Edelliseen postiin ulkotreenistä pääset tästä: Jalka-vatsa-ulkotreeni

Ida Jemina

3 vastausta artikkeliin “Veden juonti”

  1. Päädyin vanhaan kirjoitukseen jostain kumman paikasta ja ajattelin kysyä, onko sinulla mielipidettä kuinka paljon aamulla tulisi juoda vettä, jotta aineenvaihdunta käynnistyy ? Olen tähän asti juonut 1L joka aamu. :; )

    • Moi Mikko! Yön aikaisen paaston jälkeen on hyvä nauttia nestettä. Ei silloinkaan kuitenkaan erityisen suurille määrille ole tarvetta, vaan ihan sen mukaan miten on yön aikana kuivunut.

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

 
Tykkää jutusta