VÄHÄHIILARINEN JA SUPERMAUKAS RUOKAIDEA! MYÖS VEGAANIVERSIO!

*Sisältää mainoslinkkejä

Ai saakutti! Nyt tuli pyöräytettyä niin hyvää ruokaa, että on pakko jakaa! Tämä ateria on kevyt, vähähiilihydraattinen ja ah niin maukas! Se on myös nopea valmistaa, joten se sopii täydellisesti arki-iltoihin. Joskin itse tykkään tehdä tämän tyyppistä purtavaa erityisesti viikonloppuna, joten tässäpä erinomainen idis myös huomenna alkavaan viikonloppuun! Mikä parasta – pyöräytin tämän niin lihaversiona kuin kasvisversiona ja molemmat maistuivat superherkullisilta. Keveydestään huolimatta näissä wrapseissa on hurjasti makua!


Mitä tarvitset?

– Pieniä salaatin lehtiä, sellaisia joissa täytteet pysyvät mukavasti. Itse käytin luomu pikkusalaattia.

– Nyhtökalkkunaa. Tämä oli valmiiksi kypsennettyä, mikä oli superkätsyä. Vaihtoehtoisesti voit käyttää tex mex härkistä. Voit myös halutessasi hyvin tehdä kahta eri versiota, niin kuin minä ja päästä näin nauttimaan molemmista.

– 1 punasipulin

– 1 yksikyntinen valkosipuli

– 1 paprikan

– 1 avokadon

– Tuoretta ruohosipulia

– Tuoretta korianteria


Miten ne tehdään?

Niin kuin sanottu, tämä oli tosi nopsa valmistaa sillä proteiineja ei tarvinnut kypsentää, ainoastaan lämmittää. Pilko paprika, punasipuli ja valkosipuli pieneksi kuutioksi. Kuullota pannulla. Lisää sitten joukkoon nyhtökalkkuna tai tex mex härkis ja paista lämpimäksi.

Mikäli teet kahta eri versiota, jaa sipuli-paprikaseos puoliksi ja paista kalkkuna ja härkis erillään.

Jaa ihanalta tuoksuva seos salaatinlehtiin ja lisää päälle avokadon paloja, pilkottua ruohosipulia ja korianteria.

Miltä ne maistuu?

Ah! Tällainen ruoka on niin mun makuun! Rakastan kaikkea meksikolaiseen ruokaan viittaavaakin ja nämä olivat kertakaikkisen herkullisia. Näistä jäi myös kivan kevyt olo eikä tullut sellaista ähkyä vaikka monta wrappia söikin. Toivottavasti maistuu teillekin! Täällä myös mies tykkäsi noista molemmista versioista vaikka ensin ajatteli kalkkunan pesevän kasvisversion. Molemmat olivatkin kuulemma kuitenkin yhtä herkullisia! Jes!!

Puma-toppi täältä / Seamless-trikoot täältä

Ei kun maistuvia hetkiä ja rentoa viikonlopun alkua! Ja hei kiitos ihan mielettömistä kommenteista edelliseen postaukseen! Wou! Niitä oli ihan mahtava lukea ja vielä saa käydä laittamassa oman vastauksensa, jos jokin kysymyksistä oli sellainen, johon sulla löytyy sanottavaa!

EDELLISESSÄ POSTAUKSESSA: AUTTAKAA! TIEDÄTKÖ VASTAUKSEN?

👻 Seuraa snapchatissa: idajemina 👻
YouTubessa: Ida Jemina 
Instagramissa: @idajemina 
Facebookissa: Ida Jemina

Ida Jemina

6 vastausta artikkeliin “VÄHÄHIILARINEN JA SUPERMAUKAS RUOKAIDEA! MYÖS VEGAANIVERSIO!”

  1. superhyvä ja monesti muunneltavissa, sopii välipalaksi ja jopa juhliin saa myös hiilariton versio jos haluaa. monesti käytän kerä tai punakaalia halpoja ekologista lähiruokaa jos haluaa suosia muuten romansalaatinlehdet ovat sopivan isoja jäävuorisalaatti ei toimi. hummus ja maapähkinävoi toimii täytteenä myös.

    • Sepä se! Näistä pystyy tekemään niin monia eri versioista! 😍👌

  2. Hei! Osaatko auttaa mua kun oon ollut nyt 5 kk dieetillä ja oon tiputtanu vasta 5 kg, ja paino ei oo nyt 5 viikkoon muuttunu mihinkään. Olin koko joulukuun treenaamatta kun olin kipee ja tammikuus palasin takas normi 8 treeniin viikossa (6 tanssituntia + yläkroppa- ja alakroppatreenit erikseen). Paino on siis muutenki tippunu TOSI hitaasti (0.5-1kg/kk) ja ollu tosi epäsäännöllistä. Ennen dieettiä söin sellaset 2400 kcal ja söin dieetin alussa semmoset 1900 kcal, nyt oon syöny 7 viikkoo 1700 kcal. Mitat on täl hetkel 64.7 kg ja 162 cm. Nukun hyvin, pidän 2 lepopäivää viikossa (ei peräkkäin). Mitään cheat dayta tai hiilaritankkausta tai cheat mealia en oo pitäny koko aikana, ei oo ollu yhtään ”himoja” tms. Pitäskö pitää vai mitä luulet? 2015 kun pidin ekan kunnon dieetin niin söin muistaakseni 1600 kcal/pv ja treenii tuli kolme salitreeniä, yksi kuntopiiri ja yksi tunnin paastojuoksulenkki. Paino tippu sillon tosi lineaarisesti 500 g/vko. Voiko olla että pitäs sit taas syyä 1600 kcal? Voiko 100 kalorin erolla olla väliä?

    Kiitos jo etukäteen! Olisi tosi paljon apua jos vastaisit 🙂

    T. Epätoivoinen 🙁

    • Niin ja paino oli tuon 2015 dieetin jälkeen 58 kg, mutta ns. epäonnistuneen ”bulkin” tuloksena kerrytin takas ne 10 kg 2017 aikana. Ja lisäksi, paino pysyi aikalailla samassa (välillä tippui muutamia grammoja) koko tuon joulukuun kun olin kipeä mutta liikunnasta huolimatta se ei ole koko tammikuun aikana mennyt suuntaan eikä toiseen.

  3. Moi!

    Kiinnostaa tuo sinun strong & curvy. Millä tavalla ruokavalion kalorit siinä lasketaan? Olen vain 162 cm pitkä ja painoa on kertynyt 71kg eli pudotettavaa olisi jo jonkin verran. Kannattaako silti valita 65-75kg painoiselle tarkoitettu ruokavalio? Jäin miettimään, että bmi on toki ihan eri kuin 10 cm pidemmällä, joten tuleeko syötyä liikaa tarpeisiin nähden vain, koska pudotettavaa löytyy.

    • Moikka! ❤️ Ruokavalio on suunniteltu tukemaan lihaksen kehittymistä joten voit hyvin valita alhaisemman painoluokan mukaan. Tässä ruokavaliossa syödään runsaasti 😊

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

 83
Tykkää jutusta