Vaihtelua treeniin – näillä liikkeillä upeaa V-muotoa selkään!

Sis. mainoslinkkejä

vaihtelua selkatreeniin

Tuleeko usein runtattua niitä samoja liikkeitä selkätreenissä? Olisiko vaihtelu poikaa? Millä liikkeillä saisi sitä upeaa V-muotoa? Selkä on erityisesti sellainen lihasryhmä, jossa monipuolinen liikekulmien hyödyntäminen korostuu.

Täältä pesee vaihtelua ja V-muotoa selkään! Kokeile näitä liikkeitä:

RÄKKISOUTUrakkisoutu

Tämä liike on mielestäni helpoin tehdä Smithissä, mutta vapaalla tangolla se onnistuu myös yhtälailla. Asetu tangon alle pitäen jalat maassa ja kroppa suorana. Vedä itsesi ylös vetäen itseäsi kohti tankoa. Laske hallitusti alas ja toista. Jotta liikkeen saa tehtyä kunnolla loppuun asti ilman otteen lipsumista, voi olla paikallaan käyttää remmejä tai versoja niin kuin kuvassa. Astetta haastavampi versio on nostaa vielä jalat korokkeelle, kuten penkille.

T-KULMASOUTU

vaihtelua selkätreeniin

Yksi lemppareistani. Aseta tanko kulkemaan jalkojen välistä ja ota kiinni v-kahvasta. Parasta on jos tangon saa tuettua toisesta päästä esim. seinän kulmaan.  Pidä polvet koukussa ja vedä tanko kohti yläkroppaa. Ala asennossa anna selän venyä. 

OLD SCHOOL-KULMASOUTU

v muotoa selkälihaksiin

Jousta polvista ja pidä selkä suorassa sekä nojaa eteenpäin reilusti, hieman enemmän kuin ”normaalissa” kulmasoudussa. 

PULLOVER TANGOLLA

v muotoinen selkä

Latsit laulamaan! Aseta yläselkä penkille ja ota tanko tai mutkatanko kaveriksesi. Laske paino rauhassa alas pään yli ja pidä kyynärvarret aavistuksen koukussa. 

Mikäli kaipaat vinkkejä parempaan tuntumaan selkätreenissä, ota nämä 10 kikkaa käyttöön!

Puma-collegepaita täältä / Under Armour-trikoot täältä / Adidas-lenkkarit täältä

v muoto selkaan

Ei kun vähän vaihdellen treenaamaan ja upeaa selkää kehittämään! P.S. Tänään saa koodilla MDSNS -20% kaikista House of Brandonin jo alennetuista tuotteista. Voimassa vain tänään! Aleen pääset tästä.

Katso edellisestä postauksesta: Kevyet vappumunkit – whaaat? Näin se onnistuu!

Ida Jemina

10 vastausta artikkeliin “Vaihtelua treeniin – näillä liikkeillä upeaa V-muotoa selkään!”

  1. Moi! Olipa mukava yllätys tämä selkäliike postaus! 🙂 Tiedätkö vaihtoehtoista liikettä ylätaljalle, joka ottaisi suunnilleen samoihin lihaksiin? Tuntuu että teen aina ylätaljaa, kun en leukojakaan saa.

  2. Hyviä liikevinkkejä ohjelmaani, tätä toivoinkin. 🙂 Kysyisin vielä, että onko sun mielestä hiit-, tabata, kovatehoiset salitreenit jne. yhtä tehokkaita rasvanpolttajia kuin esim. tunnin juoksulenkki? Itselläni ei juoksu oikein kulje, enkä saa kovinkaan paljoa tehoja lenkistä irti, mutta tykkään tehdä muita treenejä. Vaatiiko siis rasvanpoltto matalatehoista aerobista juoksun muodossa? Ja luuletko että rasvat kerkeää vielä kiristelemään kesäkuuhun mennessä?
    Kiitos paljon jo etukäteen!:)

    • Hienoa! 🙂 Rasvanpoltto ei vaadi tasasykkeistä liikuntaa varsinkin jos kuntotaso on riittävä kovatehoisten treenien suorittamiseen. Tästä postauksesta voit lukea lisää: Tavoitteena kireä kunto – paljonko aerobista tarvitaan? Riippuu täysin kunnosta, ehtiikö kesäkuuhun mennessä kireäksi. Toki siinä muutosta ehtii tapahtumaan 🙂

  3. T kulmasoutu on yksi parhaista itselleni toimivista, tosin siinä pitää olla tarkkana ettei laita liikaa painoa jolloin asennosta tulee helposti pysty. Kannattaako muuten t kulmasoudussa pitää tanko lähellä vartaloa vai vähän kauempana? Mitä mieltä olet sarjamääristä; riittääkö 2sarjaa jos saa kunnon tuntuman/pumpin aikaiseksi vai tarvitaako kolmas/neljäs ”varmuuden vuoksi”?

    • Loistavaa! Itse tykkään käyttää useita pienikokoisia kiekkoja suuremman liikeradan mahdollistamiseksi. Jos taas kiekot ovat kooltaan liian suuret, liike saattaa jäädä hieman vajaaksi. Kaksi sarjaa voi riittää jos selkä saa tarpeeksi rasitusta muillakin liikkeillä.

  4. Hei,

    Olis kiva kuulla joskus sun hauis/ojentajatreeneistä?:) sulla on naiseks ainakin tosi upean vahvarakenteiset kädet

    • Olin juuri tulossa kommentoimaan että rintatreeneistä 🙂 kun se aiheuttaa itselleni vähän päänvaivaa

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

 4
Tykkää jutusta