UULALAA MIKÄ BOXITREENI! USKOMATON SOIJA!

*Sisältää mainoslinkkejä

Uulalaa mikä fiilis, kun tänään silmät sikkarallaan raahasin persukseni salille ja huomasin, että olen siellä ensimmäinen! Niin outo tunne, kun koko sali on sun!  Onko teille koskaan käynyt niin? Mulle tää oli ensimmäinen kerta vuosiin!

Anyway! Jumppasin käyttäen apunani ainoastaan koroketta. Siis vitsit mikä boxitreeni tuli tehtyä! Aivan killeri ja naama taas niin soijassa! Strong and Curvyssa me hyödynnetään tätä kapistusta myös, mutta tänään pyhitin aikani kokonaan sille ja otin teille kuvat kaikista liikkeistä.

Haluatko kokeilla? Näin se menee!

KUUDEN LIIKKEEN BOXITREENI

Tee jokaista liikettä kolme sarjaa. Jos liike tehdään yhdellä jalalla, tee molemmille jaloille kolme sarjaa. Toistomäärät ja painojen suuruuden voit määrittää itse oman kuntotason ja myös käyttämäsi korokkeen mukaan. Käytä sitä apuna mikä saliltasi tai miksei vaikka kotoasi löytyy.

STEP UP PAINOJEN KANSSA 

boxitreeni

Yksi jalka kerrallaan! Ota käsipainot tai kiekot käteen ja pyri astumaan korokkeelle käyttäen mahdollisimman vähän toista jalkaa apuna. Se saa toki olla hommassa mukana, mutta ideana ei ole ponkaista sillä rajusti ylös. Jarruta myös alaspäin laskeutuessasi.

STEP UP SIVUPOTKULLA

Seuraavaksi voit ditsata toisen painon ja ottaa ainoastaan potkujalan puolelle painon lisävastukseksi. Toisin kuin edellisessä liikkeessä, asetu nyt korokkeen sivulle. Nouse ylös ja tee yläasennossa vapaalla jalalla loitonnus sivulle. Pidä painoa jalan päällä lisävastuksena. Laskeudu alas korokkeen sivulle.

HYPYT BOXILLE

Rankka! Tässä pitää vain hieman uskaltaa, mutta siitä se lähtee rullaamaan! Ponkaise molemmilla jaloilla korokkeen päälle kyykkyyn ja hyppää sieltä alas. Jousta polvista. Voit ottaa kädet mukaan liikkeeseen.

PISTOOLIKYYKKY BOXILLE

Sitten päästäänkin viimeiseen jalkaliikkeeseen eli yhden jalan kyykkyyn. Laskeudu yhden jalan varassa istumaan boxille ja nouse sieltä yhden jalan varassa ylös. Pyri pitämään toinen jalka koko ajan ilmassa. Tässä olennaisinta on löytää sopiva korokkeen korkeus. Jos käyttämäsi koroke on liian matala, on liike todella raskas tehdä. Jos se taas on liian korkea, tulee liikkeestä hieman vajavainen. Liian korkeaan boxiin voit vaikuttaa käyttämällä apuna toista matalampaa koroketta ja astumalla sen päälle.

PUNNERRUKSET KOROKKEELLA

Loppuun vielä muutama liike, joissa jalat pääsevät onneksemme lepäämään. Asetu etunojapunnerrusasentoon niin, että kädet ovat korokkeella. Mikäli haluat liikkeestä huomattavasti raskaamman, asetu toisin päin niin, että jalat ovat korokkeella ja kämmenet lattiassa.

VATSARUTISTUKSET

Viimeisen liikkeen jaksaa vaikka hammasta purren! Loppuun tee vielä vatsarutistukset ojentamalla yhtäaikaisesti jalkoja eteen ja selkää taakse. Sieltä ylös ja jalat koukkuun rutistukseen. 

Trikoot TÄÄLTÄ / Paita TÄÄLTÄ / Treenikengät TÄÄLTÄ

Huh! Kyllä kelpaa onnitella tän jälkeen itseään! Give it a try!

TARKISTA MYÖS: BOKSILLE NOUSU! TEETKÖ SEN VÄÄRIN?

EDELLISESSÄ POSTAUKSESSA: HYI MITÄ JÄI MASKIIN! TALIA, TUKKEUMIA JA IHOKARVOJA!

👻 Seuraa snapchatissa: idajemina 👻
ja Instagramissa: @idajemina 

<3

Ida Jemina

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

 38
Tykkää jutusta