Tyhmä paljon töitä tekee – viisas pääsee vähemmällä

Kaupallinen yhteistyö: Nu3

ateriankorvike

Superia maanantaita! Ihanaa, että tuo aurinko on muutamina päivinä pilkahdellut edes hetken. Olen vääntänyt pään taakse ja nostanut katseen kohti sinistä taivaista. Kirkas pilvetön taivais – ihan parasta.

Joulu meni hirvittävän nopeasti, mutta sain onnekseni nauttia juhla-aterioista monena päivänä. Eilen loppui viimeiset joulupöperöt ja nyt kyllä maistuukin jo hieman normaalimmat ruoat. Kesällä innostuin erilaisista smoothieista oikein kunnolla ja olen niitä puputtanut menemään erityisesti silloin, kun kaipaan jotakin raikasta ja nopeaa syömistä. Usein päivät ovat kiireisiä, jolloin juotava ateria pelastaa. Monesti olen voinut jatkaa hommia, käydä jopa suihkussa tai lähteä liikenteeseen samalla smoothieta lipitellen.

Kätevästä nauttimisesta huolimatta, smoothien tekemiseen menee aina jonkin verran aikaa useampaa raaka-ainetta käytettäessä. Nyt olenkin tehnyt vieläkin astetta nopeampaa pirtelöä, johon on valmiiksi koottu täysi ateria kivennäisaineineen, vitamiineineen ja hivenaineineen jauheen muotoon. Älyttömän helppoa!

ida-jemina-nu3-compleat

Tämän pirtelön tekemiseen menee alle minuutti – sekoita jauhe veteen sheikkerissä ja voila ateria on valmis! Pussi sisältää ainoastaan luonnollisia ainesosia ja maku on pehmeän miellyttävä.

Kenelle suosittelen kokeilemaan?

– Kaikille uusia välipaloja ja vaihtelua kaipaaville
– Kiireisille, jotka eivät joka aterialla voi viettää kauaa aikaa keittiössä
– Töissä, koulussa tai reissun päällä syöville käteväksi ateriaksi

compleat-ateriankorvikecompleat-toinen
Niin kuin sanonta kuuluu, tyhmä paljon töitä tekee – viisas pääsee vähemmällä. Tähän smart foodiin on koottu liuta tärkeitä ravintoaineita, jolloin ei tarvitse itse niiden saannista huolehtia. Kunhan iskee jauheen sheikkeriin ja on valmis lähtemään valmiin aterian kanssa!

ida-jemina-compleat

Tämä helppo ja nopea ateria on itseasiassa juuri nyt alennuksessa täällä enkä tiedä kuinka kauan tuo ale kestää – kannattaa olla ajoissa liikenteessä. Myös toimituskulut ovat nyt ilmaiset!

Pikkuhiljaa taas joulun jäljiltä pienin askelin kohti terveellisiä ja ravinteikkaita aterioita. Leppoisia päiviä lomalaisille ja tsemppiä työmyyrille toivotellen,

IJ

Ida Jemina

12 vastausta artikkeliin “Tyhmä paljon töitä tekee – viisas pääsee vähemmällä”

    • Heippis Laura! Kaikki ainesosat ja ravintosisällöt löytyvät tuolta alennussivulta! 🙂

    • Tämmönen sisältö: maltodekstriini, soijaproteiini-isolaatti, dekstroosi, resistentti maltodekstriini, kasvirasva (soija), kaliumsitraatti, kalsiumkarbonaattia, koliinibitartraatti, magnesiumoksidi, soijalesitiini, suolaa, askorbiinihappo, rauta(III)sulfaatti, d-alfa-tokoferyyliasetaatti, sinkkisulfaatti, ergokalsiferoli, nikotiiniamidihappo, natriumseleniitti, natriummolybdaatti, kupariglukonaatti, mangaanisulfaatti, kalsium-d-pantotenaatti, retinyyliasetaatti, pyridoksiinihydrokloridi, riboflaviini, tiamiinihydrokloridi, fyllokinoni, syanokobalamiini, kaliumjodidi, foolihappo, kromi(III)kloridi, biotiini

      Tällaisena kirjoitettuna näyttää aika hurjalta, mut toisaalta onhan vesikin divetymonoksidi eri terminä.

    • Jepulis oikeastaan kaikella on aika hurjankuuloinen kemiallinen nimi vaikka ihan tavallisista ainesosista olisikin kyse 🙂

  1. Moi Idajemina!
    Oon seuraillu sun blogia tässä lähiaikoina ennemmän ja oon tykänny tosi kovasti sun fiksusta tavasta kirjottaa! You go girl!
    Mitä mieltä oot ton sokeri arvoista? Musta 29,6 g sokeria per annos kuulostaa aika suurelta määrältä?
    Yritän vaihdella aina välipaloja rahkasta kananmuniin, mutta mulla herajuomat ei oo ikinä pitäny nälkää.

    • Moikka Nea! Mahtavaa että oot meiningeissä mukana! 🙂 Tuotteessa on dekstroosia eli rypälesokeria. Kun sokeri nautitaan ravinne ja kuitupitoisen aterian kanssa, kuten tässä tapauksessa conpleatissa, niin ei ongelmaa. Vähän samalla tavalla kuin hedelmissäkin on sokeria ja silti ne ovat terveellisiä 🙂

  2. Moikka!

    Teetkö myös pelkkiä ravitsemus ohjelmia? 🙂 Itselläni siis tilanne, että laihdutin viime keväänä 15kg (kilot kertyivät edellisen reilun vuoden suhteen aikana). Mutta tosiaan sain lahdutettua itseni n. 68kg -> 54-55kg ja olen 160cm pitkä. Lihasta minulta löytyy jonkun verran, etenkin reisistä 😀 Käyn salilla/treenaan 3-4krt vk, välillä uin ja koirien kanssa lenkkeilyt päivittäin ja kohta tulee työmatkat n. 5km päivässä. Silti vähän kaipailisin vinkkejä, että millä ruokamäärällä saisin itseäni vielä vähän kireämmäksi kesää varten. Tosiaan aikaisemmin paino putosi ihan puhtaalla ruualla, perus puurot, riisikakut, banaani, kananmuna, pähkinät, kookosöljy, rahkat, kana, liha, riisi, makaroni,kasvis, palautusjuoma yms linjalla ja toki noudatan näitä vieläkin ja syön n. 5-6 kertaa päivässä 2-4h välein ja paino on hyvin pysynytkin samana. Mutta mietin mikähän olisi se kalorimäärä, että lihakset ei katoa, mutta vähän myös kiinteytyisi 🙂 Ps. Kiva blogi, sillä sulta vähän kyselen, kun oot itse niin hyvässä tikissä! 😀

    • Moikka! Onnea kilojen karistamisesta, good job! 🙂 Tällä hetkellä aikani ei valitettavasti riitä ravitsemusohjelmien laatimiseen, mutta mikäli tähän tulee muutoksia, ilmoittelen siitä blogissa 🙂

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

 
Tykkää jutusta