TUSKAINEN TREENIHAASTE – KESTÄÄKÖ KANTTI?

*Sisältää mainoslinkkejä

Ai jumatsuikka mulla on paikat kipeet eilisestä! Vedin itse itselleni asettamani treenihaasteen ja koska tiedän, että ootte tollaisia samanlaisia hikipäitä, niin tottakai nakitan saman haasteen sinne suuntaan! Pääsette maistamaan samoja fiiliksiä ja haastamaan itseänne! Idea on karmivan yksinkertainen ja juuri sellainen, mistä haluaa tarttua sarvista kiinni. Pystynkö tähän? No totta hemmetissä!

100 sammakkomaista hyppyä eteenpäin!

Ja aikaa vastaan! Nyt ei pelleillä. Tän treenin makuun pääsee hyvin pian aloitettuaan. Itse toteutin sen tekemällä 10 x 10 toistoa. Joka sarjan jälkeen kävelin takaisin lähtöpisteeseen ja pyrin nopsasti tasaamaan hengitystäni, jotta pääsin taas lähtemään vauhtiin. Ei ole helppoa. Hengästyminen on taattu ja polte reisissä kova. Hengitä niin kauan kuin tarvitsee, jotta pääset taas lähtemään liikkeelle, mutta älä jää liian pitkiksi ajoiksi lepäämään, sillä tarkoituksena ei ole palautua joka sarjan välissä kokonaan. Aika on sun vastus.

treenihaaste

Mene kyykkyyn, vie kädet taakse ja ponnista eteenpäin käyttämällä käsiä liikkeessä mukana. Ilmassa olessasi ojenna kroppa suoraksi kuin supermies. Laskeudu kyykkyyn niin alas jalkojen väliin kuin pääset pitäen jalat viistosti auki. Liike on samanlainen kuin sammakkohyppy, mutta käsiä ei viedä jalkojen väliin eikä niillä kosketa missään vaiheessa maahan.

Tää treeni on just sellaista hyvää vaihtelua ja räjähtävää suoritusta, mitä välillä kaivataan. Mikä parasta – se on helppo toteuttaa. Voit tehdä sen lähes missä vaan! Varoituksen sana kuitenkin ennen aloitusta – lämmittele todella hyvin. Se on tämän tyyppisessä intensiivisessä suorituksessa erityisen tärkeää. Kunnolla paikat lämpimiksi, muuten ne lähtevät helposti kramppaamaan. Pyörittele, ravistele, hölkkää, mene kyykkyyn alas, tee hyppyjä jne.


Muista myös tehdä jokainen toisto mahdollisimman jäntevästi. Voit kuvitella, että tekisit videolle otettavaa demosuoritusta. Kun voimat loppuvat, ei lähdetä lötkistymään ja tekemään surkeita toistoja. Mieluummin hengähdetään vähän ja pidetään taukoa ja sitten vasta jatketaan. On toki luonnollista, että viimeisissä toistoissa hyppy ei lennä niin komeassa kaaressa kuin ensimmäisissä, trust me I know, mutta yritetään tehdä kunnon hyppyjä ihan loppuun asti.

Seamless-toppi TÄÄLTÄ (-30% ALESSA!) / Seamless-trikoot TÄÄLTÄ (-30% ALESSA!) / Treenikengät TÄÄLTÄ

Kaikki selvää? Jes! Tiedän, että teistä just on tähän! Kuka ottaa haasteen vastaan?

LUE MYÖS: TYPERIMMÄT FITNESSLAUSEET

EDELLISESSÄ POSTAUKSESSA: LAISKOTTELE HYVÄLLÄ OMATUNNOLLA – NÄILLÄ TREENIKÄRPÄNEN ISKEE!

👻 Seuraa snapchatissa: idajemina 👻
ja Instagramissa: @idajemina 

<3

Ida Jemina

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

 47
Tykkää jutusta