Treenivinkki: Olkapäät tulille tällä liikkeellä

Oletteko kuulleet sanonnan ”urheilija ei tervettä päivää näe”? Usein on aina joku paikka jota kolottaa, lihakset ovat kipeät tai on hiertymiä milloin mistäkin treenistä. Näihin juttuihin on täysin tottunut ja pikku lihaskivut kuuluu asiaan. Nyt kuitenkin vähän harmittaa, kun piti sillä pyörällä mennä tekemään niitä voltteja. (Siitä kerroin täällä.) Sain nimittäin sen mukana oikein kunnon haavan jalkapöytään ja se ei ole suostunut parantumaan normaalisti. Pakko oli lopulta turvautua lääkärin apuun ja hän määräsikin saman tien antibioottikuurin tulehtuneeseen haavaan. Kävely on tällä hetkellä se haastavin juttu eikä kenkiä voi oikein pitää jalassa. Onneksi olen nyt päässyt kuitenkin treenaamaan, kun vähän soveltaa liikkeiden kanssa, pitää tossuja eikä ota turhia askeleita.

Viimeksi oli salilla yläkropan vuoro saada piiskaa. Treenasin selän ja olkapäät sekä loppuun tein muutamat hauiskäännöt viimeisillä minuuteilla ennen salin sulkemista. 


Selkään piffiä
Olkapäille kyytiä


Tein myös tällaista liikesarjaa olkapäille.


1.    Alkuasento kädet alhaalla kyljissä
2.    Viedään kädet sivulle
3.    Sieltä eteen
4.    Nosto ylös pään päälle
5.    Lasketaan alas pystypunnerrusasentoon
6.    Työnnetään ylös
7.    Lasketaan naaman eteen
8.    Viedään sivuille
9.    Lasketaan alas

Kannattaa ottaa pienet painot, jotta jaksaa tehdä liikesarjaan kuuluvat kaikki liikkeet puhtaasti. Kyllä poltti olkapäissä!

Vielä ehtii pari haukkaa!


Ja haukkasarjojen välissä lihasten pullistelua.


 

 

Leppoisaa sunnuntaita murmelit!

Edelliseen kirjoitukseen pääset tästä: Oma kuva Fit-lehden etusivulle

Ida Jemina

11 vastausta artikkeliin “Treenivinkki: Olkapäät tulille tällä liikkeellä”

  1. Sä oot kyl upeessa kunnossa! 🙂
    Oisko sulla antaa mitään vinkkiä miten saisin kiinteytettyy enemmän sisäreisiä? Tuntuu että ne jää ”jälkeen” kun muuten tulee jalkoihin lihasta 😀

    • Voi kiitos! 🙂

      Naisilla sisäreisiin tuppaa kertymään rasvaa jota ei valitettavasti voi paikallisesti polttaa salilla. Sisäreiden pehmeys häviää kuitenkin aikanaan jos rasvaprosenttia saadaan pienennettyä riittävästi laihduttamalla.

      Lihasta kuitenkin voi kasvattaa paikallisesti! Sisäreisiä saa rasitettua mm. kovilla kyykyillä, joiden lisäksi lähentäjiä eristävillä liikkeillä kuten lähentäjälaitteessa tai taljassa.

  2. Kova kyllä toi viparikombo kahen kilon kässärit alkaa tuntua pirun painavilta melko nopeesti 😀

    • Moi Sanna! Mahtavaa, että toimii! Itse juuri viimeksi eilen tein tätä liikettä! Toki voit antaa blogissasi vinkkiä tästä:)

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

 3
Tykkää jutusta