Treeni ilman kuntosalia – I can I will!

Nyt yläkropan pyyhetreeni saa jatkoa polttavaakin polttavammalla jalkatreenillä! Tämän treenin voi tehdä täysin ilman painoja ja kuntosalia. Ai että, kintut ja peppu kiittää!

treeni ilman kuntosalia

Tänään posti kiikutti ihanat uudet ICANIWILL-treenitrikoot ja siitä inspiroituneena sai tämäkin jumppa alkunsa. Kyllä sai taas ihan uutta intoa treeniin näillä päivänpiristäjillä ja housujen nimikin istuu kuin nappi silmään! Ja niin istuu muuten pöksytkin. Näissä on kiristysnauhat lantiolla, mikä on ihan mahtavaa, niin ei pääse valumaan liikkuvimmissakaan liikkeissä. Alkuun meinasi tulla ihan valinnan vaikeus kaikkien ihanien kuosien kesken, mutta päädyin lopulta näihin Grey-Pink Splash legginsseihin. Kurkkaa nämä ja kaikki muutkin ICANIWILL – trikoot Aminopörssistä!

Sitten eikun uusilla kuteilla jumppaamaan! Treeni sisältää kuusi eri liikettä. Tee jokaista liikettä 2-3 sarjaa ja 10-15 toistoa oman kuntotason mukaan. Ennen treenin alkua, ota mukaasi käsipyyhe sekä verryttele lihakset lämpimiksi.

1. Liukuva askelkyykky sivulle

Laita pyyhe toisen jalan alle. Lähde liu’uttamaan pyyhettä sivulle samalla kyykistäen tukijalalla. Liu’uta jalka lattiaa pitkin takaisin alkuasentoon nousten samalla ylös. Muista tehdä kummallakin jalalla.

icaniwill

2. Liukava askelkyykky taakse

Laita pyyhe toisen jalan alle. Lähde liu’uttamaan pyyhettä taakse samalla kyykistäen. Liu’uta jalka lattiaa pitkin takaisin alkuasentoon nousten samalla kyykystä ylös. Muista tehdä kummallakin jalalla.

i can i will trikoot

3. Pyyhekoukistus

Asetu selin makuulle. Laita polvet koukkuun, kantapäät pyyhkeen päälle ja kädet sivuille lattialle. Nosta lantio ylös ja lähde viemään jalkoja eteenpäin. Liu’uta jalat takaisin alkuasentoon pitäen lantiota ylhäällä.

treenaaminen ilman salia

4. Lantionnostorutistus

Pysy selin makuulla ja taittele pyyhe polvien väliin. Purista pyyhettä polviesi välissä rutistamalla sisäreisiäsi yhteen. Pidä tämä jännitys koko liikkeen ajan ja lähde nostamaan lantiota ylös-alas.

treeni ilman kuntosalia

5. Pakarapotku

Rullaa pyyhe pötköksi, aseta se polvitaipeeseen ja mene kontalleen. Pidä pyyhe rutistuksissa paikallaan koko liikkeen ajan. Vie jalka jouhevasti ylös ja laske rauhallisesti alas. Muista tehdä kummallakin jalalla.

I-can-I-will

6. Staattinen lattianpesu

Loppuun tee vielä staattiset pidot molemmille jaloille. Laita pyyhe toisen jalan alle ja kyykistä tukijalalla. Pysy koko ajan kyykyssä samalla piirtäen ympyrän muotoista liikettä pyyhejalalla.

pyyhetreeni jaloille

Jes! Ja niin on jumppa tehty! Yläkropan vastaavaan tehokkaaseen pyyhetreeniin pääset tästä.

ida jemina treeni
Housut nopealla toimitusajalla Aminopörssistä

Edellisessä tekstissä pohdiskelua epäilijöistä: ”No et sä siihen pysty”

 

Yhteistyössä Aminopörssi

Ida Jemina

25 vastausta artikkeliin “Treeni ilman kuntosalia – I can I will!”

  1. Oon tehnyt tätä melkein samaa treeniä yhden pro-kisaajan videoiden mukaan 😀 Mut hyvä treeni! Mistä ite oot bongannut?

    • Kiva! Tässä on esiteltynä aikalailla yleisimmät jalkaliikkeet pyyhkeellä, varmasti löytyy yhtäläisyyksiä monenkin treenin kanssa.

    • Samaa mieltä Kia! Nämä ovat itselleni ensimmäiset ja olen kyllä supertyytyväinen!:)

  2. Ihan älyttömän loistava treeni. Hiukan mukaillen kokeilin ja ajoin fb-kavereille kanssa.

  3. Oon 16-vuotias tyttö ja ihailen sua tosi paljon, oot niin ihananolonen ja aito sekä kaikelisäks sulla on täydellinen ulkomuoto!!
    Oisko sulla mitään hyviä vinkkejä timmin kropan saavuttamiseks?
    Harrastan voimisteluu 4kertaa viikossa. Laihuin yhessä vaiheessa tosi paljon, mutta nyt alan olemaan normaalipainon rajoilla. Haluaisin pysyä hoikkana/timminä ilman että joutuisin miettimään liikoja mitä syön ja minkä verran, mutta oisko sulla jotain neuvoja ravinnon suhteen?

  4. Moi, löysin tän blogin vasta äskön mut pakko jäädä kyl lukijaks! 🙂 aiemmin kävin säännöllisesti lenkillä ja salilla, mut kesän aikana se vähän jäi enkä oo saanu ittteeni enää millään lähteen… Sun blogia lukiessa sain kuitenkin hirveesti motivaatioo taas käymään salilla ja kyllä kannatti, ihan mahtava olo 🙂 ja sun ansiosta löysin vielä noin hienot salihousutkin, mahtava blogi!! 🙂

    • Jesss Amanda! Ihan mahtavaa kuulla! Teit mut superiloiseksi! Treeni antaa kyllä ihan huikean olon vaikka tauon jälkeen aloitus saattaakin olla hankalaa. Hienoa olet taas löytänyt sen draivin ja mikäs sen mukavampaa kuin jumpata uusissa housuissa!:)

  5. Kiitos treenivinkeistä! 🙂 Tästä on tullut mun lempiblogi, johon ensimmäisenä pitää tulla kurkkimaan uusia postauksia. Kiitos sinulle treeni ja ruokavalio vinkeistä!!
    Nuo I can I will housut näyttää kyllä tosi pirteiltä ja kävinkin kurkkimassa tuolta heidän sivuiltaan noita. Hieman itseäni häiritsi tuo takapuolen kohdalla oleva valkoinen verkko. Onko se noin erottuva oikeasti? Voi olla että livenä on ihan erilainen, ja näyttö nyt jotenkin hämää tuota, en tiedä miten tuohon silmä jotenkin tökkäsikin 😀 Jalassa kuitenkin ovat ilmeisesti hyvät?

    Toivepostauksena tähän treenihousujen jatkoksi toivon, että kertoisit vähän treenikengistäsi. Onko sinulla useammat kengät käytössä? Uusia salikenkiä tässä olen yrittänyt etsiä, joten suositukset ovat tervetulleita. Mitä kannattaisi huomioida salikenkiä valitessa? Onko järkevää että käytössä on useammat kengät, jos salin lisäksi tulee käytöä ryhmäliikuntatunneilla jotka sisältävt hyppyjä?

    • Kiitos kiitos! Kiva, että vinkit ovat olleet mieluisia:) Nää on kyllä tosi hyvät jalassa ja tuo yksityiskohta vain mukailee pepun muotoja, eli livenä ei häiritsevä ollenkaan!:) Kengistä voisin joskus kirjoitella tulevissa postauskissa, kiitos ehdotuksesta. Mukavaa joulunodotusta! 🙂

  6. Moikka! Oon seuraillu sun blogii, ja mietin että voitko vähän vinkata kuinka paljon syödä ,kun olen hieman alipainoinen, ja haluaisin naisellisia muotoja takaisin… niin voisitko kertoa hieman kuinka paljon syön ja mitä ja miten treenaan kotona painojen kanssa takapuolta lähinnä ?:) painan 43-44 ja olen 157-158 pitkä. Kiitos jo etukäteen !

    • Moikka Siru! Huomasin kommenttisi vasta nyt, mutta parempi myöhään kuin ei milloinkaan:) Kannattaa alkaa pikkuhiljaa lisäilemään ruoan määrää, ei rysäyttää suuria ruokamääriä kerralla. Katso postaukseni tehokas pepputreeni kotona. Siinä peppu saa kunnolla kyytiä ja voit halutessasi ottaa myös lisäpainon mukaan treeniin. Tsemppiä!

  7. Hei Ida Jemina. Aloin vasta hiljattaen seuraamaan blogiasi mutta olen jo saanut lukuisia uusia ideoita treeneihini. Minulla olisi yksi toive mielessä -kotitreeni kahvallisella kuminauhalla, joka onnistusi myös hotellissa lomamatkalla. Kiitos inspiroivasta blogista!

    • Heippa Outi ja tervetuloa blogiin! Kiva kun olet jäänyt seurailemaan ja mahtavaa, että olet löytänyt hyödyllisiä juttuja:) Kiitos toiveesta ja kiva kun tulit kommentoimaan!

  8. Tämä oli tosi hyvä ”jumppa” 🙂 vedin tänään lävitse ja aion jatkossakin tehdä..itselläni aikomus jumpilla ja herkkulakolla tiputtaa painoa 🙂 simppeli mutta tehokas ja kiva 🙂

    • Mahtavaa! Hyviä treenejä ja tsemppiä kevään kilojen tiputteluihin! 🙂

  9. Toivottavasti myös jatkossa samanlaisia postauksia..tässä suunalla ainakin yksi erittäin kiinostunut lukija ja vinkkien vastaanottaja! 🙂

    • Jes! Aivan varmasti jatkossa on tulossa myös muita kotijumppia 🙂

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

 16
Tykkää jutusta