Totaalinen treenibreikki – aivot narikkaan!

Sis. mainoslinkkejä

Hyi! Pois se minusta! Tositreenarit raahaavat itsensä jumppaamaan vaikka pää paketissa ja kuudenkymmenen asteen kuumeessa!

On luonnollista, että kun tekee mitä tahansa asiaa pidempään, motivaation tasot voivat hieman ajanjakson mukaan vaihdella. On aikoja, jolloin mieli vetää puntin pariin magneetin lailla ja aikoja jolloin treenaaminen hoituu vain rutiinilla. Aina sitä ei välttämättä jaksaisi lähteä puurtamaan. Nämä itsekuria vaativat hetket ovat kuitenkin juuri niitä ratkaisevimpia, jotka erottavat jyvät akanoista. Usein siinä käykin niin, että kun on saanut itsensä liikkeelle ja päässyt treenin makuun, on erittäin iloinen että lähti.

treenitauko
#2015bestnine

Mutta mitä jos pidemmän aikaa tuntuu siltä, että treeni saa niskavillat pystyyn ja ei houkuta yhtään? Ei hölkäsen pöläystä?

Tällöin voi olla paikallaan ottaa rohkeasti pieni irtiotto siitä normaalista treeniarjesta keskittyen muihin tärkeisiin asioihin. Ajatus tauosta voi jonkun korvaan kuulostaa pelottavalta ja aiheuttaa huonoa omatuntoa – mitä jos pullahdan, mitä jos lihakset katoavat, mitäs minä nyt tällä vapaa-ajalla teen?

On ihan mahdollista pitää pientä breikkiä ilman, että siitä koituu pitkäaikaista haittaa. Tiukan treenijakson päätteeksi on suorastaan suotavaakin höllätä hieman (lue Opas kevennettyyn viikkoon) ja siitä voi olla suoraa hyötyäkin. Pieni tauko fyysisesti ja eritoten henkisesti voi myös saada kadonneen motivaation taas heräämään ja treenifiiliksen kasvamaan. Kun saa mielen hetkeksi irti ja tekee sekä ajattelee joitan ihan muuta; röhnöttää sohvalla, tapaa ystäviä, lukee kirjaa tai on vaan, voi yhtäkkiä huomata, kuinka pieni treenihiirenpoikanen taas kohta alkaa kutittelemaan ajatuksia.

Tässä vuodenvaihteen tienoilla olen itse pitänyt pientä taukoa saliympäristöstä ja se on ollut ihan mukavaa. Vaikka treeni on kivaa, on joskus ihan muihin asioihin keskittyminen raikastavaa.

Tällä sepustuksella en tietenkään halua kannustaa treenien skippailuun aina silloin, kun ei huvita. Kuitenkin, jos on jumppaillut tunnollisesti ja pitkäjänteisesti, ei mahdollisesta pienestä katkoksesta kannata suotta potea huonoa omatuntoa.

vihrea
Housut täältä

Ota breikkiä, jos sitä tarvitset ja anna kehon sekä mielen levätä. Kun mieli ja kroppa ovat taas virkeitä, on jälleen mahtavaa lähteä ihan uudella tarmolla kohti seuraavia treenitavoitteita ja edessä koittavaa kevättä!

Sneak peek! Tähän liittyen on pian tulossa jotain uutta ja superia! Siihen asti, ota rennosti tai treenaile mukavasti, sillä kohta mennään yhdessä kohti isompaa ja pyöreämpää…arvaatko mitä?

Jes – can’t wait! Palaillaan taas ja ihanaa loppiasta!

Edellisessä postauksessa: Uuden vuoden lupailija – tee näin ja pääset varmasti elämäsi kuntoon!

Ida Jemina

13 vastausta artikkeliin “Totaalinen treenibreikki – aivot narikkaan!”

  1. Mä kuulun just noihin ihmisiin, kenelle tulee huono omatunto jos skippaa treenin välistä vaan siks jos ei yhtään huvita! Ei kyllä pitäis tulla huonoa omatuntoa sellaisesta, koska tottakai ihminen tarvitsee taukoa. Se on virkistävää kun voi keskittyä muuhun. 🙂

  2. Nää kuvat on aivan blurria 😟 vai onko ongelma vaan mun kännykässä?

    • Taitaa olla puhelimessa tuo ongelma. Täällä näyttää ihan normaalilta 🙂

  3. Viimeisiä viedään intensen kanssa ja on ollu kyllä rankka mutta hyvällä tavalla! Mietinkin jo et mitä seuraavaksi joten innolla odotan mitä on tulossa! (:(:

    • Vai sittenkin mahaa? 😀 Hyvin veikattu 😉

  4. Kiios ihnasta blogista! Löysin blogisi sattumalta hetki sitten ja olen kolunnut sitä innolla läpi. Tavoitteena olisi pudottaa painoa ja postaamasi treenit ja treenivinkit ovat olleet hyviä. Ihanan inspiroiva blogi ja sen pitäjä, kiitos!! 🙂

    • Kiitos ihana Noora<3 Tervetuloa blogiin! Ei kun vinkit käyttöön vaan ja tsemppiä painon pudotukseen! You can do it!!

  5. Onko haittaa jos pitää kahtena peräkkäisenä päivänä kotijalkatreenit kun aikataulut on sen verran täynnä että muina päivinä en ehdi?

    • Riippuu vähän ohjelmasta ja treenistä, mutta kyllä joskus samaa lihasryhmää ihan tarkoituksellakin voidaan treenata peräkkäisinä päivinä putkeen.

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

 1
Tykkää jutusta