Toivepostaus – Mitä kaikkea treenikassistani löytyy?

treenikassi

”Mitä otat salille/harjoituksiin mukaan (lisäravinteet, varusteet yms.) ja että onko vaikka jotain minkä kotiin jäädessä treeni tuntuu menevän aivan puuroksi 😀”

Aikaisemmin kannoin sellaista pientä tavaravuorta mukanani treeneissä. Paikasta toiseen siirtyminen kesti ikuisuuden, kun keräilin aina kantamukset syliini. Nykyisin pieni treenikassi kulkee kätevästi mukana ja voin sieltä aina helposti nappaista kaiken mitä treenin aikana tarvitsen. Mitä tämä kapsäkki sitten sisältää?

Latausjuoma

Yaaaas! Tätä laturia hehkutan edelleen! Se potkaisee treenin kunnolla käyntiin ja usein huomaan tekeväni ylimääräisiä tanssimuuveja ympäri salia. Toimii. Näyttäisi nyt olevan -20% alessa.

Palautusjuoma

Palkkarin huitaisen huiviin heti treenin päätyttyä. Tämän hetkiseen juomaan käytän: maltoa, lemon yoghurt heraa ja kreatiinia.

Juomapullo

Juomapullona toimii milloin mikäkin puteli.

Treenihanskat

Jos hanskat jäisivät kotiin, saattaisi päästä pari ärräpäätä. Pari kertaa näin onkin käynyt ja treenin päätteeksi olenkin saanut mukaani ihanat kovettumat kämmenissä. Käytän Casall:n hanskoja ja pitkään ovatkin palvelleet.

hanskat-ja-rannetuet Rannetuet

Muutamat olivat eksyneet blogiini hakusanalla: ida jemina rannetuet. Treeneissä mukanani kulkevat aina erilliset rannetuet, joita käytän tarvittaessa esim. joissakin työntöliikkeissä.

Vetoremmit

Vetoremmejä käytän usein selkätreeneissä helpottamaan treenin osumista selälle ja minimoimaan mm. hauisten ja forkkujen työskentelyä.

remmit

Vyö

Tämä kevyt vyö kulkee myös aina mukana. Usein saleilta löytyvät vyöt ovat niin isoja, että omalle on ollut tarvetta. Tykkään myös tästä, koska sen koon säätö tapahtuu portaattomasti tarralla. Vyötä käytän tarvittaessa keskivartaloa kuormittavissa liikkeissä.

Pyyhe

Hikipyyhe on must.

Kengät

Suosikkisalikenkäni ovat yli 10 vuotta vanhat ja yhä lempikenkäni tukevan tuntuman sekä joustamattomuutensa ansiosta. Lähes sama kenkämalli näyttäisi edelleen olevan saatavilla täällä.

kengat
Nenäliinoja

Nenäliinoja niistämiseen, niin henki kulkee!

Kuulokkeet

Urheiluun suunnitellut langattomat kuulokkeet kulkevat mukana, mutta en kuitenkaan pidä niitä joka treenissä.

kuulokkeet
Puhelin

Puhelin pysyy hiljaa treenin ajan, mutta saatan ottaa sillä aikaa tai kuunnella siitä musiikkia. Ja tietysti lähettää snäppääjille terkkuja!

Tässä kun yritin miettiä, että mistä kaikki tavarat olen hankkinut, huomasin että tuo samainen Puman kassi on nyt alessa (vain 8,95e) täällä! Sellaisia jutskua kulkee aina meikäläisen mukana.

pumakassi

P.S. Kiitos kaikille tsemppejä lähettäneille! Lämmittää kovasti mieltä ja ne ovat olleet tärkeitä. Myös kaikki vastaavanlaiset kertomukset omista kokemuksista ovat olleet kullanarvoisia. Tänään olen viettänyt toisen päivän sairaalassa. Kivut ovat hellittäneet ja lämpö on ainakin toistaiseksi pysynyt poissa. Vatsaan painelu hieman sattuu. Mitään ei ole toistaiseksi löytynyt, mutta vielä tutkitaan.

Edellisessä postauksessa enemmän eilisen meiningeistä ja arvonnan voittajat: Yllättäen sairaalaan 

Ida Jemina

15 vastausta artikkeliin “Toivepostaus – Mitä kaikkea treenikassistani löytyy?”

  1. Moikka! Käytätkö siis tuota keratiinia aina palkkarissa vai kuureittain? 🙂 kenellä suosittelisit sitä? Itse treenaan 4x/viikko sekä aerobiset päälle. Suosittelisitko mulle mitään muita lisäravinteita/poostereita? 🙂

    • Moikka! Kyllä käytän kreatiinia palkkarissa aika tasaisesti perinteisistä lataus-/kuurijaksoista hieman poiketen. Suosittelen käyttämään ainakin palautusjuomaa, jossa tärkein osanen on korkealaatuinen proteiini, esim. hera käy mainiosti 🙂

  2. Onpas kätevän kokoinen kassi. Osaatko äkkiseltään sanoa, mahtuuko se pyörän koriin? 🙂

  3. Hei! Mulla olisi semmoinen kysymys kun olen asiaa pyöritellyt jo kauan mielessäni että kun itselläni on tuolla reisissä ja lantion alueella muutamat ylimääräiset sentit rasvaa eli olisikohan tässä tapauksessa järkevämpää panostaa salitreenaamiseen vai aerobiseen liikuntaan laihdutus mielessä? Kun yläkroppa on kuitenkin niin sanotusti jo timmissä kunnossa ja nyt pitäisi jalat saada samalle tasolle 🙂 mutta jos nyt panostaisi lihaskasvuun niin eikö jalkojen ympärysmitta kasva entisestään jos rasvoja ei ensin polta pois?

    • Moikka Hilla! Toki salitreenillä sekä muilla kovatehoisilla treeneillä voi saavuttaa saman kulutuksen, kuin tasasykkeisellä liikunnallakin. Suosittelen ehdottomasti rasvanpolttojaksolla salitreeniin panostamista, sillä se on erittäin tärkeässä roolissa lihaskadon ehkäisemisessä. Lihaskasvusta ei kauheasti tarvitse kalorivajeilla murehtia.

  4. Moikka, on tullut lähiaikoina mietittyä ns. pakkotoiston hyödyllisyyttä/hyödyttömyyttä. Onko se hyvästä lihaksen kehitykselle, pitäisikö vain kokeneen urheilijan tehdä sitä?

    • Moikka Elli! Erikoistekniikat, kuten pakkotoistot, ovat erittäin hyödyllisiä tehokeinoja lihaskasvua tavoittelevalle. Näiden merkitys korostuu toki kokeneemmilla urheilijoilla, kun kehitys vaatii ennen pitkää perustreenin lisäksi hieman muutakin. Aloittelijan ei tarvitse erikoistekniikoista vielä murehtia, sillä kehitystä tulee jokatapauksessa tavallisilla suorilla sarjoilla, joiden myötä oppii tehokkaasti myös treenaamaan turvallisesti.

  5. Heips,
    Oon usein miettinyt eroa Whey 80 & Whey 100 välillä. Rasvan ja hiilarin määrät ovat eri mutta onko muita ? Ja miksi käytät juuri tuota 80 ? Itse käytän 100 & creatinia palkkarissa mutta en hiilareita. Syön heti treenin jälkeen aamupalan joka sisältää kaurapuuroa raejuustolla ja mustikoilla ja banaanin. Olisiko tarvetta siis sille malton käytölle?
    ❤💪

    • Moikka Tia! Hera 80 on konsentraattimuodossa ja 100 puolestaan hieman suodatetumpaa isolaattia. Käytännön tasolla näillä on eroa lähinnä allergikoille, muutoin erot ovat kokonaiskuvaan suhteutettuna erittäin pieniä. Itse käytän konsentraattia puhtaasti halvemman hinnan vuoksi. Pienestä määrästä maltoa voi olla hyötyä tuohon proteiinin ja kreatiinin kaveriksi, vaikka pakollista se ei tietenkään ole 🙂

  6. moi! Hei mikäs on sun oma mielipide tosta vyöstä? Oon ajatellu ostavani, mut kuulin jostain että toi tarra menis aika nopeasti huonoon kuntoon, eikä pidä enää kiinni. Ootko sä huomannut tollasta, ja onko tuo sun vyö kuinka kauan ollut käytössä :)?

    Sitten! Mikä on sulle sellainen hyvä ja ravinteikas välipala/iltapala tyylinen? Laskeskelin omaa kulutusta ja kun reilut 2000kcl kuluttaa vuorokaudessa, ni jäi jopa stressaamaan mitä vielä vois syödä kaiken lisäks, jotta sais kalorit täyteen 😀 tarkotus olis saada lihas kasvamaan tähän runkoon..

    Ja niinkuin kaikki tietää, herkut sisältävät paljon kaloreita. Herkkuja nyt ei tietenkään kannata syödä, mutta tarviiko tuntea niiin pahaa morkkista, jos kalorivajetta ”täyttää” käytännössä herkuilla? Tai eihän se nyt ole tietty sama asia syökö karkkia vai terveellistä puhdasta ruokaa, mutta onko tässä tilanteessa susta parempi jättää herkut syömättä ja elää kalorivajeessa vai syödäkkö niitä herkkuja ja täyttää koko päivän kulutus? 😃
    syön kyllä ihan kunnon ruokaa, enkä elä täällä pelkän sipsin ja karkin voimalla toivoen että lihakset kasvavat hahah, mutta tätä asiaa olen vaan kauheesti miettinyt!😃

    • Moikka Milla! Vyö on ollut tosi monta vuotta käytössä, eikä tarran pito ole yhtään huonontunut. Tosi tyytyväinen olen ollut 🙂 Toki käytön tiheydellä ja säilytystavalla on varmasti vaikutusta vyön käyttöikään.

      Ensisijaisesti suosittelen ottamaan lisäkalorit hiilihydraateista, olettaen rasvojen saannin olevan jo riittävällä tasolla. Hiilaria kannattaa lisätä jo olemassaoleville aterioille ja mikäli oikein tiukkaa tekee, nauttia sitä enemmän nestemäisessä muodossa esim. palkkarissa. Iltapalaksi / välipalaksi syön vaihdellen ihan tavallista ruokaa (riisiä, lihaa, kasviksia tms.). Ajoittainen herkuttelu on toki ok, mutta niiden varaan ei kuitenkaan kannata laskea. Tsemppiä annoskokojen kasvatteluun 🙂

  7. Moikka, Millä annostuksella käytät tuota laturia (PWO Rush), kun vaikuttaa sulla toimivan tosi hyvin? Itse ostin juuri, enkä parilla ekalla kerralla ainakaan kokenut kummoista vaikutusta.

    • Jep kyllä potkii! Laitan ihan sen täyden annoksen eli kaksi mitallista 🙂

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

 
Tykkää jutusta