Toivepostaus – kurkkaa kauppakassiini

Kuka saa, kuka saa, loru.. eikun kauppakassiin kurkistaa? Niin kuin olen kertonut, pidän aina korvia höröllä mahdollisille postaustoiveille. Yhtenä toiveena onkin jo pidemmän aikaa ollut kauppakassipostaus.

kauppakassi

Tämän päivän kauppakassien sisältö ei tietenkään sisällä kaikkea tarvitsemaani tai käyttämääni sapuskaa eli ihan vain näiden kassien sisällön varaan ei  loppuelämäänsä kannattaisi rakentaa.

Usein kauppakassini sisältävät perusraaka-aineita. Sieltä harvoin löytyy mitään ihmeellistä tai taianomaista. Tällä kertaa täydensin kaappejani kasviksilla ja vihanneksilla, kaurahiutaleilla, saksanpähkinöillä, naudan jauhelihalla, maidolla, maitorahkalla, valkosipulilla, teepusseilla, oliiviöljyllä ja kananmunilla.

Kauppaostokset

Proteiinit otan käytännössä aina eläinkunnan puolelta. Tällä kertaa nappasin mukaan jauhelihaa, sillä niissä oli aina yhtä ihanat aletarrat pakkauksien päällä. Vanhat lukijani saattavatkin muistaa, että olen varsinainen alemummo mitä lihanmetsästykseen tulee.

Rasvoja otan usein mm. eri pähkinöistä ja öljyistä, kuten tänään ostamistani saksanpähkinöistä ja oliiviöljystä.

Hiilihydraattitarpeita täydensin kaurahiutaleilla. Mukaan pääsi myös kasviksia, joita tulee mutusteltua suuria määriä. Oli muuten todella kalliita kurkkuja.

Olen myös viime aikoina hurahtanut erilaisiin teelaatuihin ja vettä tulee keiteltyä harva se päivä. Tällä kertaa teemakuina organic green tea ja liquorice.

ruokaostokset

Sellaisia ostoksia tällä kertaa. Ja nyt makoisan valkosipulin ja jauhelihan paistoon, heips!

Edellisessä tekstissä asiaa siitä, kuinka HIIT tulisi suorittaa.

Ida Jemina

11 vastausta artikkeliin “Toivepostaus – kurkkaa kauppakassiini”

  1. Oletko syönyt cashewpähkinöitä ? Ajattelin kysyä, kun itse syön niitä päivittäin, että eroaako ne jotenkin kyseisistä saksanpähkinöistä ? Molemmat ilmeisesti ovat hyviä rasvan lähteitä.

    • Moikka Mikko! Toki olen syönyt – eroavat saksanpähkinöistä mm. rasvahappokoostumukseltaan. Toimivat mainiosti osana monipuolista ja kohtuullista pähkinöiden käyttöä:)

    • Saksanpähkinät sisältävät omega-rasvahappoja, eli sikäli ovat vielä ”parempia” kuin cashew-pähkinät, mutta tottakai vaihtelu virkistää. Ravitsemusterapeutti suositteli syömään saksanpähkinöitä pienen kourallisen joka päivä, jotta päivittäinen omega-rasvahappojen tarve täyttyisi.

    • Jep ALA/LA:t ovat niissä kyllä verrattain hyvässä suhteessa, siinä mielessä mahtava monityydyttymättömien rasvojen lähde:)

  2. Voisitko tehdä ruokapostauksia, ite teen liian usein samaa ruokaa ni ois kiva jos sais uusia reseptejä! 🙂

  3. Tähän aikaan vuodesta kaikki nuo kesän vihannekset on kalliita, itse oon koittanut ostella nyt enemmän esim. juureksia kun ne ovat halpoja ja on niiden satokausi. Kurkkua sitten taas ensi kesänä! 😀 sulla on tosi motivoiva blogi!

    • Jep valitettavasti niiden hinta alkaa olemaan jo aika huima :/ kiitos kommentista ja tosi kiva kun pidät blogista:)

  4. Hei Ida!

    Olen vasta löytänyt blogisi ja mielenkiinnolla kahlannut sitä läpi. Annan kyllä ison plussan blogillesi noista treenijutuista.
    Mahtavaa, kun jaat treenivinkkejä, joiden teko onnistuu ihan kotona ja niitä on monipuolisesti. Vaikka minulta treenimotivaatiota löytyy, ei vaan ole aina mahdollisuutta päästä salille.

    Joku jo mainitsikin ruokapostauksista, niitä olisi myös kiva lukea. Itselläni kun tahtoo tuo ruokapuoli olevan se haasteellisin osio.
    Jatka samaan malliin, tätä on ilo lukea 🙂

    • Moikka!
      Mukavaa kun löytyi mieleinen blogi ja hyvä jos olet saanut vinkkejä käyttöön:) Kotonakin saa kovat treenit vedettyä! Ruokapostauksia on tulossa lisää, sillä välin voit kurkata esimerkiksi nuo reseptit jotka linkkasin tähän yläpuolelle:) Kiitos ihanasta kommentista!

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

 
Tykkää jutusta