TESTAA TÄTÄ TEHOKIKKAA OLKAPÄILLE!

Kaikenlaiset käytännön kikat ovat aina tervetulleita treenien perille menemisen varmistamiseksi – nyt lähteekin toimiva ja tehokas olkapääkikka jakoon! Samaa periaatetta soveltaen voi treenata myös muita lihasryhmiä.

Liike-esimerkkinä toimivat vipunostot sivuille käsipainoilla. Kannattaa valita aika reilustikin tyypillistä sarjavastusta pienemmät painot, jotta homma onnistuu sujuvasti. Sitten mennään!

Pidä hartiat alhaalla ja epäkkäät mahdollisimman rentoina suorituksen ajan. Lähde nostamaan painoja sivuille pitäen käsivarret suhteellisen suorina. Älä tässä vaiheessa vie suoritusta ylös asti vaan sen sijaan pysäytä liike kokonaan heti, kun olkapäässä tuntuu kunnon jännitys eli käytännössä siis jo alle 45 asteen kulmassa. Pidä pieni tauko ja vasta tämän jälkeen lähde puristamaan olkapäillä rauhalliseen tahtiin painoja ylös välttäen yläkropan heilautusta tai muuta avustavaa energiaa. Ei siis nytkähtävää lähtöä, selän avulla heilautusta tai vastaavaa, vaan puhtaalla väännöllä liikkeelle – tarkoituksena on eristää työ mahdollisimman tehokkaasti olkapäille. Tämän jälkeen laske painot hallitusti jarruttaen takaisin samaan pisteeseen, jossa pidit tauon. Älä laske painoja enää siitä alemmas, vaan pysäytä liike ja lähde puristamaan jälleen seuraavaa toistoa ylös pitäen olkapäät jatkuvassa jännityksessä aina sarjan loppuun saakka. Toistot kannattaa suorittaa rauhallisella tahdilla niiden laatuun keskittyen.

Nosta vähän (yllä oleva kuva)

Pysäytä

Nosta loppuun asti

Laske takaisin pysäytyspisteeseen (yllä oleva kuva)

Nosta loppuun asti

Laske takaisin pysäytyspisteeseen (yllä oleva kuva)

Nosta loppuun asti

Jne.

Tällaisilla simppeleillä erittäin kontrolloiduilla osatoistoilla voi saada aikaiseksi palavan tuntuman vähäisellä vastuksella ja sitä voi silloin tällöin käyttää erikoistekniikkana tuomaan treeneihin lisämaustetta. Varsinkin, jos olkapäätreenejä on yleensä hankala saada menemään perille, voi tällä tavoin oppia ylipäätään työstämään olkapäitä hieman paremmin.

Jos kaipaat maustetta treeneihin eikä paremmasta tuntumastakaan olisi haittaa, niin laita ihmeessä testiin! Kurkkaa myös tästä: 3 tipsiä parempaan olkapäätreeniin, joista on ollut apua monelle. Kaikki sai alkunsa ystäväni kanssa käydystä keskustelusta, joka alkoi näin: 

”Haluuks sä tietää pari hyvää vinkkiä olkapäätreeniin?”
”JOO!!”

Tuossa postauksessa jaan kaikki samat vinkit, jotka tuossa keskustelussa paljastui eli kannattaa kurkata myös se.

Adidas-toppi täältä / Korkeavyötäröiset Better Bodies-trikoot täältä / Treenikengät täältä

Mahtavia treenejä lihaskimput!! Ja hei niin kiva, että tykkäsitte eilisestä postauksesta! Sitä oli kyllä hauska tehdä ja jänskä nähdä mitä toinen vastaa. Jos et ole vielä kurkannut, niin minun lisäkseni mieheni vastasi teidän lukijoiden esittämiin parisuhdekysymyksiin. Kirjoitettiin toisistamme erillään niin, että ei nähty toistemme rustailuja ja siksi lopputulosta olikin niin hauska lukea. Postaukseen pääset tästä: 

MITÄ MIEHESI AJATTELEE SIITÄ ETTÄ OLET BLOGGAAJA?

👻 Seuraa snapchatissa: idajemina 👻
YouTubessa: Ida Jemina 
Instagramissa: @idajemina 
Facebookissa: Ida Jemina

Ida Jemina

4 vastausta artikkeliin “TESTAA TÄTÄ TEHOKIKKAA OLKAPÄILLE!”

  1. Tää meni testiin tänään aamusalilla ja AAA että! Kyllä poltti ja hapotti💪! Lisää näitä teholiikkeitä salille, etenkin jaloille kaipaan!

  2. Hyviä vinkkejä! 🙂 Jos saa esittää postaustoiveen, niin toivoisin hyviä tekniikkapostauksia etenkin sellaisille, joilla joku paikka ei skulaa ihan täysin. Myös esim. aloittelijat (minä!) hyötyisi varmasti kunnon tekniikkaan perehdyttämisestä jottei heti alkuun mene pieleen ja siitä seuraa ongelmia. Itsellänihän juuri näin kävi, aloitin kunnon salitreenin noin 6 viikkoa sitten ja nyt mulla on polvi jossain määrin hajalla. Lääkäri on ensi viikolla, ja oon koittanut nyt ottaa iisisti polven kanssa (se on alkanut napsahtelemaan oudosti ojentaessa). Esimerkkinä siis polviystävällinen jalkatreeni ja miten polviin tulisi esim. kyykätessä kiinnittää huomiota, ja samanlaisia postauksia voisi tehdä muista helposti ”rikki menevistä” paikoista kuten selkä ja olkapäät jne. Jos sulla jo on tällaisia postauksia niin en ole löytänyt.

    • Kiitos Ella! Hienoa, postaustoiveita saa AINA esittää! 🙂 Kurja kuulla polvestasi! Itselläni on polvi leikattu ja se täytyy aina ottaa huomioon treeneissä. Tästä postauksesta: KOKONAINEN JALKATREENINI SALILLA voit katsoa, miten itse pystyn tekemään kovan treenin vaikka tiettyjä rajoitteita onkin 🙂 Huikeeta viikonloppua!!

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

 58
Tykkää jutusta