Tehokas treenivinkki jakoon! Kokeile tätä!

Sis. mainoslinkkejä

treenivinkki
 

Tätä tehokasta erikoistekniikkaa voi käyttää niin salitreeneissä painojen kanssa kuin kotijumpissa omalla kehonpainolla. Kyseessä on 1 1/2 toistot.

Mitä ne ovat ja miten niitä tehdään?

1 1/2 toistoissa tehdään nimensä mukaisesti puolitoista toistoa. Otetaan esimerkiksi kyykky.

1. Laskeudu ala-asentoon
2. Nouse ylös puoleen väliin
3. Laskeudu takaisin alas
4. Nouse kokonaan ylös

Tämä on yksi 1 1/2 toisto. Tällöin liike painottuu ala-asentoon, mutta saman voi tehdä myös esimerkiksi toisin päin.

1. Laskeudu puoleen väliin
2. Nouse ylös
3. Laskeudu alas asti
4. Nouse kokonaan ylös

Urho-ja-Ida-Jemina
Urho on myös aina valmiina tuomaan lisähaastetta treeniin!

Miksi?

Tämä erikoistekniikka on tehokas tuomaan lisähaastetta treeniin. Time under tension on 1 1/2 toistoissa pidempi kuin normaaleissa toistossa, jolloin lihas pääsee työskentelemään tavanomaista pidempään. Tekniikalla pystyy painottamaan liikesuorituksen tiettyä osaa ja näin saamaan myös tavallisesta treenistä poikkeavaa ärsykettä.

1 1/2 toistot
Toimii loistavasti myös esim. hauiskäännössä. Harmaa 99-hoodie täällä, legginsit täällä

Kuinka paljon painoa? Kuinka monta toistoa?

Puolitoista toistoa on luonnollisesti yhtä toistoa raskaampi suorittaa. Tällöin voi valita joko vähän pienemmät painot kuin normaalisti tai tehdä hieman vähemmän toistoja. Jos normaalisti tekisi kahdeksan toistoa, on se 1,5 toistoilla jo ~12 toistoa.

Siitä vain sitten testailemaan eri liikkeissä, painoilla ja ilman! Kyllä tekee gutaa, kun näitä paukuttaa menemään!

Tsekkaa edellisestä postauksesta: 8 asiaa jotka tekisin toisin jos aloittaisin saliharrastuksen nyt

Ida Jemina

14 vastausta artikkeliin “Tehokas treenivinkki jakoon! Kokeile tätä!”

  1. Sun blogis on aivan huippu, saan niin paljon täältä motivaatiota ja vinkkejä!
    Haluisitko kertoo miten sais kehoa muokattua nopeasti ennen kesää (esim. pakaraan muotoa tai mahaa litteämmäksi)
    Voitko tehdä myös postauksen miten sais terveellisen ruokavalion sisällettyä arkeen, kun itsellä hieman hakusessa 😀

    Toivottavasti tajusit
    OLET IHANA <3

    • Ilo kuulla! 🙂 Ei muuta kuin tehokasta lihaskuntotreeniä ja riittävästi ruokaa lautaselle! Pääasia, että aloittaa 🙂 Kiitos postaustoiveesta ja tsemppiä treeneihin!

  2. Kiitos hampaidenvalkaisu liuskojen linkistä pari postausta takaperin 🙂
    Muistin että olisivat olleet edullisempia ;o

    • Heipsis! T-nation on kyllä tuttu! Tosin ei ole jostain syystä enää aikoihin tullut vierailtua. Mistä tuli mieleen? 🙂

  3. Hei! Häviääkö selluliitit pepusta jos pakaralihakset treenaa hyviksi?
    Ps. Kroppa sulla aivan upee! Kadehdin 🙂

    • Ei vielä ihan sillä häviä 🙂 Kiitos paljon!

  4. […] Tee liikkeitä hiissaus-tyylillä. Tässä erityisesti kyykyt ovat omia suosikkejani. Mene kyykkyyn ja tee pieniä toistoja liikeradan keskivaiheilla niin, ettet nouse kokonaan ylös tai laskeudu täydellisen alas. Näitä voi tehdä lisäpainoilla tai ilman sen mukaan, kuinka tiltissä reidet siinä vaiheessa treeniä ovat. Tätä voi myös soveltaa moniin liikkeisiin ja tehdä kyykyn sijaan vaikkapa prässissä. Vaihtoehtoisesti voit myös kokeilla 1,5 toistoja, joihin voit katsoa ohjeet tästä postauksesta: Tehokas treenivinkki jakoon – Kokeile tätä! […]

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

 1
Tykkää jutusta