Tehokas kuntopiiri kotona jaloille

Ennen kuin olin löytänyt salin Gumbetista, tuli hotellihuonetta käytettyä treenipaikkana. Joskus kotona tehtävien kuntopiirien tai treenien haasteena on se, että niistä ei saa tarpeeksi rankkoja verrattuna salilla toteutettavaan treeniin. Kotona kun on vähemmän tilaa, ympäristö ei ole niin inspiroiva ja painoja ei välttämättä ole käytettävissä.
 
jalkatreeni-kotona
Toppi ja housut / House of Brandon
 
Paras vinkki, jonka voin antaa kotitreeneihin, on niiden suunnittelu etukäteen. Ei kannata vain alkaa tekemään jotakin, sillä silloin tauot saattavat venyä liian pitkiksi, jos alkaa vasta itse treenissä miettiä seuraavaa liikettä. Samoin toistojen ja sarjojen määrä saattaa jäädä pieneksi, kun tekee pelkällä fiiliksellä. Suosittelen siis vaikka kirjoittamaan puhelimeen tai post it- lapulle mitkä liikkeet teet, missä järjestyksessä ne teet, sekä kuinka monta toistoa ja sarjaa aiot tehdä. Näin et joudu treenin aikana miettimään mitään ja voit keskittyä ainoastaan treenin toteuttamiseen. Etukäteen suunnittelemalla saa vedettyä rankkoja jumppia, kun on valmiiksi asettanut itselleen toisto-, sarja- tai aikatavoitteet.
 
Oman jalkatreenin hotellihuoneessa tein kuntopiirityyppisesti ja kulutusta nostavasti. Tavoitteena oli tehdä treeni mahdollisimman tehokkaasti ja mahdollisimman lyhyillä palautuksilla. Liikkeet olivat seuraavat:
 
1.Sammakkohypyt (hyppy kyykystä eteenpäin)
2.Burpeet
3.Juoksu paikallaan nostaen polvet ylös
4.Haarahypyt niin, että x-asennossa mennään kyykkyyn
5.Yhden jalan lantionnostot
6.Askelkyykky vuorojaloin 
 
Huh treeni oli todella rankka ja hiki kyllä lensi!
 
kotitreeni
 
 
Jos haluat toteuttaa saman treenin, suunnittele kuinka monta toistoa aiot tehdä mitäkin liikettä ja kuinka monta kierrosta meinaat tehdä. Hengittele silloin kun siltä tuntuu, mutta yritä pitää tauot lyhyinä. Näin saat sykkeen ylös ja hien virtaamaan eikä kukaan voi enää sanoa, etteivätkö kotitreenit olisi rankkoja.
 
Tsemppiä treeneihin!
 
 
 
Edelliseen tekstiin pääset tästä: Turkki ja Gumbet – kuvia matkalta

Ida Jemina

10 vastausta artikkeliin “Tehokas kuntopiiri kotona jaloille”

  1. OMG siis ihan älyttömän upea kroppa sulla! Ei kyllä usein tuu tollasia vastaan, kovaa työtä oot tehny 🙂

  2. Oon vasta alottanut sun blogin lukemisen ja tykkään kyllä paljon!:) Olis kiva tietää ootko suunnittelemassa jotain kisoihin osallistumista vai onko sul kroppa nyt ”normaali tilassa”? Kun ylensä tollaset unelma kroppa-kuvat on otettu just sillon ku kuvattava on ollut jollain kisa-dieetillä ja olis ihana kuulla et tollasia on mahdollista saada myös ihan vaan terveellisellä ruokavaliolla eikä vaan dietti ruokamäärillä. Pystyisitkö kertomaan myös millanen ruokavalio sulla on?:)

    • Moikka ja tervetuloa seurailemaan blogia! Kiva kuulla että tykkäät! En ole valmistautumassa kisoihin ja tämän hetkinen kuntoni on saavutettavissa ilman kisadieetin kaltaisia rääkkejä, kunhan asiat tekee oikein 🙂 Omaa ruokavaliotani en valitettavasti täällä jaa ettei kukaan vahingossa kopioisi itselleen mahdollisesti sopimatonta ruokavaliota. Voimme kuitenkin ehdottomasti katsoa sinulle ja tavoitteisiisi sopivan ruokasuunnitelman jos olet sellaisesta kiinnostunut 🙂

  3. Upee likka oot! Tekstistä päätellen vielä jalatkin maassa. Arvostan ja ihailen!! 🙂

    Marianna

  4. Moikka, Ihana mielenkiintoinen Blogi sulla 🙂 Näinkin ”vanha” treenaaja ”Fitmum” lukee innoissaan ja kerää tipsejä 😉

    • Moikka Donna! Olipas ihana kommentti! 🙂 mahtavaa, että koet blogin mielenkiintoiseksi! Tsemppiä treeneihin! 🙂

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

 2
Tykkää jutusta