Te kysyitte – minä vastasin!

Sis. mainoslinkkejä

keltamekko

10 random kysymystä – 10 vastausta! Pyysin snapchatissa ex tempore lähettämään kysymyksiä, joihin vastailen tässä postauksessa. Niitä tuli ihan mieletön määrä ja tosi nopeasti, kiitos! Huikeeta toimintaa! Koska kysymyksiä oli niin paljon, kaikki eivät valitettavasti mahdu kerralla mukaan, mutta don’t you worry – teen näitä jatkossa varmasti vielä uudestaan ja joihinkin vastailen vielä ihan erikseen.

Mitäs kaikkea te kysyitte? Aloitetaan!

1. Mikä on paras quest bar maku? Oletko maistanut pumpkin pietä?

Tykkään syödä quest barit kekseinä (ohjeen voit tsekata tästä postauksesta) ja siihen sopii mielestäni parhaiten Cinnamon Roll. Pumpkin Pietä en ole muistaakseni maistanut, mutta kuulostaa hyvältä!

2. Kuinka usein treenaat aerobista liikuntaa, esim juoksua?

Tällä hetkellä parisen kertaa viikossa.

3. Oisko sulla jotain ennen kuin aloitit treenaamaan kuvaa meille?

Ei valitettavasti ole, mutta tätä on pyydetty paljon, joten yritän kysellä perheeltä mahdollisia vanhoja kuvia.

4. Miten aloittaa treenaaminen, jos ei ole mitään urheilutaustaa?

Kaikista tärkeintä on, että aloittaa. Mikään ei opeta paremmin kuin kokemus, joten tuumasta toimeen ryhtyminen on ensimmäinen steppi. Kaikkea ei tarvitse osata heti. Homma voi lähteä liikkeelle ihan perusjutuista, kuten vaikkapa lenkkeilystä, pyöräilystä, hyppynarulla hyppimisestä, uimisesta tai lihaskuntoliikkeiden tekemisestä kotioloissa. Saliharrastuksen alkutaipaleella on puolestaan hyvä lähteä opettelemaan ns. suuria perusliikkeitä, sillä ne jokatapauksessa toimivat tuloksekkaiden treenien perustana. Näitä ovat esim. kyykyt, punnerrusliikkeet, maastavedot ja soutuliikkeet. Apuja ensiaskeliin voi pyytää vaikkapa urheilua harrastavilta kavereilta tai tarvittaessa ottaa ammatti-ihmisen viereen ohjastamaan. 

5. Omasta mielestä paras/suosikki treenijako ja treeni?

Tykkään hybridijaoista (esim. 1+2 tai 2+3 kuten Intensessä), sillä ne toimivat loistavasti ja treenit pysyvät monipuolisuuden myötä mielekkäinä. Eri jaoissa on kuitenkin puolensa ja niitä sopivin välein vaihdellen pääsee hyödyntämään kunkin vahvuuksia.

Lempparitreenit ovat joko jalkatreenit salilla tai kovasykkeiset kuntopiirit ulkona. Sellaiset treenit, jossa tietää treenanneensa, ovat parhaita.

valkopaitanen
Björn Borg toppi täältä

6. Mikä motivoi sua? Miten ylläpidät motivaatiota?

Paras motivaattori on se, että tykkään treenaamisesta. Olen aina tykännyt. Myös tulokset ovat motivoivia. Minua eivät motivoi niinkään ne heikoimmat lihasryhmät tai vaihtoehtoisesti makkara vatsassa vaan ennemminkin se, kun huomaa saaneensa aikaan kehitystä.

On mielestäni tärkeää olla myös stressaamatta liikaa treenien suhteen. Joskus voi ottaa vähän iisimmin, joskus voi panostaa ihan kunnolla, mutta tärkeintä on tehdä sitä mistä nauttii. Väkipakolla puurtamisesta ei tule hevon vitsua.

7. Mikä on paras tapa kiinteyttää keskivartaloa?

Suoraan, rehellisesti ja ytimekkäästi sanottuna paras tapa kiinteyttää keskivartaloa on laihduttaminen eli alle toteutuneen kulutuksensa syöminen. Löysä keskivartalo johtuu varastorasvasta ja se lähtee vain silavaa sulattamalla, mutta toki keskivartalon lihaksia voi myös kehittää ja vahvistaa suorittamalla corea rasittavia liikkeitä treeneissään. Tästä voi lukea lisää: Miten eroon alavatsalöllykästä?

8. Tykkäätkö tanssimisesta?

Hahaa, olen maailman surkein tanssija! Balettimaiset tanssit menee, mutta muuten olen aivan sukka! Tanssiminen on kuitenkin hauskaa silloin, kun kukaan ei sitä esitystä katsomassa!

9. Jos voisit muuttaa vuodeksi ulkomaille mihin muuttaisit?

Muuuuuricaan!

10. Montako lasta haluaisit?

Kolme muksua voisi olla aika hauska.

11. Onko koirasi paras ystäväsi? 🙂

Ehdottomasti, vaikka kyllä ne vähemmänkin karvaiset kaverit ovat aika mukavia 🙂 Mutta mitä karvaisempi kaveri, sitä parempi hah!

No niitähän olikin 11, mutta antaa mennä! Parasta päivää parhaat!

Ja hei, olethan huomannut, että House of Brandonilla on nyt käynnissä SPORT WEEKEND – eli koodilla SPORT25 saat -25% alennuksen kaikista normaalihintaisista urheiluvaatteista! Voimassa enää tänään ja huomenna!

keltamekkosome
Tank top täältä / Tennarit täältä 

Katso edellisestä postauksesta: Miltä tuntuu kilpaurheilun lopettaminen?

394_Ida_jemina_2016_FTUK_branded page

Ida Jemina

5 vastausta artikkeliin “Te kysyitte – minä vastasin!”

  1. En tiedä onko tämä nyt jotenkin ihan tyhmä kysymys, mutta kysyn silti 😀 Eli monesti tuohon ”miten saada timmi vatsa?” -kysymykseen vastataan juuri, että laihduttamalla. Mutta entäs, jos se löllö vatsa onkin nälkiintymisen syytä, eikä siis rasvaa. Kuten itseni kohdalla, olin vaarallisessa nälkiintymistilassa muutama kk sitten, mutta nyt olen kirinyt painoani onneksi jo takaisin. Sen vuoksi olin/olen ns. laihaläski. Rasvaprosenttini oli pahimpaan aikaan hyvin matala, mutta silti vatsani oli löllö. Miten tälläisen keskivartalon sitten kiinteyttää, jos laihduttaminen ei ole edes vaihtoehto? 😬

    • Heippa! Ei ole tyhmä kysymys 🙂 Jos vatsan seudulla on löysää löllöä, niin se on rasvaa tai suuren laihdutuksen seurauksena alueelle jäänyttä löysää ihoa. Jokatapauksessa ainoa tapa päästä eroon varastoenergiasta on laittaa kroppa käyttämään tätä varastoenergiaa (pl. rasvaimut). Se on toki hyvin mahdollista, että metaboliset edellytyksen laihduttamiselle eivät ole kohdillaan, jolloin ensisijaisena prioriteettina tulisi olla kropan toiminnnan normalisoiminen. Vasta tämän jälkeen on mahdollista miettiä löllöistä eroon pääsemistä.

  2. Moikka! Hirveen kiva postaus! Toivottavast teet pian uuden samanlaisen :D!

    Mut mulla on kysymys mikä ei nyt liity tähän aiheeseen: tilasin sulta butt building -ohjelman ja nyt oon sitä muutaman viikon kerennyt seuraamaan ja rupesin himoitsemaan myös lenkkipoluille. Mahtaiskohan haitata hirveesti kehitystä jos 1-2krt/vko kävis juoksemassa? Vai olisko spurtit parempia?

    Kiitos vielä motivoivasta blogista! Oot mun suosikki ^.^

    • Moikka Marika! Kiva että pidit ja varmasti teen! 🙂 Mahtavaa, että olet päässyt UBB:n kimppuun! Ehdottomasti voit sisällyttää 1-2 kevyttä lenkkiä viikkoon. Tsemppiä treeneihin! 🙂

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

 1
Tykkää jutusta