TÄYDELLINEN KOLMEN KOMBO JALKATREENIN LOPPUUN!

*Sisältää mainoslinkkejä

Silmät sikkarallaan ja naama turvoksissa suuntasin tänään salille kukonlaulun aikaan. Kyllä vaan pieni hiki pinnassa tekee ihmeitä vaikka tän päivän keli ainakin täällä pk-seudulla on ollut aikamoisen painostava.

Mutta! Halusin ehdottomasti jakaa teille ihan törkeen hyvän kombon jalkatreenin loppuun, joilla ne viimeisetkin mehut saadaan puristettua. Tämä on juuri sellainen setti, että kun kaikki on treenissä jo tehty, mutta paukkuja riittäisi vielä sellaiseen lopputiristykseen, kannattaa tämä ottaa testiin!

Ideana on väsyttää kintut tehden liikkeet siinä järjestyksessä, millainen voima lihaksissa väsyy ensimmäisenä. Ensimmäisenä väsytetään räjähtävä supistava voima, sitten siirrytään staattiseen isometriseen tiristelyyn ja viimeiseksi eksentriseen venyttävään eli jarruttavaan viimeistelyyn. Tässä kombossa hyödynnetään tätä ideaa kolmen eri liikkeen muodossa.

POP SQUAT

Ensimmäinen liike on räjähtävä pop squat. Voit ottaa liikkeeseen halutessasi mukaan kuminauhan jalkojen väliin tuomaan lisävastusta. Hyppää kyykystä ylös tuoden jalat yhteen ja pomppaa takaisin alas.

STAATTINEN KYYKKYKÄVELY

Kun räjähtävät mehut ovat tiessään siirrytään suoraan tekemään staattista kyykkykävelyä sivulta sivulle. Tässä voi myös hyödyntää vastuskuminauhaa, mutta se on rankka myös ihan sellaisenaan. Pysy koko ajan alhaalla, huh kyllä polttaa!

JARRUTUS BOKSILTA ALAS

Sitten viimeisen tiristyksen kimppuun! Nyt nouse yhdellä jalalla boksille, mutta ideana onkin ylhäältä alas laskeutuminen. Voit siis ylösnoustessasi ponkaista vauhtia lattiasta tai käyttää apuna käsiä, sillä pointtina on tehdä mahdollisimman hidas laskeutuminen – niin hitaasti kuin lähtee. Jarruta jarruta jarruta! Ei ole helppoa, mutta treeni on viimeisiä toistoja vaille ihan just valmis, joten anna mennä! Eli reippaasti ylös, mutta viisi kertaa hitaammin alas.

Ja näin on Idan superkombo tehty ja kyllä voit olla ylpeä itsestäsi! Kuka aikoo kokeilla?😘💪

Nike-urheilutoppi TÄÄLTÄ / Seamless-trikoot TÄÄLTÄ / Verkkotreenitakki TÄÄLTÄ / Salikengät TÄÄLTÄ

KATSO MYÖS: NO NYT! 2 MINUUTIN TEHOVATSAT!

EDELLISESSÄ POSTAUKSESSA: EN OLE KOSKAAN.. PALJASTUKSIA!

👻 Seuraa snapchatissa: idajemina 👻
ja Instagramissa: @idajemina 

<3

Ida Jemina

2 vastausta artikkeliin “TÄYDELLINEN KOLMEN KOMBO JALKATREENIN LOPPUUN!”

  1. Ehdottomasti testiin! Mutta sitä pohdin, että kuinka monta toistoa noita olisi siis tarkoitus tehdä? 🙂

    • Hyvä Nea!!💪 Aikalailla loppuun asti jokaista. Siirry aina seuraavaan liikkeeseen sen jälkeen kun voimat loppuu. Tarkoituksena ei ole enää palautua liikkeiden välissä 🙂

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

 64
Tykkää jutusta