Tavoitteet vuodelle 2015

Millainen on unelmieni vartalo? Millaista kroppaa ihailen? Ja ennen kaikkea, mitä minun tulee konkreettisesti tehdä saavuttaakseni tavoitteeni? Siitäpä treenifilosofiani lyhykäisyydessään lähtee.

Viime postauksessa kerroinkin, että olen mietiskellyt tavoitteita vuodelle 2015. Oikeastaan ne ovat jo pidempään olleet hyvin selvät, mutta aina niitä on hyvä kerrata ja tarkentaa. Tavoitteiden asettamisen kautta on helppo lähteä liikkeelle ja miettiä keinot niiden saavuttamiseen.

uudet-tavoitteet

Kroppaa ja kuntoa on hyvä lähteä tarkastelemaan realistisesti. Liioittelu, kaunistelu tai vähättely suuntaan tai toiseen ei vie hommaa eteenpäin. Kun katsoo tilannetta niin kuin se todellisuudessa on, on suorastaan mahtavaa lähteä kehittämään itseään! Ensin voi katsoa, mikä kunnossa on hyvää ja mihin asioihin on tyytyväinen. Ihan rohkeasti siis vaan itseään kehumaan niistä asioista, joissa on kehumisen aihetta! Seuraava steppi onkin sitten tarkastella, mitkä osa-alueet kaipaisivat vielä kehitystä. Mitä on liikaa ja mitä liian vähän? Laahaako jokin tietty lihas kehityksessä jäljessä? Entä onko rasvaa saattanut kertyä jo tälle vuodelle tarpeeksi vai pitäisikö sittenkin jonkin lihaksen treeniä vähentää? Kun tavoitteet on asetettu, ei kun mars niitä kohti!

tavoitteet

Ja sitten ei kun tuumasta toimeen, eli ensiksi itseään kehumaan! Ehdottomasti kehittynein lihasryhmäni on kokonaisuudessaan jalat. Etureidet ja takareidet ovat kookkaat, samoin kuin pohkeet. Pakarat ovat siinä samassa kasvaneet myös mukavasti. Lisäksi hauis ja ojentaja ovat mukiinmeneviä, eikä niihin tarvitse nyt erityisesti panostaa. Viime tavoitteeni oli rasvan polttaminen ja niinpä kuntoni on siisti eikä dieetille ole tarvetta. Vuoden 2014 muodonmuutoksestani voi lukea täältä.

jalat

Mitä sitten haluan kehittää? Yläkropassa priorisoin olkapäitä ja selkää. Pyöreät kauniit olkapäät, erityisesti takaolkapäät ovat tähtäimessä. Myös selkä kaipaa lisää lihaa, joten siihen aion panostaa omalla treenijaksollaan. Alakropassa ei paljon muuta priorisoitavaa ole kuin pakarat. En ole koskaan aikaisemmin pakaroille omaa priorisointijaksoa pitänytkään, joten ihan mielenkiinnolla odotan tuloksia. Nyt siis jaffat tulloo ja pakarat paukkuu!

uudenvuoden-lupaus

Siinä yksinkertaisuudessaan omat tavoitteeni seuraavalle treenijaksolle. On todella motivoivaa lähteä puskemaan niitä kohti ja katsomaan mitä saa aikaiseksi. Parasta on myös se, ettei tässä ole mikään kiire. Treenailen, fiilistelen ja nautin lihastalkoista.

Loppuun vielä kolme tipsiä:

1. Mieti, millainen on unelmiesi vartalo.
2. Mieti, mitä siihen tarvitset.
3. Pyri salilla ja keittiössä sitä kohti.

Onko sinulla joitakin treenitavoitteita tälle vuodelle tai tulevalle keväälle?

Edelliseen tekstiin pääset tästä: Kaikki tai ei mitään

Ida Jemina

27 vastausta artikkeliin “Tavoitteet vuodelle 2015”

  1. Moikka! Siulla on tosi kiva blogi ja vitti mikä kroppa, oot aivan mahtava inspiraattori 🙂

    Pakko kommentoida yks ihan tyhmä asia, mikä aina jaksaa naurattaa 😀
    Tosi hauskasti ja ovelasti laitat aina tuon IdaJemina vesileiman noihin valokuviisi esim. vinottain reiteen. Luulin nimittäin aluksi monen postauksen ajan, että siulla oikeesti on vaikka kuinka monet treenikamppeet joihin on painatettu siun nimi :’D Lopulta aloin epäilemään asiaa ja sitten tutkailin jotain kuvaa vaikka kuinka kauan että onko tuo teksti noissa housuissa oikeasti vai jälkikäteen lisätty. Voi tyhmä minä, mutta tosiaan pakko oli kommentoida siitä kun taas siellä se vesileima ovelasti jalassa on ja sen huomatessani hymähdin omalle tyhmyydelleni :’D

    Mutta ihanaa uutta vuotta sinulle ja treeni-intoa 🙂

    • Moikka Elsa! Kiitos paljon! Hihiih juu se on ihan vain kirjotettu kuvan päälle. Olen joutunut alkaa tekemään näin, koska jotkut kuvani ovat lähteneet leviämään aikalailla ja jotkut jopa esiintyneet minuna. Vesileima toivottavasti jonkin verran rajoittaa huijareita:) Onneksi monet ihanat lukijat ovat minulle kuvien käytöstä aina ilmoittaneet. Pitääkin ensikerralla laittaa teksti vaikka käsivarteen niin voi sitten arvuutella onko se tatuointi 😉 Ihanaa uuden vuoden alkua myös sinulle ja kovia treenejä! 🙂

    • Hihii, mäkin luulin, ett vaatteissa lukee sun nimi!!! 😀 😀

  2. Mahtava postaus! sulla on tosi upea vartalo ja mahtava asenne ;)! Voitko tehdä joskus postauksen, missä kerrot, mistä kaikki lähti ja mikä oli alkutilanne yms.? Olisi kiva myös jos kertoisit miten syöt ja mikä on viikkosi treeniohjelma. Hyvää uutta vuotta sinulle ja paljon tsemppiä treeneihin! (:

    • Kiitos kovasti Venla! Kiva kun pidit! Pistetään toiveet korvan taakse 🙂 Mukavaa uutta vuotta myös sinne ja huikeita treenejä!! 🙂

  3. Oot kyllä ihan oikeessa, että sulla on tosi hyvin kehittynyt alakroppa! Ja sen näkee helposti, kun rasvanpolttotavoite on saavutettu 🙂
    Mun mielestä tosta kolmen kohdan ohjeesta kaikkien pitäis muistaa kohta 3sta myös sen keittiön osuus eli ”Pyri salilla ja keittiössä sitä kohti”. Itsellä ainakin meinaa välillä unohtua että syömisten osuus on tosi suuri, eli pelkällä salitreenillä en ainakaan itse saa haluamiani tuloksia. Tuloksia kyllä, mutta haluan enemmän 😛

    Tsemiä kovasti sun tavoitteiden eteen työskentelyyn!

    • Kiitoksia Suski! 3. kohta on kyllä erityisen tärkeä. Ilman kunnon rakennusaineita kova työ salilla menee osaksi harakoille. Paljon tsemppiä vieläkin isompien tulosten saavuttamiseen ja mahtavia hetkiä niin salilla kuin keittiössä 🙂

  4. Hei voisitko joskus kirjoittaa jos ammattitaitoinen seuraavassa aiheessa olet eli miten raskaana olevat saa/ei saa reenata salilla

    • Hei Sonja, laitetaan toive mietintämyssyn alle!

  5. Kiva postaus taas kerran! Itsellänikin olisi tarkoitus keskittyä erityisesti olkapäiden ja pakaroiden kasvattamiseen. Minkälaisia nämä sun erityiset ”treenijaksot” tietylle lihasryhmälle mahtavat olla? Saisko aiheesta mahdollisesti postausta? 🙂

    • Kiva kun pidit Lilja! No sittenhän meillä on aikalailla samat tavoitteet:) Voin joskus aiheesta kirjoitella!

  6. moikka! Oon lueskellu sun blogia tässä jonkin aikaa ja sulla on kyl ihan huikee kroppa! Haluaisinkin kysyä, että kun olen aloittamassa salitreenausta ja tavoitteena olisi lihasmassan lisääminen ja keskittyä erityisesti alavartalon lihaksiin. Olen ajatellut, että alkaisin 3x/vko käymään salilla niin voisiko jako olla seuraavanlainen, että yhtenä päivänä jalat toisena ylävartalo ja kolmantena koko kropan lihakset päästä varpaisiin. Kuulostaako tämä järkevältä vai millainen jako olisi toimivin :)?

    • Moikkamoi ja kiitos paljon! Hyvältä kuulostaa, anna mennä vaan!:)

  7. Moikka! Pidän tyylistäsi kirjoittaa ja mielestäsi blogi on toteutettu huolella, siksipä minulla olisi sinulle yksi postaustoive! Olisiko mahdollista saada postausta siitä miten (esim. nuoret, itse 18 v) voivat aloittaa bulkkauksen rauhassa ja helposti? Itseäni kiinnostaisi kovasti hieman tuhdimpi muoto ja siinä mukana lihakset, nytkun aiempi ¨haave¨ timmistä kunnosta on saavutettu (oi miksi..). En vain osaa jättää kuutta salitreeniä viiteen, eikä nälkä myöskään yllätä 6 kertaa päivässä!
    Luin aikaisemmat postauksesi bulkista, mutta koin ne kirjoitetuiksi enemmän jo bulkki haaveen kanssa sinut oleville, miten olisi postaus kuinka olla sinut itsensä kanssa bulkin suhteen? 😉 olikohan mitään järkeä taaskaan tässä….:D

    • Moikka Veera! Mukava kuulla, että blogi on mieleinen:) Ehdottomasti on järkeä, et varmasti ole ainoa joka ajatuksen kanssa pähkäilee! Pidetään toive mielessä:) Kivat viikonloput sinne!

  8. Moikka, löysin vasta blogisi ja hyvältä vaikuttaa! Ja vitsit mikä kroppa sulla on! 😀
    Olen käynyt pari vuotta salilla ja treenaillut tasapuolisesti koko vartaloa. Nyt alkoi kiinnostamaan tämä ”priorisointijakso”. Itsellänikin on toki ne heikkoudet ja olen yrittänyt keskittyä niihin, mutta… Jos priorisoit vaikka kolmeakin aluetta – otetaan nyt esim. olka, yläselkä ja etureidet, jotka itselläni olisi ne kehitystä vaativat alueet – niin tiputatko muiden alueiden treeniä pois siksi ajaksi, vai miten käytännössä keskityt niihin? Kolme osa-aluetta on kuitenkin paljon, aika ei millään riitä silloin tekemään kunnolla kaikkea… Tässä kaipaisin viisaamaan tietämystä. 🙂

    Ja tuli mieleeni myös toinen kysymys: mulla on menossa dieetti ja kohta tankkauspäivä, siihen on ohjeet olemassa, mutta voiko/kannaatko sinä päivänä mennä salille (ei proteiinia sinä päivänä ruokavaliossa) vai ollaanko ja lötkötellään? Vai käynkö salilla aamulla, otan palkkarin ja sen jälkeen vedän tankkausohjeen mukaan?

    Kiitos, jos jaksat vastata! 🙂

    • Moikka Emmi! Kiitos paljon ja kiva kun löysit blogiin 🙂 Priorisointijaksolla priorisoin vain yhtä lihasryhmää kerrallaan, jokaiselle priorisoitavalle lihasryhmälle on oma jaksonsa. Kannattaa tankkauspäivän suhteen kääntyä sen puoleen, jolta olet ohjeet saanut sillä osa suosittelee tankkausta treenin jälkeen ja osa lepopäivälle. Jos glykogeenivarastot ovat tankkauksen tarpeessa, niin hiilari löytää tiensä lihaksiin joka tapauksessa.

  9. Hei! Tämä sun blogi on motivoinut mua jopa niinkin paljon, että asetin itelleni kunnon tavoitteet ja rupesin käymään salilla ihan urakalla :D. Sen haluaisin tietää, että valmennatko etänä, ja sopiiko valmennus opiskelijan pieneen pudjettiin ?

    • Mahtavaa Alisa!! Niin sitä pitää 🙂 laadin etänä treeni- ja ruokasuunnitelmia, niistä juttelen mielelläni lisää sähköpostitse [email protected]

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

 
Tykkää jutusta