TAVOITTEENA MUODOKKAAT REIDET – LIIKEVINKKEJÄ JALKATREENIIN!

*Sisältää mainoslinkkejä

Vitsi kuinka kivoja viestejä jengi on lähettänyt treeneistä, joita oon näyttänyt instassa. Ihan huikeeta kuulla, että porukka on käynyt niitä testaamassa ja pitänyt ihan hirveästi. Sain frendiltäkin whatsappiin viestin, että oli käynyt just vetämässä mun näyttämän olkapäätreenin ja oli kuulemma koko kesän paras treeni. Aivan superia kuulla!!

Laita ihmeessä IG:ssä @idajemina seurantaan, koska uppaan sinne usein kaikkia erilaisia treenivinkkejä ja idiksiä!

Olkapäistä hypätäänkin nyt sitten jalkojen kimppuun ja oh boy..ne ei tuu pääsemään helpolla! Nää on liikevinkkejä, jotka kaikki tehdään käsipainoilla. Kyllä! Iisiä ei tule olemaan, mutta sitäkin palkitsevampaa. Nämä liikkeet polttaa ja niissä myös keskikroppa pääsee tehokkaasti työskentelemään, kun pakki on pidettävä kasassa. Huomattavasti raskaampaa kuin laitteissa veivaaminen. Monia mun lempiliikkeitä on siis luvassa, joten eiköhän anneta palaa! 

1. + 2. Käsipainokyykky + maastavetokombo

Uffff… tämä on niin hyvä ja monelle treeniohjelmillani treenaavalle tuttu 😉 Käsipainokyykky + mavekombo. Huh! Raskas, mutta toimii jäätävän hyvin! Kyykkää, nouse ylös ja tee heti perään maastaveto. Siinä on yksi toisto. Anna mennä!

3. Askelkyykky sivulle 

Perinteisen askelkyykyn sijaan kyykätäänkin sivulle! Ihan eri meininki ja antaa taas mukavasti mietittävää lihaksille. Ponkaise ala-asennosta ihan ylös asti taikaisin pystyyn seisomaan. Tässä tärkeintä on pitää nilkat ja polvet samansuuntaisesti. Tykkään tehdä liikkeen yksi jalka kerrallaan, niin pystyy kunnolla keskittymään kumpaankin jalkaan omalla vuorollaan.

4. Askelkyykky eteen

No ei me siitä askelkyykystä vielä päästy eroon! Nyt askelletaankin eteen! Eli ponkaise ala-asennosta kokonaan ylös seisomaan. Myös tämän teen yksi jalka kerrallaan, niin pääsee oikein polttaviin tunnelmiin. 

5. Kyykkyhypyt painolla

Kaikenlaiset hypyt toimivat todella hyvin treenin loppuun viimeistelevinä liikkeinä. Niissä ei enää tarvitse säästellä voimia, vaan voi surutta hiki hatussa puristaa itsestään vielä viimeisetkin mehut pihoille. Laskeudu alas haara-asennossa paino jalkojen välissä ja ponnista ylös. Nyt mennään!!

Trikoot TÄÄLTÄ / Urheilutoppi TÄÄLTÄ 

Ai että! Arvatkaa vaan miltä seuraavana päivänä tuntuu jaloissa. Muista valita itsellesi sopivan haastavat vastukset ja käytä tarvittaessa remmejä, jos kämmenistä meinaa voimat loppua. Tulisia treenejä toivotellen, IJ!

KATSO MYÖS: VÄLTÄ NÄITÄ VIRHEITÄ LANTIONNOSTOSSA – DO’S AND DON’TS 

EDELLISESSÄ POSTAUKSESSA: KOUKUTTAVAT JUONET – NÄIHIN JÄIN KOUKKUUN!

 

👻 Seuraa snapchatissa: idajemina 👻
ja Instagramissa: @idajemina 

<3

Ida Jemina

10 vastausta artikkeliin “TAVOITTEENA MUODOKKAAT REIDET – LIIKEVINKKEJÄ JALKATREENIIN!”

  1. Moikka, mulle askelkyykky on jotenkin tosi hankala. En meinaa pysyä tasapainossa vaikka kuinka olen yrittänyt harjoitella. Toisella jalalla pysyn paremmin joka on ns vahvempi jalka, toises jalassa jalkapöydän kaari mulla on hieman korkeampi niin tuntuu että se vaikuttaa jo tasapainoon.
    Ja joskus juuri tuota ponkaisua kokeillut en vaan pysty tekemään! 😀 Mulla on erikoiset jalat kyllä 😀 Pitäiskö vaan luovuttaa noiden suhteen? Esim bulgarilainen kyykky myös mahdottumuus kun en vaa pysy tasapainossa. Teen kyllä välillä yhden jalan jalkaprässiä ja yhden jalan kyykkyä penkille millä yritän vahvistaa yksitellen heikompaakin jalkaa. Tämän heikomman jalan polvi myös välillä rutisee kun yritän noita askelkyykkyjä harjotella niin senkin takia oon sitten vaan luovuttanut aina. Kyykkyjä teen ja paljon ja muut liikkeet kyllä sujuu.

    Jotain vinkkiä? 🙂

    • Moikkis! Hei kokeile treenata yhden jalan liikkeitä myös Smithissä. Se auttaa pitämään tasapainon paremmin ja voit keskittyä itse suorittamiseen. Toisaalta jos jokin liike tuntuu pahalta tai luonnottomalta, ei sitä kannata ikuisesti väkisin runtata vaan keskittyä mieluummin niihin liikkeisiin jotka sujuvat itsellesi paremmin 🙂

  2. Tuoko nää nyt vaan muotoja reisiin vai vahvuutta? Mä en halua pelkkää muotoa vaan oikeasti sitä vahvuutta!!! Teen tällä hetkellä kyykkyä (mark rippetoen ohjeiden mukaan), mavee, sit pressii ja penkkiä koska en halua että peppuni näyttää isolta mutta hartiat olemattomilta. Mun on pakko kysyä tätä mutta mahdutko farkkuihin noilla reisillä?

    • Ehdottomasti tuo myös vahvuutta. Muista valita riittävän haastavat painot ja käytä tarvittaessa remmejä, jotta voit valita tarpeeksi suuret vastukset. Etenkin tuo ensimmäinen liike, on todella kova kombo, joten anna mennä vaan 💪😊 Farkut tuottaa kyllä päänvaivaa, mutta onneksi niitä helmiäkin on löytynyt, jotka menee ylös asti 😄

  3. Eilen meni tämä setti testiin ja tänään kyllä tietää tehneensä 🙂 Lisää vaan erilaisia treenivinkkejä, niitä on aina kiva saada!

    • Jesss ihan parasta! 😍 Hyvä S!! Todellakin lisää on luvassa 😘👊

  4. Heips, sun blogi on huikea motivaation kasvattaja ja ylläpitäjä. Oon lukenu kohta vuoden tätä ja saanu paljon uusia vinkkejä. Oon kokeillu useampia treenejä, ja nyt kesällä varsinki porraastreeni oli viuh tosi tehokas. Sun positiivisuus ja elämänilo näkyy jokaisessa kirjoituksessa. Mahtavaa! Kiitos 🙂 -Ina

    • Ihana Ina! Vitsit kuinka kiva oli pyöräyttää viikko käyntiin lukemalla sun viesti! Kiitos kuule itelles! Ihan huikeeta että oot pysynyt matkassa mukana jo niin pitkään ja saanut täältä vinkkejä mitkä ova lähteeneet käyttöön asti! Parasta! Jatka samalla asenteella eteenpäin 😍👊

  5. Hei! Motivoiva postaus ja siihen liittyen olisikin yksi kysymys, että onko tähän treeniin mitään ikäsuositusta, kun haluaisin tätä kuitenkin kokeilla 🙂 Olen siis ylä-aste ikäinen tyttö

    • Heips ja kiitos! Kiva kuulla että treeni-inspis iski! Todellakin voit hyvin kokeilla näitä! Anna mennä vaan 😘👊

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

 58
Tykkää jutusta