TAKAREIDET MINTTIIN – 5 SUOSIKKIA JAKOON!

*Sisältää mainoslinkkejä

Aijjaijai! Kunnon tirinä takareiteen! Näillä se lähtee! Osa näistä on vähän vähemmän nähtyjä salilla ja osa taas sellaisia oikein hyväksi koettuja vakiosuosikkeja. Hilpaisin tänään aamutuimasta salille ja kyllä oli muuten silmät taas aivan sikkarallaan, kun viikonloppuna oli nukkunut pidempään ja nyt kello soi taas kukonlaulun aikaan. Kunnon maanantai iski vasten kasvoja ja siinä saa itse kukin kerrata päässään niitä syitä miksi ei vain jatkaisi mukavasti unia vielä pari tuntia pidempään. Onneksi sain kuin sainkin itseni ylös vaikka unet jäivät kyllä aika surkeiksi. Onko siellä päässä muita, jotka stressaavat unen saamista, jos illalla tietää, että naftit unet ja lyhyt yö on tulossa? 

Hyvä fiilis kuitenkin jäi käteen etenkin, kun sain napattua teille kuvat näistä suosikeistani takareisille! Katso löytyykö omia suosikkeja ja pistä ihmeessä testiin, jos bongahtaa sellainen liike, jota et ole koskaan kokeillut tai jota et ole vähään aikaan tehnyt. 

1. GHR

GHR kuuluu ehdottomasti sellaisiin liikkeisiin, joilla saa vähän erilaista mietittävää lihaksille. Ideana on lähteä hitaasti kaatumaan selkä suorana kohti lattiaa jarrutaen matkaa takareisillä. Ennen maahan mätkähtimistä ota vastaan käsillä. Punnerra itsellesi hieman vauhtia niin, että pääset nousemaan ylös asti takareisillä puristaen. Tähän liikkeeseen tarvitset suorituspaikan, jossa saa kantapäät asetettua tukevasti jonkun alle, esim. puolapuut toimivat hyvin ja joiltain saleilta löytyy myös tätä varten erillisiä laitteita.

2. KOUKISTUKSET SMITHISSÄ

Koukistukset kehonpainolla Smithissä on ihan mahtava liike. Asetu roikkumaan tangon alle ja vie jalat suoraksi eteen pitäen kantapäät lattiassa. Nyt vedä itsesi takareisillä eteenpäin koukistaen jalkoja. Palaa sieltä rauhallisesti jarruttaen takaisin. Itse tykkään käyttää tässä remmejä, jotta liikkeen tekeminen ei jää forkkujen poltteesta kiinni.

3. TAKAREISIKOUKISTUS ISTUEN

Perusliike, mutta todella kelpo sellainen, jossa pystyy keskittymään vain itse työntekoon. Tsekkaa tähän myös muutamat nippelijutut, joilla saa paljon paremman tuntuman: Päivän treenivinkki: parempi tuntuma reidenojennuksiin ja –koukistuksiin

4. ROMANIALAINEN VETO TANGOLLA

Kyllä! Tekee gutaa ja toimii aina vain yhtä hyvin. Jos olet tottunut tekemään aina tangolla, kokeile vaihtelun vuoksi myös käsipainoilla.

5. YHDEN JALAN SJMV

Tämä voi vaatia alkuun hieman hakemista, jos ei ole ennen kokeillut, mutta aika äkkiä juonenpäästä saa kiinni ja sit ei kun menoks! 

Toppi TÄÄLTÄ / Trikoot TÄÄLTÄ / Treenikengät TÄÄLTÄ / Verkkotreenitakki TÄÄLTÄ

Mitä pidit? Löytyikö omia suosikkeja näiden joukosta?

 Tsekkaa myös: TOP 5 LIIKKEET VATSOJEN JA PAKAROIDEN TREENAAMISEEN KOTONA

EDELLISESSÄ POSTAUKSESSA: ISOIMMAT HAASTEET

👻 Seuraa snapchatissa: idajemina 👻
ja Instagramissa: @idajemina 

<3

Ida Jemina

4 vastausta artikkeliin “TAKAREIDET MINTTIIN – 5 SUOSIKKIA JAKOON!”

  1. Toi eka liike on mun mielestä Nordic hamstring curl, GHR on vain se laite (ja liikkeen nimi jos se tehdään siinä laitteessa).

    • Hei totta! Itse oon aina vaan tottunut kutsumaan GHR:ksi! 🙂

  2. Just eilen kävin itse tekemässä takareisi-alaselkätreenin, tänään onkin sitten hamsterit kipeänä. Mä tein maaten takareisi koukistusta, sit selänojennustelineessä yhdellä jalalla (polttaa kivasti koko takaketjua), mv yhdellä jalalla smithissä, sjmv tangolla ja lopuksi kuntopallolla viimeistelin takareidet koukistamalla jalat pallon päällä maaten lattialla. Ja lopuksi vielä keskivartaloa vahvistin kierimällä lattialla monenlaisin variaatioin 😁 mutta voisin kyllä kokeilla tuota smithissä tehtävää takareisi vetoa, kiitos vinkistä! Aina saa uusia ideoita lukemalla blogeja ja instaa 🙂

    • ​Aijj että! Siinä on kunnon sessarit takareisille!! Pistä joo hei ihmeessä kokeiluun! Se on ihan mun yks suosikeista ja yllättävän rankka! Kiva kuulla, jos idikset ja vinkit maistuu! 🙂

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

 56
Tykkää jutusta