SPESIAALI JALKATREENINI – KUKA USKALTAA KOKEILLA?

Olen tehnyt tällaisia treenejä joskus ennenkin ja meininki on ollut varsin mukavaa. Tässä postauksessa kerron mikä on jutun juoni, millä tavoin tämän toteutan ja annan myös esimerkin koko treenistäni.

100 KYYKKYÄ JA MUUTA MUKAVAA

Treeni alkaa mukavasti kymmenen sarjan kyykyillä vapaalla tangolla. Sarjojen välissä otan sekuntikellolla aikaa ja pidän 1 minuutin tauon, jonka jälkeen menen taas. Toistoja teen 10×10 eli yhteensä 100 kyykkyä puserretaan. Hikistä mutta nautinnollista puuhaa!

Painot kannattaa valita niin, että jaksaa tosissaan tehdä 10 sarjaa. Eli pienemmät painot kuin 3-4 sarjan kyykkytreeneissä.

Tälläinen megasuperkyykkysessio on sinällään jo itsessään kovaa puuhaa, mutta halutessasi voit vielä jatkaa urakan jälkeen normaalisti muihinkin liikkeisiin. Tässä esimerkki tekemästäni treenistä:

100 kyykyn setti
Yhden jalan vaakaprässi
Lantionnostot Smithissä
Boksille nousut

Jaaaaaa jalat ja peppu ovat tulessa. Siinäpä varsin toimiva resepti!

Kannattaako sitten aina tehdä tällaisia sadan toiston sessareita? Itse käytän tätä tehokeinona muutamasta eri syystä. A) annan vähän erilaista mietittävää kropalle B) pidän hauskaa koska tälläinen haaste on vaan kaikessa kieroudessaan kivaa! C) jos aikaa ei ole paljon, voi tälläisella megasetillä jo itsessään saada kovan treenin aikaiseksi.

Ei kun hikisiä 100 toiston kyykkysessioita! Jytää korville ja menemään!

LUE MYÖS: 5 YLEISINTÄ VIRHETTÄ KYYKYSSÄ

EDELLISESSÄ POSTAUKSESSA: UUSI KOTI!

 

👻 Seuraa snapchatissa: idajemina 👻
YouTubessa: Ida Jemina
Instagramissa: @idajemina
Facebookissa: Ida Jemina

Ida Jemina

5 vastausta artikkeliin “SPESIAALI JALKATREENINI – KUKA USKALTAA KOKEILLA?”

  1. oon tehnyt 60kg:lla kyykkyä 50 toistoa putkeen. Tääkin on aika hapottavaa.

  2. Noin kuukausi sitten oikein etsimällä etsin sen vanhan postauksen tästä 100 kyykyn treenistä ja tein sen. Ihan killeri, mut jotenkin kierolla tavalla tosi kivaa! Ja tein itse asiassa vielä pyramidina painojen suhteen eli ekat viis sarjaa nostin painoja vähän kerrallaan ja vikat viis sarjaa sit laskin. Taisin tosin pitää pidemmät tauot kun minuutin, mutta ihan huikeeta. Tein saman maastavetona ja sen jälkeen ei oikein paukkuja riittäny muuhun, huhhuh!

    • Eikä! Hyvin muistettu HannaK!! Kuulostaa just oikealta meiningiltä!! 💪👌😍

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

 34
Tykkää jutusta