Sikamainen salaatti salaisella aineksella

Eipä ole oikeastaan olemassa ruokaa, josta tämä ruoan ylin ystävä ei pitäisi. Tähän naamariin uppoaa niin liha-, kala-, kuin kasvispöperötkin (mämmiä lukuunottamatta).

Aikaisemmin täällä onkin vilahtanut yksi monista lempiruuistani, joka sisältää yhden superaineksen. Kyseessä on hieman kevyempi ateria: possusalaatti. Kyllä. Possu.

Mutta possu ei kuitenkaan ole se superaines vaan lehtikaali. Lehtikaalista kirjoitin aiemmin täällä: 3 ruokaa, jotka auttavat rasvanpoltossa.

lehtikaalisalaatti
Päivän asua länkkärityyliin

Lehtikaali on kunnon superruoka! Se sisältää suuret määrät C-vitamiinia ja paljon proteiinia, rautaa ja kalsiumia. Jos lehtikaali on sinulle uusi tuttavuus, suosittelen sen kokeilua ensin pienissä määrissä. Se on nimittäin vähän voimakkaamman makuinen, kuin jokin perus salaatinlehti. Salaattiannokseen se tuo kuitenkin mukavasti potkua niin maultaan kuin ravintosisällöltäänkin.

lehtikaali

Lehtikaalia ei tarvitse kypsentää ennen syömistä ja se sopii loistavasti niin smoothieihin kuin esimerkiksi munakkaaseenkin.

No mutta takaisin possusalaattiin. Tähän annokseen kuuluu:

Porsas (mustapippurirouhe, chilirouhe jalapeno, paprika, suola)
Lehtikaali
Baby-pinaatti
Kurkku
Tomaatti
Luomu oliiviöljy extra virgin

Maukasta ja terveellistä! Ihanaa viikonlopun alkua kaikille!

Edellisessä tekstissä pullistelukuvia 🙂

Ida Jemina

17 vastausta artikkeliin “Sikamainen salaatti salaisella aineksella”

  1. oi namiiii !! 🙂
    postaustoivetta jos saa heittää niin ehdottomasti ruokapäiväkirja postaus ois ihan mieletön !! 🙂

  2. Nyt on kyllä ihan pakko kysyä, että mitä mieltä oot possun lihasta ylipäänsä ruokavaliossa? 😀 nyt puhutaan rypsipossusta sekä ulko- ja sisäfileestä ja suikaleista, maustamatonta tavaraa. Oon miettinyt tätä ihan kamalasti, koska esim. FitFarmin dieeteissä ymmärrykseni mukaan ei suosita porsaan lihaa, ja haluaisin tietää mikä siinä possussa on niin kamalaa jos puhutaan oikeasti laadukkaasta lihan palasta? 😮
    Iloista viikonloppua ja ihana toi sun länkkärityylis!

    • Itse saan kasvattajalta kuukausittain satsin viljaporsaan jauhelihaa. Nykyajan possussa ei ole mitään rasvaa enää juurikaan ja kun tulee suoraan kasvattajalta niin ei varsinkaan mitään muutakaan ylimäärästä. Lähiruokaa.

      Treenaan 6 kertaa viikossa kovaa ja meillä syödään tuota kyseistä lihaa suurinpiirtein joka toinen pv jossain muodossa, enkä ole huomannut että rasvaa ainakaan olisin saanut itseeni sen takia kerrytettyä.

    • Moikka Lotta myös:) Jep possua saa tosi vähärasvaisena ja mikäs sen parempaa kuin lihat suoraan kasvattajalta!

    • Moikka Lotta!

      Possunliha sopii treenaajan ruokavalioon varsin hyvin siinä missä muutkin laadukkaat proteiininlähteet. En tiedä tuosta mainitsemastasi dieetistä sen enempää, mutta ehkä porsaanlihaa ei suosita tuollaisissa yleisluontoisissa ohjelmissa, etteivät ihmiset vahingossa valitsisi kaupasta kauhean rasvaisia vaihtoehtoja (tyyliin pekonia). Esim. ulko-/sisäfilettä saa tosiaan todella vähärasvaisena ja leikkaamalla vielä läskireunan pois pääsee kevyesti about samoihin lukemiin vähärasvaisen broilerin kanssa. Ja kiitos:)

  3. Sulla on todella upea kroppa! Olen uusi lukja, ja todellakin aion jatkaa blogisi lukemista! 🙂 Kuvistasi saa kivasti motivaatiota ja tekstiäsi on kivaa lukea!
    Kuinka monesti viikossa käyt salilla? Harrastatko muuta urheilua sallillakäynnin lisäksi? 🙂

    • Moi Aino, mahtavaa kuulla, kiitos!:) Salilla käyn tällä hetkellä noin 4 kertaa viikossa, riippuu vähän ohjelmasta harrastanko muuta. Koti- ja ulkojumpista tykkään:)

  4. Moi! Sulla on kiva blogi, löysin sen kun siirryit tänne fitfashioniin!

    Olen miettinyt, miksi sulla ei näy useampaa postausta yhdellä sivulla? Näin lukijan näkökulmasta helpottaisi huomattavasti blogin lukemista ja selaamista, kun ei tarvitsisi hyppiä aina uudelle sivulle lukemaan edellistä postausta. 🙂

    • Moi Lilli! Kiitos paljon, kiva kun löysit tänne. Itse tykkään siitä, että tekstit ovat näin selkeästi yksi kerrallaan:)

  5. Pitääkin kokeilla tota possua, usein tulee syötyä aika samanlaista salaattia jauhelihalla ja avokadolla. Mun ymmärtääkseni possussa on myös hyviä rasvoja, ainakin rypsiporsaassa (?) 😀

    Haluisin kysyä vielä, että jos sulla ei valmentajaa ole, että miten lasket oman energiankulutuksesi?

    Kävin kehonkoostumusmittauksessa, jossa perusaineenvaihdunnaksi tuli 1500 kcal/päivässä. Oon sitten kertonut sen aktiivisuuskertoimella 1,5, ja miinuksilla kun pyrin olemaan, niin oon syönyt nyt pari viikkoa n. 1700 kaloria päivässä. Mun viikkoon mahtuu 2 tai 3 n. 45 minuutin aamuaerobista, 4 salitreeniä joiden perään saatan tehdä vielä aerobista, sekä kerran viikossa pyrin tekemään HIIT juoksu/crosstrainer treenin. Eli syönkö siis mielestäsi liian vähän?

    Olen siis aika aloittelija, ja pyrin nyt omatoimisesti kiristelemään ja sitten varmasti hakeudun valmennukseen. Kisaamaan en kuitenkaan näillä näkymin aio lähteä 🙂

    Hyvää sunnuntain jatkoa sulle, oot mulle suuri inspiraation lähde! 🙂

    • Moi Nora! Jep possulla on suotta vähän huono maine, mutta sitä saa myös vähärasvaisena jos haluaa. Energiankulutus on helppo laskea seuraamalla syömisiään ja oman painon kehitystä. Noilla tiedoilla on vaikeaa ottaa kantaa siihen, syötkö liian vähän. Mikäli paino tippuu haluttuun tahtiin, on kalorivaje kohdillaan. Tsemppiä treeneihin ja mukavaa sunnuntain jatkoa myös sinulle!:)

  6. Herkulliselta näyttä, pakko joku päivä kokeilla! 🙂 muute ois kysymys, saako sun resepteja julkaista blogissani? Teen dietti postauksia ja välillä myös julkkaisen omat dietti ruoat resepteillä 🙂

    • Herkullista onkin, kokeile ihmeessä 🙂 tottakai saat julkaista, laitathan kuitenkin maininnan mistä resepti on otettu sekä linkin postaukseeni:) Maukkaita hetkiä!

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

 
Tykkää jutusta