Se oli sun viimeinen banaani!

Yhteistyössä Gainomax.

Heippahei apinat! Mummo aina sanoi kaikkea söpöä, kuten vastasyntyneitä muksuja, kissanpentuja yms. apinoiksi ja se oli heille hellittelynimi. Äidit eivät välttämättä heti ymmärtäneet, miksi heidän kultanuppuaan kutsutaan apinaksi, mutta mummo tarkoitti sitä aina vain hyvällä ja niin minäkin! Toinen vaihtoehto oli rotanpuolikkaat, jota itsekin käytän aktiivisesti. Aina ei vain heti muista, että kaikki eivät samantien käsitä tätä kohteliasuutena vaikka itse miellän sen söpöyden huipentumaksi.

gainomax ida jemina

Nyt on sitten kuulkaas sellainen juttu, että pelkät banaanit palkkarina saavat kyytiä! Gainomax haastaa pahimman vihollisensa, eli banaanin palautusjuoma-battleen ja täällä päässä ollaan ehdottomasti Gainomaxin kannatusjoukoissa. Gainomax Recovery on palautumisjuoma, joka on suunniteltu nautittavaksi heti treenin jälkeen. Jotta kovasta salilla huhkimisesta saisi mahdollisimman paljon hyötyjä ja treenin aiheuttama katabolia saataisiin katkaistua, on hyvä nauttia jotakin proteiinipitoista heti treenin loputtua. Mitä nopeammin keho saa tarvittavia ja laadukkaita rakennusaineita, sitä nopeammin myös palautuminen pääsee vauhtiin. Banaani ei missään nimessä ole huono lisä proteiinin lisäksi, mutta pelkkä hiilihydraattipitoinen välipala palkkarina ei kuitenkaan ole paras vaihtoehto – lihakset tarvitsevat proteiinia rakennusaineeksi.

Sain kunnian toimia Gainomax-tuotteiden testaajana sekä maistelijana ja olenkin nyt treenin jälkeen kulauttanut kurkkuuni eri makuisia juomia. Voi vitsit, kun on ollut helppoa – ei ole tarvinnut muuta kuin napata valmis juoma mukaan kassiin ja suunnata salille. Jäi jauhojen kanssa läträämiset mukavasti välistä. Ja mikä parasta, sen kassiin unohtuneen haisulisheikkerin peseminen! Olenkin nyt maistanut suklaan, vaniljan, mustikan sekä mansikan makuisia juomia ja oma suosikkini on vanilja. Nams!

Gainomax Recovery juomat sisältävät 20 grammaa proteiinia sekä 40 grammaa hiilihydraattia ja näin toimivat hyvin palautusjuomana nautittuna. Heille, jotka haluavat nauttia palkkarinsa vähemmällä hiilihydraateilla on myös vaihtoehto, Gainomax Protein, jossa on puolet vähemmän hiilihydraatteja. Juomat sisältävät alle 1% laktoosia, joten ne sopivat sen puolesta hieman herkkävatsaisemmillekin.

Nyt siis jätetään mummon sanoin banaaneja apinoillekin ja nautitaan treenin jälkeen myös proteiinia. Gainomaxit ovat helppoja, nopeita, maukkauta, mutta ennen kaikkea tarkoitukseen sopivia palautusjuomia. Ja sitten tulee ilouutisia, sillä nyt sinulla on mahdollisuus voittaa kaverisi kanssa vuoden Gainomaxit molemmille! Näin voit osallistua hauskaan kilpailuun:

1. Ota kuva banaania syövästä kaveristasi

Gainomax recovery

2. Instagrammaa kuva hashtagilla #seolisunviimeinenbanaani

3. Tägää kaveri kuvaan

4. Joka viikko Gainomax palkitsee parhaan paljastuksen tehneet vuoden Gainomax-tuotteilla!

5. Lisätietoja kilpailusta: http://www.gainomax.fi 

Vau aika muhkea palkinto! Tuotteita arvotaan joka perjantai viikkojen 4-12 välisen ajan, joten ei kun instagramit laulamaan ja kaverin kanssa kuvia räpsimään!

Edellisessä tekstissä videota omasta HIIT-treenistäni.

Ida Jemina

17 vastausta artikkeliin “Se oli sun viimeinen banaani!”

  1. Mulla on jääneet gainomaxit hyllyyn nimenomaan tuon niiden baanien parjauksen takia. Se niiden tv-mainos on ärsyttänyt mua suunnattomasti! 😀 Muutenkin nautin ravintoni mieluummin mahdollisimman luonnollista lähteistä ja kaikki nämä juomat ovat lähinnä kauhistus, eivätkö ne nykyiseen ruokavaliooni sopisikaan. Banaanit säilyvät siis edelleen meikäläisen palkkarina, tosin jonkin proteiinipitoisen lisän kuten pähkinöiden tai riisiproteeinnin kanssa. 😉 Mutta kukin tietysti tavallaan, ovathan nämä varmasti ihanan helppo vaihtoehto. 🙂

    • Ou nou 😀 en usko heidän tarkoituksenaan olevan banaanin parjaaminen, vaan treenin jälkeen nautitun proteiinin hyödyistä valistaminen verrattuna pelkän hiilihydraatin nauttimiseen. Banaanihan on erittäin sopiva hiilarinlähde treenin jälkeen sekä mahtava hedelmä muutenkin ravinnoksi, mutta ei se yksinään vielä usein kovaa treenaavalle kovin kummoinen palkkari ole. Biologiselta arvoltaan mahdollisimman korkeatasoisten proteiinien, kuten heran ja kaseiinin (joiden leusiinipitoisuus ja vaikutus lihasproteiinisynteesiin on omaa luokkaansa) nauttiminen treenin jälkeen antaa kyllä heikkolaatuisiin proteiineihin verraten muitakin etuja kuin tässä tapauksessa helppouden. Se on tietysti asia erikseen, jos on oikeasti selkeä terveydellinen syy välttää maidon proteiineja tai esim. periaatteellisista syistä ei maitoa käytä. Silloin esim. käyttämäsi riisiproteiini on ihan hyvä vaihtoehto, mutta pähkinät kannattaa ajoittaa muualle kuin palkkariksi.

    • Kyllä olet valistumaton ja kapeakatseinen ihminen Ellu. No mutta, kaikki tuntemani Ellut ovatkin yleensä tuomitsevia ja ikäviä luonteeltaan. Noh, veivaa vaan salilla ja syö banaania näkemättä tuloksia!

  2. ei kannata aliarvioida banaania, siinä on hyvin kaliumia mitä ei löydy palkkareista ollenkaan. oon kyl joskus käyttänyt vanilja gainomaxia ja on se hyvän makuista..

    • Ei banaania hedelmänä ole missään kohtaa aliarvioitu. Vanilja rules!

    • Onhan niissä paljon muutakin 🙂 Nopeasti imeytyvät hiilarit käynnistävät glykogeenivarastojen täyttymisen pirteästi.

    • Hihiiih sanos muuta! Ihana makunautinto treenin päätteeksi:)

  3. Hei,
    Osaatko sanoa, saako näitä gainomaxeja syödä raskaana ollessa? Muistelisin että ei saa mutta en oo varma. Ja jos ei niin tiedätkö mitään palautusjuomia jotka olisi turvallisia raskaana oleville. Kiitos jo etuteen tiedosta!

  4. Moikka, treeniin päätteeksi vedän yleensä FASTIN Hera80 (minttusuklaa, joka loppuu kohta) ja banaanin
    (ennen meni fastin recoveryä mutta se loppu). Suositteletko mitä jauheita palautukseen?
    Oon miettinyt mywheyta ja -recoverya..

    • Moikka Sinii! Esimerkiksi tämä on hyvä ja edullinen vaihtoehto, jota käytän itse usein.

  5. Haha miten hauska tää! 😀
    Pitääkö tägätyn kaverin ig olla julkinen, vai ainoastaan sen joka laittaa kuvan instagramiin? 🙂

    • Niin mustakin 😀 Säännöissä luki: ”Instagram-profiilisi tulee olla julkinen, jotta näemme osallistumisesi.” Eli luulisi riittävän, että ilmiantajan ig-tili on julkinen, mutta en osaa varmasti sanoa.

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

 
Tykkää jutusta