Salikuulumisia – näin treenaan tällä hetkellä

Moikka! 

Vähän treenikuulumisia tähän väliin. Nyt viimeaikoina on tullut tehtyä salijumppaa korkeahkolla volyymilla. Testissä on ollut myös palautusaikojen kanssa pelailua, joiden myötä meininki on ollut ajoittain varsin rattoisaa. Useimmiten treeneissäni palautusajat on aika lyhyitä ellei tavoitteena ole esim. voimatasojen nostaminen (niin kuin vaikkapa PHAT-jaksolla oli joissain treeneissä tarkoituksena). On hauskaa haastaa itseään kokeilemalla eri juttuja pitkin matkaa, vaikka sitten pelkän mielekkyyden takia jos ei muuten – se on mielestäni erittäin tärkeää.

On tosiaan ollut kivaa asettaa itselleen välillä näitä ”haasteita” kokeilemalla erityisesti tiettyjä isompia liikkeitä eri sarjataukopituuksilla. Kerroinkin aiemmin sadan kyykyn jalkatreenistä, jossa tein treenin alkuun 10×10 kyykkyä 60 sek palautuksilla. Sittemmin on tullut kokeiltua tätä samaa settiä 30 sek palautuksilla, jossa pääsi loppua kohden jo aika mielenkiintoisiin tuntemuksiin. Myöhemmin eräässä jalkatreenissä tein myös 30 sek palautuksilla kymmenen kertaa kymmenen toistoa, tällä kertaa kuitenkin jalkaprässissä. Selälle, rinnalle ja muulle yläkropalle on ollut myös kokeiluja käynnissä.

 
7 down, 3 more to go


Loputtomasti ei voi tietenkään painaa täysillä. Siksi onkin tärkeää kuunnella kehoa, jotta tulee pidettyä kevennysjaksoja riittävästi ja mahdollistaa näin pitkällä tähtäimellä hyvällä teholla jaksaminen.

bikinikalliot

 


Helteistä viikonalkua, muistakaa nauttia kesästä!

Edelliseen tekstiin pääset tästä: Näin saat unelmiesi vartalon

 
Ida Jemina

9 vastausta artikkeliin “Salikuulumisia – näin treenaan tällä hetkellä”

  1. Oot aivan huikeessa kunnossa ja upee mimmi kaiken puolin! 🙂 mink ikänen oot?

    • Häh luulin et oot tyyliin 20! Mut oot ihan upeessa kunnossa, kateus ja kunnon tavotekroppa! 🙂 Ja tosi kiva blogigin 🙂

    • Kiitos paljon! 🙂 Oon noin 165cm pitkä ja paino huitelee 50-60kg välimaastossa riippuen ajanjaksosta.

  2. […] Jos nyt alkaisin taas syödä säännöllisesti karkkia, sitä alkaisi taas tehdä mieli. Sokerikierteen saa katki, kun ei yksinkertaisesti syö sitä. Mikä sitten auttaa pysymään erossa sokerista, kun makeanhimo on alkuun niin suuri?1. Pidä mielessäsi se syy, jonka takia haluat makeanhimosta eroon. Se voi olla laihdutus, terveellisempi ruokavalio, rahan säästäminen yms. Itselläni se oli ärsytys siitä, että oli koukussa sokeriin. Halusin eroon kierteestä.2. Muista, että palkinto odottaa. Joku kaunis päivä huomaat, etteivät herkut käy enää mielessä ja niitä ei välttämättä tee edes mieli syödä.3. Kokeile syödä kromia. Monet ovat kertoneet sen auttavan makeanhimoon. Itse käytän tätä valmistetta. Kromi auttaa säätelemään verensokeria toimien yhteistyössä insuliinin kanssa.  Suomessa kromia on hyvin vaikeaa saada tarpeeksi ravinnosta ja siksi on hyvä käyttää kromi-ravintolisää. 4. Kun makeanhimo iskee, älä luovuta! Se laantuu kyllä, kun olet ylittänyt pahimman piikin. Lisäksi mitä pidempään olet ollut syömättä sokeria, sitä helpommaksi tie koko ajan muuttuu.5. Etsi hyvänolontunnetta jostain muusta kuin sokerista. Mene piikkimatolle makaamaan, saunaan rentoutumaan tai urheilemaan. Piikkimatto antaa aivan sairaan euforiset tunteet ja urheilun jälkeen taas ei enää tee mieli herkkuja.Tärkeintä kaikessa on, ettei luovuta. Vaikka aluksi tuntuisi siltä, että ei tästä tule mitään, niin aivan varmasti tulee kun jatkat tarpeeksi pitkään. Toisilla siihen saattaa mennä vähemmän aikaa, toisilla kauemmin. Lopputulos on kuitenkin sama: ei enää makeanhimoa.Toivottavasti kertomuksestani ja vinkeistäni oli joillekin apua. Omia vinkkejä ja kokemuksia makeanhimon peittoamiseen voit lisätä kommenttiboksiin.Edelliseen tekstiin pääset tästä: Salikuulumisia – näin treenaan tällä hetkellä […]

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

 
Tykkää jutusta