SAISINKO YHDEN TAIKAVASTAUKSEN?

*Sisältää mainoslinkkejä

Oi miksi me välillä uskotaan vain sitä mitä halutaan kuulla ja vastaavasti ei uskota sitä mitä ei haluta kuulla. Joskus jopa niin paljon, että vaikka tutkittua ja käytännössä toimivaksi koettua vinkkiä saisi suoraan syliin, niin edelleen vaan sitkeästi uskotaan siihen kivemman kuuloiseen vaihtoehtoiseen juttuun.

Olen puhunut täällä blogissa aiheesta kuin aiheesta yleensä aika suoraan. Mielestäni se on reilua, koska siten saattaa myös jäädä jotain käyttökelpoista käteen. Monesti kysytään vaikkapa, että mitkä liikkeet pienentävät parhaiten alleja. Tuolloin kysymyksenasetteluun sisältyy kuitenkin valmiiksi oletus, että nimenomaan tiettyjä liikkeitä suorittamalla saa käsivarsiin kertyneet ylimääräiset rasvat poltettua pois. Eikä siinä mitään, se on ihan ymmärrettävää ja nopeasti ajateltuna voi vaikuttaa loogiselta ratkaisulta. Tämä voi toisaalta johtaa siihen, ettei vastaus miellytä, kun lista tietyistä liikkeistä ei olekaan ratkaisu kysyjän ongelmaan. Mielelläni kuitenkin autan ja vinkkaan myös millaisilla liikkeillä käsivarsien lihaksistoa voi kehittää, mutta en kuitenkaan patista pikkukäsipainojen pariin pumppaamaan pitkää sarjaa rasvanpolton kiilto silmissä.

Mutta mitä jos vastaus ei olekaan mieleinen? Mitä jos alavatsan kiinteytymisohjeisiin ei kuulukaan loputon vatsalihasliikkeiden tekeminen? Mitä jos pitää todeta, että paikallinen rasvanpoltto kohdennettujen saliliikkeiden avulla on käytännössä mitätöntä. Tehokkaampiakin keinoja löytyy.

Entä mitä jos sekin on puppua, että puhtaasti syömällä ei voisi lihoa. Jos syö liikaa, niin on ihan sama kuinka ”puhtaasti” syö. Parsakaalia ja kanaa saa toki syödä huomattavasti enemmän kuin roskaruokaa, mutta sitäkin liikaa syömällä alkaa kyljet paisua ja napa naukua.


Entä vaikkapa se, ettei suklaa automaattisesti lihota. Kaikki riippuu kokonaisuudesta! Pelkkää suklaatakin mussuttamalla voi rasva palaa, kunhan kokonaisenergiansaanti jää tarpeeksi vähäiseksi. Huom! Tämä ei todellakaan ole mikään suositeltu keino laihduttaa, mutta totta teorian tasolla.

Tai entäs jos pamauttaa sellaisen pommin, ettei laihtuakseen välttämättä tarvita liikuntaa ollenkaan. Se toki tukee tavoitteita ja on monella tapaa hyödyllistä sekä terveellistä, mutta ei silti ole ylimääräisen varastoituneen rasvan vähentämisen edellytys.

Mitä jos pyrkii puhumaan asioista suoraan eikä vain lähde myötäilemään sitä mitä lukija haluaisi kuulla? Te blogin lukijat tunnutte suuresti arvostavan sitä, mutta niitäkin yksittäisiä henkilöitä löytyy, jotka ovat eksyneet esimerkiksi googlen kautta johonkin postaukseeni, eivätkä ole saaneet toivomaansa taikavastausta ja olleet aivan pettyneitä. ”Ihan paska postaus, tässä haettiin nyt liikkeitä jotka laihduttaa!”

Joskus tai oikeastaan usein sellaiset ratkaisut, jotka kuulostavat erityisen kivoilta, miellyttäviltä ja helpoilta, eivät oikeasti toimi tai pidä paikkaansa. On loppupeleissä paljon palkitsevampaa miettiä miten ihan oikeasti saisi ongelman ratkaistua tai tavoitteen täytettyä sekä toimia sen mukaisesti. Siihen olen täällä pyrkinyt ja tulen aina pyrkimään. Taikavastauksia joutuu valitettavasti jatkossakin etsimään muualta. 

Saumattomat trikoot TÄÄLTÄ / Treenikengät TÄÄLTÄ

LUE MYÖS: 6 FITNESSMYYTTIÄ – ÄLÄ HAKSAHDA NÄIHIN!

EDELLISESSÄ POSTAUKSESSA: ASIAT JOTKA OTTAA PATTIIN TREENAAMISESSA!

👻 Seuraa snapchatissa: idajemina 👻
ja Instagramissa: @idajemina 

<3

Ida Jemina

6 vastausta artikkeliin “SAISINKO YHDEN TAIKAVASTAUKSEN?”

  1. Hei! Minkä koon otit noista housuista? Elloksen sivulla on vähän jännästi koot noissa, 30/36 ja 38/40.. kiitos vastauksesta 🙂

    • Moi! Kävin just tarkistaa 💪 luulen että ne on tuo 30/36 koska koko housuissa on xs/s 😊👊

  2. Täysin totta tämä postaus! Itse ainakin mieluummin luen vinkkejä ja neuvoja, jotka oikeasti toimivat ja joiden eteen täytyykin nähdä vaivaa, kuin niitä helppoja ”vähän sinnepäin” neuvoja.. Sun blogista huokuu rehellisyys, tietämys ja ammattitaito, ja se jos mikä on musta hyvän blogin merkki!! 🙂 keep up the good work <3

    • Ihana Nea! <3 Kiitos kovasti ja ihan mahtavaa että pidät tästä suorasta linjasta blogissa! Niin se tulee täällä jatkossakin olemaan 😊💪

  3. Moi! Haluaisin kuulla sun mielipiteen siihen, että onko järkeä tehdä salitreenin jälkeen n. 15 minuutin HIIT-treeni (paitsi ei jalkapäivinä)? Tarkotus siis on polttaa rasvaa ja mulla on 4 salitreeniä joista kahden jälkeen tekisin HIITin. Sitten vielä viikolle yksi HIIT-treeni lisää. Onko ihan pöhkö juttu? 😂

    • Moikka Alisa! Hyvin voit tehdä pari HIIT-settiä yläkroppatreenien jälkeen. Kolmannenkin voi tehdä muista treeneistä irrallaan jos tuntuu, että pystyt palautumaan riittävästi kaikista treeneistä 🙂 Tsemppiä!

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

 65
Tykkää jutusta