RUOKAVALIOPOSTAUS – Tällainen on aamupalani

Sis. mainoslinkkejä

veneella

Nyt näytän mitä syön – postaukset jatkukoon ja juuri tätä kyseistä annosta on erikseen pyydetty. Syön usein puuroa aamupalaksi, mutta monesti sitä tulee nautittua myös keskellä päivää.

Ennen ryystin puuron naamariin ihan vain sellaisenaan ilman sen suurempia makuelämyksiä, mutta nykyisin tykkään vaihdella erilaisten raaka-aineiden välillä. Aamupuuroni ovatkin vaihtelevia, mutta perusrunko on usein sama.

puuroa-ja-omenaa

Kaurahiutaleita
Suolaa
Pellavansiemeniä
Heraa (tätä maustamatonta)
Maitoa
Omenan paloja
Kookosöljyä

Yksinkertaista, mutta kaunista ja ravitsevaa! Lisukkeina käytän esim. mustikkaa, mansikkaa, banaania, goji-marjoja, erilaisia marjajauheita kuten ruusunmarjaa tai mustikkaa, Herkku Mixiä, jossa on kaakaonibsejä ja mulperimarjarouhetta jne. Vaihtoehtoja on monia! Myös rasvanlähteitä vaihtelen mm. eri öljyjen ja siemenrouheiden välillä.

LUE MYÖS: 6 FITNESSMYYTTIÄ – ÄLÄ HAKSAHDA NÄIHIN!

veneella-toinen
Super ihana jumpsuit on täältä  ja aurinkolasit täältä.

Namskis – onko täällä muita puuron ystäviä? 

Tsekkaa edellisestä postauksesta: Kuvat joita ei koskaan julkaistu

 

Ida Jemina

33 vastausta artikkeliin “RUOKAVALIOPOSTAUS – Tällainen on aamupalani”

  1. Laitan yleensä kaurahiutaleet rahkan ja mehukeiton sekaan jo illalla aamua varten. Hedelmiä tai marjoja kans sekaan. Toi rasvalähteen vaihtelu kuulostaa hyvältä idealta, kun oon niin jumiutunu samaan 🙂 Joskus pikku vinkki on paras 🙂

    • Nams! 🙂 Hei kiva että nappasit heti vinkin talteen 💪

  2. Mitä öljyjä oot kookosöljyn lisäksi käyttänyt puurossa? Ja mitä öljyjä yleensäkin suosit ruuanlaitossa?:)

    • Monipuolisesti eri kasviöljyjä (mct, oliivi..jne) sekä eläinpuolelta silloin tällöin voita 🙂

  3. Itse en laita mitään rasvaa käytän kaurahiutaleita ja eikös niistä tule jo ”tarpeeksi” rasvaa? Myös kun teen yleensä aina jonkinlaisen aamujumpan/treenin niin hiilarit imeytyy paremmin jos ei ole rasvaa mukana, näin olen ymmärtänyt. Heraprotskua ja marjoja/hedelmiä lisäks, joskus kananmuna.

    • Riippuu vähän päivän muista syömisistä, mutta toki kaurahiutaleistakin rasvaa tulee. Treenin jälkeen on kyllä hyvä syödä proteiini-/hiilaripainotteinen ateria 🙂

  4. Heippa,
    Ei varsinaisesti liity tähän postaukseen, mutta ruokaan kuitenkin; ne sun suosittelemat njien propud-vanukkaat!!! Apua!! Ne on niin hyviä!! Mä suhtaudun varauksella yleensä ” ns. fitnessihmisten” ruokaneuvoihin, koska yleensä ne on ollut pettymyksiä. Esim. edelleenkään avokadon ja raakakaakaon sekoitus ei maistu suklaamousselle, piste. 😀 Mut sun vinkkeihin uskallan jatkossakin siis luottaa, kiitos siitä!

    • Eikö ookin!! Jes! Itse olen ihan yhtä skeptinen mutta noi on kyllä tosi hyviä! 🙂 Tilasin itseasiassa juuri pari uutta makua testiin 🙂

  5. Syöny puuroa jo pennusta asti, aikalailla samanlaisilla lisäkkeillä mitä itse postasit tässä jutussa. Monipuolisuus on lähes kaikissa asioissa todella tärkeää.

    Teet päivityksilläsi Ida hyvää kun useat nuoret lukevat postauksiasi.

  6. Puuron ystävä en juurikaan ole ja muutenkin aika huono aamupalan syöjä nykyisin 🙂 Klikkaan lähes aina aamupalapostaukset auki saadakseni ideoita ja vaihtelevuutta omaan aamiaiscombooni. Pettymys on joka kerta suuri..Mihin on kadonnut oikea ruoka? Jengi tunkee kaikkeen näitä kummallisia mulperijauheita sun muita ”trendiherkkuja”. Kuka jaksaa aamulla silmät ristissä pilkkoa hedelmiä ja kokata ylipäätään mitään maata mullistavaa? Kenellä on tosielämässä joka päivä tuoreita marjoja saatavilla tai ylipäätään fyrkkaa ostaa jotain kuuden euron vadelmarasiaa joka päivä? Toivoisin näihin ruokavaliopostauksiin yleisestikin jotain realismia 🙂 Tää sun postaus oli vielä aika lighti koska kyseessä kuitenkin vaan puuro, mutta sanat kookosöly, siemenrouhe, mulperi jne sai taas ärsytypykälän nousemaan 🙂 Havuja perkele! 😉

    • Heh mitäköhän on oikea ruoka, jos eivät kaurahiutaleet, marjat, hedelmät ja siemenet 🙂 puuro on yksi nopeimmista ruoista valmistaa sekä edullisimmista aterioista joita syön. Esim. pellavasiemenrouhetta saa reilulla eurolla ison pussin ja pakasteet sekä kuivatut jauheet tulevat usein edullisemmaksi kuin tuoreet.

    • Puuron ohella vaikka leipä, jogurtti, murot, mysli jne

  7. Tuo Kuulostaa ja näyttää hyvältä .Mulla myös kaurahiutale kookos soija jugurttin joukossa jossa banaani ja vadelmakeitto .Nam sekin kyllä. Noudatako muuten Jotain tiettyä ruokavaliota itse ???.

    • Nam, varmasti hyvää! 🙂 Mulla on tietty runko, jonka mukaan syön joustavasti 🙂

  8. Mä syön puuroni kardemummalla, luomu vaniljajauheella, raejuustolla, mangososeella ja mangon palasilla. Kaurapuuron sekaan heitän yhden valkuaisen. On hyvää :3

  9. Oon usein miettinyt, että voiko syödä lepopäivänäkin ihan kaurapuuroa aamupalaksi? Itse olen sen joten mieltänyt nyt reenipäivän aamupalaksi, mutta söisin vaikka joka päivä. Etkä vissiin keitä puuroa kypsäksi, täytyykin ottaa tästä vinkki ja kokeilla itsekin.

    Millaisia määriä yleensä laitat kutakin?

    Eli vaihteleeko sinulle lepopäivän tai treenipäivän aamupala tai muut ruuat?

    • Voi syödä lepopäivänäkin. Lepopäivinä glykogeenivarastot täyttyvät ja hiilaria on silloinkin hyvä saada. Määrät ovat täysin yksilökohtaisia ja riippuvat päivän muista syömisistä. Kokonaisuus vaihtelee jonkin verran treeni ja lepopäivien välillä, mutta mitään radikaalia eroa ei niiden välillä ole.

  10. Nam nam! Puuro on kyllä parasta. Itellä sekaan menee valkuaista tölkistä ja päälle erilaisia hedelmiä ja marjoja ja rasvan lähteenä pähkinä- ja siemen tahnat 🙂 Mantelitahna ja tahini on lemppareita. Todellakin suosittelen mango-tahini puuroa 😉

    Käytätkö ihan tavallista maitoa?

    Hyvää perjantaita ja viikonloppua!

    • Ai että, täytyypä testata tuota mango-tahini yhdistelmää! Kyllä käytän ihan normimaitoa. Ihanaa viikonloppua sullekin Andi! 🙂

  11. Löysin tämän blogin sattumalta ja oonkin ahkerasti tätä nyt lukenu. Tosi hyviä kirjotuksia sulla 🙂 Oon saanu paljo hyviä vinkkejä treenaamiseen ja ruokailuihin. Ja myös inspiraatiota siihen, että oman unelmakropan saavuttaminen on mahdollista! Työtä työtä vaatii 🙂 Mulla vielä pitkä matka siihen, mutta treeni treeniltä 🙂

    • Mahtavaa Sartsu! Kiva, että olet löytänyt täältä hyödyllisiä postauksia! 🙂 Tsemppiä treeneihin, pitkäjänteisyys palkitaan! 🙂

  12. Toi kookosöljy sopi aivan loistavasti puuron kanssa!! Omenan sijasta mansikoita… Nam! 🙂 en ollukkaan tota yhdistelmää kokeillu aiemmin…

    • Hei mahtavaa, että testasit! Se tuo kyllä oman pehmeän lisänsä puuroon 🙂

  13. Hei! Meitsi käyttää paheellisesti puurossa voisilmää, muuten käytän tosi harvoin kovia rasvoja missään, mutta puuroon se kuuluu.
    Ja seuraavaksi toive: voitko tehdä postauksen Street Workoutista? Siihen on nyt useammin törmännyt internetin syövereissä, mutta Suomessa se joko kulkee eri nimellä, tai sitten se ei vielä ”in”-juttu. Street workouttiin tarvitaan ilmeisesti puisto tms jossa on nojapuita ja muita härpäkkeitä. Mitä kaikkia liikkeitä niillä voi tehdä (ainakaan tämmönen peruskömpelö) onkin sitten eri asia.

    • Heippa Sananas! Kiitos toiveesta! Pistetään ylös 🙂

  14. Hei!

    Kiitos inspiroivasta blogistasi! Tätä tulee luettua usein. Pitkään pyöri pakarapäivän ohjelmanakin täältä bongattu todella hyvä ohjelma.

    Mulla aamupalana toimii myös puuro. Maitotuotteiden jäätyä ruokavaliosta pois, olen paininut proteiinin lisäämisen kanssa. Maustamatonta proteiinijauhetta olen kuullut puuroon laitettavan, niinkuin itsekin kerroit. Olen ihmetellyt, että heitättekö sen protskun suoraan valmistusvaiheessa vaiko sekoitteletteko myöhemmin puuron sekaan? Vai mitä mitä..? Valkuaista käytetään ilmeisesti myös, mutta siinä tulee vastaan ongelma mitä-tehdä-keltuaiselle. Kiitos etukäteen vastauksesta!

    • Heippa Karoliina! Mahtava kuulla ja ihanaa että viihdyt täällä!

      Jos lämmitän puuron mikrossa (niin kuin yleensä teen) heitän herat mukaan jo ennen nesteen lisäämistä ja lämmitystä. Jos taas valmistan puuron kattilassa, olen laittanut heran mukaan vasta ihan loppuvaiheessa juuri ennen liedeltä poistamista.

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

 1
Tykkää jutusta