Nyt pyramidijuoksu testiin! Tässä ohjeet!

Sis. mainoslinkkejä

juoksu-adidas-musta

Oletko koskaan testannut pyramidijuoksua? Tämä harjoite on haastavuudessaan erittäin koukuttava ja siinä aika etenee kuin siivillä. Koska treeniin kuuluu erilaisia lyhytkestoisia vaiheita, tylsää ei ehdi missään nimessä tulemaan ja pitkiäkin lenkkejä huomaa tehneensä ihan huomaamatta. Ei sillä, että harjoitus olisi helppo, ei sinne päinkään! Monipuolista, hauskaa ja ennen kaikkea tehokasta tekemistä, jolla hapenottokyky paranee ja kulutus kohoaa.

Näissä harjoitteissa juostaan vaihtelevan mittaisia ja vauhtisia juoksuja. Treenissä lähdetään liikkeelle lyhyestä juoksuajasta ja kasvatetaan sitä juoksu kerrallaan pyramidin huippuun, jonka jälkeen lähdetään taas vähentämään juoksujen aikaa. Tuosta tämä intervalliharjoitus on saanut nimensä. Harjoituksen voi myös tehdä matkaa vastaan ajan sijaan.

Miltä harjoitus sitten näyttää? Treenit voivat olla hyvin erityyppisiä ja niissä voidaan soveltaa niin eripituisia työ- kuin palauttelujaksojakin.

Pyramidijuoksu esimerkiksi aikaa vastaan:

1min-2min-3min-4min-3min-2min-1min

Työosuuksien välissä palauttava juoksu tai kävely.

Pyramidijuoksu esimerkki matkaa vastaan:

50m – 100m – 150m – 200m – 250m – 300m – 250m – 200m – 150m – 100m – 50m

Työosuuksien välissä palauttava juoksu tai kävely.

 

Muista myös alkulämmittelyt sekä loppuviilentelyt. Sitten ei kun lenkkarit jalkaan ja testaamaan! Makoisia juoksuhetkiä!

vihrea-paita-mustat-housut
Pusero täältä / Stretch farkut täältä / Nilkkurit täältä / Kaulakoru täältä

Edellisessä postauksessa: Mitkä ovat parhaat Whey-80 maut? Tässä arvosteluni!

 

Ida Jemina

15 vastausta artikkeliin “Nyt pyramidijuoksu testiin! Tässä ohjeet!”

    • Kuvia tältä päivältä 🙂 Ei niissä oikein juostakaan pysty 😄

    • Samaa mietin, että olisi kiva jos kuvat liittyisivät itse tekstiin.. näin lukijan näkökulmasta 🙂 Kun tarinasta välittyy tekemisen meininki, niin olisi ihanaa ja motivoivaa kun kuvat olisivat samassa linjassa. Muutoin aivan mahtava blogi! 🙂 🙂

    • Moikka Maiju ja kiitos! Ehdottomasti pyrin löytämään ensisijaisesti relevantteja kuvia aina kun mahdollista, mutta toisinaan käytännön elämän kannalta se ei aina onnistu jos sellaisia kuvia ei ole otettu eikä sen takia ole saatavilla. Silloin laitan yleisesti ajankohtaisia kuvia, sillä se on mielestäni parempi vaihtoehto kuin kirjoitus vailla kuvia 🙂

  1. Moikka! Ihan mieletön kroppa sulla ja tosi mielenkiintoinen blogi 😊 Ruokavaliosta kysyisin sellaista että syötkö koskaan leipää(esim. ruis) tai juustoa?

    • No voi kiitoksia! 💛 Kyllä syön molempia silloin tällöin 🙂 👌

  2. Moi!
    Olen nyt ollut maltillisella rakennuskaudella pitkään ja nyt viime kuukaudet painon kehitys pysähtyi, mikä oli toivottavaakin, sillä tulokset ovat todella huomattavia. Sanotaanko, että ihmettelen itsekin, miten helposti lihakseni kasvavat. 😀 Nyt kuitenkin olen hieman vähentänyt ruuan määrää, en radikaalisti muuttanut mitään, kunhan siistin vähän syömisiä. Vaa’alla en käy kovin tiuhaan, mutta nyt vajaan parin viikon tauon jälkeen mittasin painoni ja yllätyin, kun se oli noussut melko reilustikin (1-2 kg?). Treenaillut olen samaan tyyliin kuin ennenkin ja olen ollut huomaavinani jonkinlaista tiivistymistä kropassa, mutta kai pää on vaan halunnut uskoa niin? Osaatko sanoa, mistä tämä johtuu ja mitä voisin tehdä? Treenaamisessa tärkeintä itselle on hyvä olo eikä ulkonäölliset seikat, mutta jatkuva painonnousu ei tietenkään ole lopulta terveydenkään kannalta hyvä asia. :/

    • Moikka! Hienoa, että kehitystä on tapahtunut! 🙂 Voi hyvin olla, että syömisten siistimisestä huolimatta nautittu energianmäärä on ollut suurempi kuin toteutunut kulutus. Paino myös vaihtelee päivien välillä ja se on ihan normaalia. Jos paino kuitenkin nousee jatkuvasti liian nopeasti, ei auta muuta kuin säätää energiamääriä hieman pienemmiksi. Tsemppiä eikä liikaa stressiä! 🙂

  3. Siis apua nyt en kyllä tajuu tätä 🙈 eli 1min juoksua mutta mitä sen jälkeen? Kävelyä varmaan mutta kuinka kauan? Vai onko se 1min juoksua 1min kävelyä, 2min juoksua 2min kävelyä jne

    • No problem! Minuutit ovat työosuuksia. Eli juokse 1 min, pidä taukoa, juokse 2 min, pidä taukoa, juokse 3 min jne. Tauot voivat olla esim. minuutti jokaisen työosuuden välissä, mutta myös niitä voi säätää treenin ja oman kuntotason mukaan.

  4. Ostin fast super maltoa ja fast soija 90 teen niistä palautus juomaa. Onko hyvä vai huono? Olen ruennut miettimään lihottaako palautus juoma?

    • Moikka! Mikäli soija sinulle sopii ja esimerkiksi hera ei, niin se voi olla kelpo vaihtoehto. Lihaskuntotreenin jälkeen on hyvä nauttia proteiinipitoinen palautusjuoma, lihomista ei kannata pelätä. Treenin jälkeen lihakset ovat hyvin ravinteita vastaanottavassa tilassa, jolloin on myös sopiva hetki nauttia hiilihydraatteja.

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

 2
Tykkää jutusta