Puuroa lihalla ja kasviksilla what? Ootko koskaan testannut tätä?

Kyllä oikein luit! Tein tänään elämäni ensimmäistä kertaa sellaista ruokaa, että mietin miksen ole koskaan aiemmin hoksannut tehdä sitä! Kenties sinä olet?

Eli mikä on homman nimi? Normaaliin tapaan syömämme puuro tuunataankin ihan kunnon maittavaksi suolaiseksi ateriaksi. Terveellistä, maukasta ja urheilijalle erittäin hyvin sopivaa ruokaa. Erilaisia variaatioita voi keksiä vaikka kuinka, mutta tämä tänään tekemäni oli ainakin superhyvää!

Tarvitset:

4,5 dl kokonaisia kaurahiutaleita (normaalikin hiutale varmasti käy, mutta näillä koostumus oli kiva)
1 paprika
2 pientä sipulia
1 valkosipuli (yksikyntinen)
4 herkkusientä
150g kokolihaleikkelettä
Muutama kourallinen babypinaattia
Öljyä paistamiseen
Suolaa
Pippuria

Keitä puuro kattilassa ja lisää suola. Pilko kasvikset ja paista ensin paprika, sipulit ja valkosipuli. Kun ne ovat saaneet kypsyä, lisää herkkusienet sekä kokolihaleikkele ja anna kypsyä jonkin aikaa. Lisää viimeisenä babypinaatit ja mausta pippurilla. Kun puuro ja kasvisseos ovat valmiita, sekoita puuro seoksen joukkoon. Tällä setillä tulee syöjästä riippuen noin kaksi annosta.

Tuli tosi hyvää! Ihana kun sai taas vähän vaihtelua keittiöön ja aion ihan varmasti tehdä toistekin! Siitä vain kokeilemaan ja omia versioita keksimään!

EDELLISESSÄ POSTAUKSESSA: VATSATREENI PAINOILLA VAI ILMAN? LEVENEEKÖ MAHA?

♥ YouTube: Ida Jemina
 ♥ Snapchat: idajemina
♥ Instagram: @idajemina
♥ Facebook: Ida Jemina

Ida Jemina

16 vastausta artikkeliin “Puuroa lihalla ja kasviksilla what? Ootko koskaan testannut tätä?”

  1. Pitääkin pistää testaukseen! Ite oon sellassinna kiireisinä päivinä syönyt kaurapuuroa, johon sekottannut 1 kananmunan valkuaisen, 1/2 rkl maapähkinävoita ja 1/2 dl suklaan makuista protskujauhetta. Kuulostaa jänskältä, mutta maistuu ihan leivonnaiselta ja auttaa makean himoon!

  2. Oii puurofanina tää kuulostaa ehdottomasti kokeilemisen arvoiselta ohjeelta! Itse tykkään normaalista aamupuurostakin enemmän suolaisena, enkä koskaan laita päälle esim. marjoja ja mehukeittoa. Laitan mielummin voisilmän, avokadoa, juustoa, keitettyä kananmunaa tms. 😀 Myös ihanaa saada ohjeita, joissa ei ole ”hifistelty” liikaa ainesosien suhteen! 🙂

    • Jes testiin vaan! Oi tuokin kuulostaa tosi hyvältä! 😍

  3. 😅😅 olen syönyt VUOSIA puuroni näin. Syön sitä ruuaksi joka päivä. Makea puuro on pahinta mitä tiedän 😐 kanat kasvikset mausteet ja päälle jopa ketsuppia ja sinappia koska oikeasti kun miettii esim Tattaripuuro jota itse syön ei eroa millään tavalla siitä söisikö lihat ym tattarisuurimoiden kanssa jotka ovat kuin riisiä. Eli koostumus on vain eri 😊 useat laittaa esim ohrahelmien päälle ketsuppia tms niin sama pätee ohrapuuron kanssa. Minä syön muiden mielestä ihme juttuja mutta itse taas ennakkoluulottomasti syön sitä mitä mieli tekee ja on helppoa😊 ihmisten pitäisi olla avarakatseisempia eikä aina vain tehdä niinkuin ennenkin on tehty! HYVÄ IDA!!! 💖💖

    • Eihän! Mahtavaa! 😍 tämä vei kyllä puuroilun ihan uudelle tasolle! Naaam!

    • Itse asiassa näin tekemällä tekee juuri nimen omaan niin kuin ennenkin on tehty; keskiajalla oli täysin normaalia sekoittaa puuroon lihaa (rikkaat) ja kalaa (köyhemmät) sekä kasviksia (mm. maissia, lanttua ja sipulia). Että sellainen historiapläjäys, tulipahan vain mieleen. 🙂

  4. Kyllä kananmunalla tai valkuaisella on tullut syötyä 😛 Mutta tämä juttu osu muhun täysii, meinaa mun pitäs lisätä papuja, herneitä yms ruokavalioon lisää protskujen takia… niiin eilen juuri aamupuuroon suunnitelin niitä lisukkeiksi 😉 Ja kyllä kuulostaa hyvälle tuo resepti . Eikun kokkaamaan. Hyvä lounas idea.

  5. Suolaiset puurot on tullut testattua enkä näe niissä mitään outoa. Onhan Kööpenhaminassa puuroravintolakin. Puuro+seiti tai puuro+muna on varmaan se klassikko ainakin fitnesspiireissä. Tattarin kanssa tulee muuten älyttömän hyvää. Olenpa tehnyt isällekin olut-pororuispuuroa=) Oma suosikkini on kaura+pinaatti ja ns. pizzapuuro tattarista, tomaattipuresta, oreganosta ja juustosta.,

    • Oho olut-pororuispuuro kuulostaa mielenkiintoiselta! Ja mm mm mmm pizzapuurokin on hauska idea!

  6. Kiitos ihanasta blogista, annat todella paljon inspiraatiota ja motivaatiota omiin treeneihin (ja treenimuotiin :D)! Minua kiinnostaisi eräs asia joka ei liity tähän postaukseen mutta johon olisi mielenkiintoista kuulla näkemyksesi. Eli käyn salilla 3 kertaa viikossa 2-jakoisella ohjelmalla (enempään ei riitä aika). Tämän lisäksi en millään malta olla tekemättä kotona salittomina päivinä joitakin vatsa-tai pakaraliikkeitä. En siis paljoa, telkkarin katselun lomassa niitä tulee samalla tehtyä joitakin sarjoja, esim. lankuttanut 3 x maximi. Mietinkin, että onko tästä mitään hyötyä kokonaisuuden kannalta tai jopa haittaa? Ja jos on hyötyä niin miten tällaiset pikkuiset kotitreenit tukisivat salitreeniä parhaiten? Olen pitänyt 1 tai välillä 2 päivää viikossa jolloin en tee mitään treeniä, en siis kotonakaan näitä pikkutreenejä. Lisäksi joka päivä tulee koiran kanssa lenkkeiltyä n. 2,5h mutta se on melko rauhallista kävelyä koiran tahdin mukaan. Kiitos jos ehdit vastata ja kiitos vielä kerran mahtavasta blogista!

    • Kiitos itsellesi Jenni! 😘 Ei ole haittaa kun muistat kuitenkin pitää myös lepopäiviä. Tämän tyyppisellä treenillä pystyy hyvin harjoittamaan lihasten aktivoitumista mikä taas edistää treenejä sitten salin puolella 💪💪

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

 24
Tykkää jutusta