Purjot kurkussa puntilla

Tiedättekö tunteen, kun on lähtenyt tyytyväisenä maha täynnä ruokaa puntille ja pian löytääkin itsensä kieriskelemästä salin lattioilta purjot kurkussa? Minäpäs kerron tästä mieltä ylentävästä tunnetilasta lisää.

Ensimmäinen askel on syödä aivan sairaasti. Tämän jälkeen viskaa treenikamat päälle ja lähde masu pystyssä treenaamaan. Älä vain yritä tehdä mitään kevyttä käsijumppaa vaan suuntaa kyykkytelineille ja aloita mikäs muukaan kuin jalkatreeni! Pikkuhiljaa alkaa pulssi nousta sekä hengästyttää ja tunnet kuinka ruoka velloo vatsassa. Ei siinä mitään, oikeaan suuntaan ollaan menossa, joten eikun lisää pökköä pesään! Vedä maasta, pompi, pumppaa pakaroita, mutta älä missään nimessä jää liian pitkäksi aikaa hengittelemään, sillä huono olo on jo pian ovella. Kohta ollaankin siinä tilanteessa, että hengästyttää, janottaa, oksettaa ja ottaa päähän samaan aikaan.

potku

Tämän klassisen virheen tein viime launtai-iltana, kun olin vetänyt kunnon sapuskasatsit napaan ja lähdin liian nopeasti punttaamaan. Oli siinä purjossa pidättelemistä, voi hyvänen aika. Koko treeni oli aikamoista tuskaa, kun maha pullotti ruuasta, hengästytti ja kuvotti. Kyllä se vähän vaikuttaa treeniin, kun joutuu miettimään mistä löytyy lähin roskis, jonne voi tarvittaessa äkkiä juosta. Sarjojen välissä tein sellaista pientä kuolemaa kieriessäni salin lattioilla, mutta tulipahan tehtyä jos ei muuta! Treenin päätteeksi ei voinut olla muuta kuin onnellinen, että selvisi tilanteesta ilman sen pahempia puklailuja.

loitontaja-dropset

Muuten treenit ovat menneet ihan suunnitelmien mukaan ja kehitystä tuntuu tapahtuneen. Jalkatreenini ovat tällä hetkellä hieman erilaisia kuin ennen, sillä nyt painotus on tuolla takalistossa, mitä en aikaisemmin olekaan priorisoinut. Niinpä esimerkiksi reisille ei itselleni poikkeuksellisesti suunnata juuri mitään liikkeitä. Nyt reidet saavat siis hieman hengähtää vaikka usein ne hyvinkin innokkaasti haluaisivat päästä treeniin mukaan.

piis
Lippis

Treenit kovenevat koko ajan ja volyymi kasvaa, mutta salilla ei onneksi joka päivä tarvitse huhkia. Myös palautuminen on ollut nopeaa, kun on syönyt ja levännyt hyvin. Tuntuu siltä, että lihakset oikein imevät tyytyväisinä tuota murkinaa.

hob-housukuva

Ja pepun kasvatuksesta puheenollen. En varmasti ole ainoa, jolla hyvien housujen löytäminen saattaa joskus olla työn ja tuskan takana. Nyt kuitenkin löytyi ihan superhyvät housut, jotka istuu sieltä mistä pitää. Parasta näissä on se, että ne joustavat kuin legginsit, mutta materiaali taas on paaaaljon parempaa ja laadukkaampaa. Näitä löytyy kolmessa eri värissä eikä hintakaan päätä huimaa, nämä ovat House of Brandonilta vain 39.95e!

kahvila
Housut / Kengät / Takki 

Uudet pökät ja uudet mustat conssit pääsivät heti mukaan viikonloppuna, kun kävimme pienellä porukalla kahvittelemasssa Cafe Regattassa. Paikka on todella tunnelmallinen aivan meren rannassa ja jos pöyrii Helsingin alueella, kannattaa siihen käydä tutustumassa. Itse kahvila oli aivan tupaten täynnä, joten vedimme korvapuustit ja lämpimät kupposet kahvia katoksen sekä vilttien alla raittiissa ulkoilmassa.

sohva

Toitottavasti kaikilla oli mukava viikonloppu ja sitäkin mukavampi uuden viikon ensimmäinen päivä! Palataan taas pian!

Edellisessä postauksessa: Silmät vaahdossa

 

Yhteistyössä House of Brandon

Ida Jemina

35 vastausta artikkeliin “Purjot kurkussa puntilla”

  1. Moikka! Mikä koko sulla on noista housuista? 🙂 Sulla on hyvä blogi, jatka samalla linjalla 🙂

    • Hah, siellä taas joku kaksoisolento tainnut viilettää! Viimeksi se taisi kulkea Tampereella 🙂 Kartanonkoskella en asu, ihan tuntematon paikka mulle.

    • Okei 🙂 Kartanonkoski on Jumbon vieressä sellainen vähän erikoisemman näköinen alue, värikkäitä ihania taloja.

  2. Jännä että sulla (taka)reidet dominoi treenis kun mulla taas pakarat. Monesti on niin, että seuraavana päivänä vaan pakarat on kipeet ja takareisissä ei tunnu mitään vaikka oisin yrittäny harjottaa niitäki salilla.

    • Se on tosiaan vähän yksilöllistä mitkä paikat ottaa helpommin hittiä. Ei auta kun kokeilla eri tekniikoita ja muita juttuja, joilla saa hyvin myös vähemmän dominoiville paikoille rasitusta 🙂

  3. Kiitos hyvistä jutuista ja motivoivista kuvista! 🙂

    Oliskohan sulla antaa tuohon jalkaosastolle vinkkiä? mulla on jo useampi kk ollut jalkapuntit käynnissä ns. kunnon painotuksella, mutta tuntuu että nämä kananjalat vaan kutistuu!
    Tällä hetkellä jalkatreeni 3krt /vko, etu ja takareisipainotukset vaihtelee vuoroviikoin. Painoja oon saanut hilattua useammalla kymmenellä kilolla ylöspäin mutta massa jota tässä tavoitellaan on aivan lohduton jaloissa. Painotasot nousee mutta massa ei..gaah.
    Mainittakoon nyt vielä että geenit ei varmaan ole meikäläisen puolella, pitkät raajat ja pitkät lihasrungot ja sitä rataa..
    Palkkari ym. perusrunko ruokailusta pitäis olla kunnossa.

    Kannattaisko siis vaan suosiolla kääntää vielä reilummin kalorit kaakkoon silläkin uhalla että farkun napit paukkuu vaiko ruuvata treenejä vielä enemmän tuonne purjot kurkkuun – suuntaan?

    Kiitos jos viitsit kommentoida, tuntuu että järki lähtee tämän olemattoman edistyksen kanssa.

    Jatka samaa rentoa, asiallista ja motivoivaa kirjoitustyyliä kuten tähänkin asti! 🙂

    • Kiitos, kiva että maistuu 🙂

      Ruokapuoli on ensimmäinen asia, joka kannattaa tarkistaa. Painon tulisi nousta jos tavoitellaan kasvua. Mitään överimääriä ei tarvitse kerralla lisätä, mutta pikku hiljaa voit kasvattaa ruokamääriä. Treeneistäsi ja treenitavastasi on vaikea sanoa, kun ei sen tarkempaa tietoa ole, mutta keskity siihen, että treenaat lihasta liikkeen sijaan. Muista myös että hiljaa hyvää tulee, pitkäjänteinen vuosien työ palkitaan. Paljon tsemppiä treeneihin ja kiva kun tulit kommentoimaan 🙂

    • Ok, kiitos tästä!

      Pitänee aloitella maltillinen kalorinkasvattelu. Kiitos että sain vähän varmistusta näille ajatuksille. Paino kun on pysynyt samoissa lukemissa nykyisillä kaloreilla, niin täytyy lähteä lisäämään. Nyt kun vielä uudestaan kelailen näitä paria viime kuukautta (aikaa jolloin olen selkeästi lisännyt jalkapainotusta treeneihin) olen huomannut että kintuissa on tapahtunut jnkv tiivistymistä.
      Nyt kun sais vielä lisää itse lihasta niin olisin tyytyväinen. Mutta ah on se vaan niin vaikeeta ja joo hidasta myöskin!
      Mutta periksi ei anneta, on tämä vaan liian kivaa 🙂

  4. Moikka! Osaisitko auttaa mua… tarvisin vinkkiä mitä kannattaisi syödä ennen treeniä. Olen töissä klo 8-16, syön aamupalan kotona ennen töitä, lounaan ja välipalan (klo 14) töissä. Menen usein suoraan töistä salille, treeni alkaa noin klo 16.30. Nyt olen syönyt pienen salaatin/ rahkan/ banaanin/ tonnikala ruisleivän… Välillä jos menen salille vasta myöhemmin niin syön kotona lämpimän ruoan ennen treeniä. Mitä ehdottaisit evääksi ennen treeniä, kun menen suoraan töistä jolloin edellinen välipala on ollut noin klo 14, rahka-banaani-vihersmoothie.

    Kiitos paljon vastauksesta! 🙂

    • Moikka Veera! Mitään kovin raskasta ei kannata kovin lähellä treeniä syödä. Esim. protskudrinkki ja banaani combo toimii hyvänä vaihtoehtona.

  5. Mut sitten on ainakin mulla näitä päiviä kun jää liian pitkäksi odottamaan ruuan laskeutumista (lue: laiskotuttaa) ja sitten kun saa pehvansa ylös tuolista tai sohvalta, niin treenaa maha kuristen ja tatti otsassa senkun kasvaa kun on nälkä. Mulla on kyllä nykyään mukana aina kiukkuruokaa näiden tilanteiden varalle, ei yhtään niin paha tilanne kuin täysi maha 🙂

    • Haha voi ei! Kyllä tämäkin tilanne kuulostaa etäisesti tutulta 😀

  6. Moikka! Laitoin sulle sähköpostia perjantaina liittyen valmennusohjelmiin. Toivottavasti viesti tuli perille, sillä odottelen innolla vastausta. 🙂

    • Moikka! Viestisi oli mennyt automaattisesti roskakoriin ilmeisesti liitteiden takia, mutta hyvä kun laitoit viestiä! Vastasin juuri postiisi:)

  7. Hei moi! Oon lukenut nyt ahkeraan sun blogia koska täällä on ihan kauheasi kaikkea hyvää treenistä yms. Oisitko halunnut kertoa mulle,että kuinka monta kertaa viikossa tulisi treenat tiettyä kehon osaa että saisi tuloksia paremmin?

    • Moihei! Mukava kuulla! Kerran pari viikossa on hyvä nyrkkisääntö.

  8. Ei itsellä ikinä ole ruoka aiheuttanut mitään reaktioita mahassa reenin aikana. Tietenkään en vedä mitään mättöruokaa, mutta perus riisi-peruna-makaroni häsmäkkää voi huoletta syödä tunti ennen reeniä. Ja tämä jäbä kyllä tietää mitä tarkoittaa loppuun asti treenaaminen, trust me!

  9. Kuinka kauan olet treenannut ja syönyt oikein, eli kauan on mennyt tuollaiset kropan saavuttamiseen? Joku tarkempi kehityspostaus vuosien varrelta olisi todella mielenkiintoinen. 🙂

    • Enemmän ja vähemmän vakavissaan olen salilla treenannut noin 8 vuotta. Kehityspostaus on mietintämyssyn alla, jos vain löydän jostain vanhoja kuvia tähän 🙂

  10. Moi Ida!
    Oon päätynyt siihen että ostan kuntopyörän kotiin. Ongelmani on vain se että mulla ei niistä ole kokemusta kuin salilla (ne taitaa olla monen tonnin vehkeitä) eli osaatko suositella hyvää,tukevaa ja varmasti hyvillä vastuksilla olevaa kuntopyörää?
    Hintaa sais olla 100-300€ about vaan. Koska se olis ns.hätävara, jos ei jaksa lähteä salille niin poljen sillä viikon aerobisen treenin nyt ku ulkona on vähän hankala juosta.
    Thänx ihanuus jo etukäteen 🙂

    • Moikka Pyöräilijä! En valitettavasti osaa sanoa, kun en omaa kuntopyörää omista. Kannattaa varmaan katsoa myös käytettyjä niin voi löytyä hyviä tuohon hintaan:)

  11. Moi! Onko noissa housuissa matalampi vyötärö kuin dr. Denim plentyissä? Sulla on kiva blogi, josta saa hyviä vinkkejä, kiitos siitä!

    • Moi Elina! Enkä ministi matalampi vyötärö kuin plentyissä. Kiitos, mukavaa kuulla 🙂

  12. Moikka! Oon noin 172 cm pitkä ja painoluokka siinä vähän alle 60kg nii suosittelisitko mulle xs vai s kokoa noista farkuista mitkä oot ostanu? 🙂 Venyykö nuo miten paljon? Dr denimeissä esimerkiks mulla on koko s 🙂

  13. Moikka!
    Olet jakanut paljon hyviä treenejä jaloille ja pakaroille. Kiitos niistä! Itsekin yritän hankkia lisää lihasmassaa samaisiin paikkoihin, mutta vaikeaa tuntuu olevan. Olisi kiva kuulla mietteitäsi one set to failure -treeneistä. Mitä mieltä olet? Oletko kokeillut? Minkälaisille tavoitteille ne sopivat? Myös postaus tästä ”no pain no gain” ajattelusta olisi kiva. Tuntuu että nykyään on ”muodissa” kulkea pakarat ihan jumissa ja valittaa lihaskipuja kavereille. Onko monta päivää putkeen kipeät lihakset oikeasti hyvä homma? Mikä olisi se ”sopiva” kipeys? Entä jos lihakset eivät kipeydy? Tapahtuuko sillon vähemmän kasvua?

    Kiitos inspiroivasta ja motivoivasta blogista!

    • Moikka Leila! Kiva, että treenivinkit ovat menneet käyttöön:) Hyviä kysymyksiä ja aiheita! Voisin näistä joskus kirjoitella. Tsemppiä lihastalkoisiin!

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

 
Tykkää jutusta