Paremmat (ja gluteenittomat) lettukestit

Keväällä kerroin aikeistani järjestää kesällä lettukestit ja täällä onkin nyt sitten herkuteltu maistuvia lettuja, kermavaahdon ja hillon kera. Nämä lettukestit eivät kuitenkaan olleet aivan perinteisemmästä päästä, sillä lettutaikina valmistettiin helpolla, nopealla ja mikä parasta – kevyemmällä ja proteiiniarvot huomioonottavalla tavalla. Myös gluteenia välttäville nämä lettuset sopivat kuin nappi silmään eikä tarvitse vatsa turvoksissa kärvistellä seuraavana päivänä.

lettukestit

Letut valmistin Shake-N-Make proteiinipannarijauheesta, jolla saa tehtyä maistuvia, mutta silti terveellisiä lettusia. Loistavaa! Valmistaminen sopii kiireisille poropeukaloille ja yksinkertaisemmillekin kokkikolmosille, sillä näihin tarvitaan vain sheikkeri, vettä ja shake-n-make jauhe!

proteiiniletut

1. Sekoita sheikkerissä desi pannarijauhoa ja 150ml vettä.

2. Paista pannulla.

3. Valmista!

Nauti tuoreiden marjojen kera tai hillon ja kermavaahdon! Nams! Maistuvia lettukestejä!

Katso edellisestä postauksesta tehokas ja hikinen kotitreeni videoineen.

Ida Jemina

5 vastausta artikkeliin “Paremmat (ja gluteenittomat) lettukestit”

  1. Moikka!
    Ensinäkin haluan aluks sanoa että tää sun blogi on todella hyvä blogi ja oon löytäny hirveesti ettimääni infoa just täältä. Oot todella kaunis ja inspiroiva!
    Kysyisin sulta semmosta, että mitä oot mieltä, miten paljon salitreenien pitäisi noudattaa samaa kaavaa lihaskasvun takia? Tarkoitan tällä, että tuleeko viikottain noudattaa pitkälti samaa kaavaa pidemmällä aikavälillä, jotta treeni menee perille? Jotenkin tuntuu, että lihaskasvuun vaaditaan vaan kunnon hyvä treeni ja kuormitus, jotta lihas taas korjaa itseään vahvemmaksi, mutta monessa paikassa kuitenkin toitotetaan, että samoja liikkeitä pitäisi hinkata moneen otteeseen eikä vaihtaa kuin minimissään 3kk välein.
    Tuli vaan mieleen tämä, kun otin noista postauksista 1-3 pepputreenit ylös ja ajattelin tehdä ne kaikki nyt tulevina viikkoina toisten jalkatreenieni sijaan, mutta tulin miettineeksi, pitäisikö mieluummin tehdä nyt pidemmällä aikavälillä aina se sama pepputreeni eikä vaihtaa joka viikko. Treenaan siis jalat kahdesti viikossa. Kuinkahan paljon sillä on väliä, minkä treenin teen vai vaihtelenko?
    Kiitos sulle jos osaat vastata mun outoon kysymykseen 🙂

    • Moikka Reetta! Kiitos kauniista sanoista 🙂 Mahtavaa, että olet löytänyt hyödyllistä sisältöä täältä kirjoituksista! Toki johdonmukaisuus on tärkeää ja jonkunlaisen progression toteutuminen treeneissä on oleellista lihaskasvun kannalta. Sitä onkin sitten mahdollista tavoitella tosi monella eri tapaa, joista yksi yleisimmistä ja varsinkin ensimmäisinä treenivuosina erittäin tehokas keino on kasvatella sarjavastuksia ohjelmaan valituissa liikkeissä. Tällöin ainakin suurimmat perusliikkeet kannattaa pitää säännöllisesti mukana treeneissä koko ohjelman ajan, jotta niitä jaksaa pitkässä juoksussa tehdä salilla entistä suuremmilla painoilla ja näin treenien volyymi kasvaa vaikka liikkeet pysyvätkin samoina. Jos jalat tulevat sinulla pari kertaa viikossa, suosittelen tekemään pari erilaista jalkapäivää per treenikierto. Siihen ei kuitenkaan ole mitään yhtä tiettyä aikamäärettä olemassa, jonka jälkeen vasta saa vaihtaa liikkeitä. Onkin ehkä mielekkäämpää edetä tosielämän tulosten mukaisesti eli hyödyntää samoja liikkeitä niin kauan kuin toivottua tulosta tulee. Tämä on aina tosi yksilöllistä, toisella homma voi toimia vain pari kuukautta, kun toinen porskuttaa vaikkapa tuplasti pidempään nousujohteisesti samalla tyylillä menemään. Vaihtelu on treeneissä tärkeää, mutta toisaalta myös progressiivinen eteneminen – muun muassa näiden asioiden välillä sitten tasapainoitellaan.

  2. Heissan,

    Mistä jauhosta tuo valmislettutaikina on tehty? Ajan takaa sitä gluteenittomuutta, koska olen keliaakikko ja minulle kyse on sairauden hoidosta eikä vain vehnän välttämisestä. Onko paketissa ihan mainittu, että on gluteeniton tuote. Se on aina itselleni se turvallisin vaihtoehto, jolla välttää helvetilliset vatsakivut….

    Kiitos blogistasi! Sitä on tosi mukava seurata. Aurinkoista ja iloista kesää!

    • Moikka Michaela! Kyllä kyseessä on gluteeniton tuote, sisältäen pääasiassa heraproteiinia, täysmunajauhoa, gluteenitonta vehnätärkkelystä ja pellavansiemenjauhoa. Täältä voit käydä tutkimassa tarkemmin taikinan ainesosia. Kiva kun viihdyt täällä ja ihanaa aurinkoista kesää sinullekin 🙂

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

 
Tykkää jutusta