Opas täydelliseen rusketukseen

tanstore kokemuksiaTerveen, kauniin ja luonnollisen värinen iho ympäri vuoden? You got it! Olen tässä pienen ikäni aikana kolunnut läpi erilaisia itseruskettavia niin hyvillä kuin vähemmänkin hyvillä kokemuksilla. Vaatimukseni täydelliselle itseruskettavalle ovat aika kovat, mutta niinhän niiden pitääkin ollakin. Iho näyttelee niin suurta roolia koko olemuksessa, että haluan sen näyttävän aina freshille.

Mitä itseruskettavalta vaadin:

1. luonnollista väriä

2. ei yhtään oranssihtavaa lopputulosta – pois se minusta!

3. väriä, joka ei kuoriudu iholta rumasti

4. helppoa ja nopeaa levitystapaa

5. pikaista imeytymistä

6. hajuttomuutta tai miellyttävää tuoksua

7. opasväriä, jotta näen heti mihin olen rusketusta levittänyt

Pitkä lista, joka karsii monet purkit pois mittelöistä. Tykkään pitää silmät auki mahdollisille uusille suosikeille ja niinpä testailenkin aina säännöllisin väliajoin eri tuotteita. Nyt olen kolmen viime viikon ajan testannut For All My Eternity-sarjaa ja pidemmittä puheitta täytyy sanoa, että uusi voittaja on löytynyt.

Vaikka vaatimukset ovat kovat, tämä mousse täytti ne kaikki ja onnistui jopa niiden ylikin yllättämään positiivisesti. Värin levitys oli todella helppoa levityshanskalla ja sen ansiosta värin sai kauniisti feidattua kohtiin, johon halusin vähemmän väriä (kuten nilkkoihin ja ranteisiin). Vaahto kuivui levityksen jälkeen nopeasti eikä sitä tarvinnut odotella. Pidin myös siitä, että rusketuksen näkee heti. Näin välttyy laikuilta ja saa kauniin tasaisen värin. Tuote on myös pelastanut minut päiviltä, jolloin olen tarvinnut rusketuksen heti samantien. Mistä päästäänkin vaatimukseen numero 6. Olen hyvin voinut lähteä levityksen jälkeen ihmisten ilmoille normaalisti, eikä ole tarvinnut haista kilometrien päähän hassulle.

Sitten onkin melkein kaikki vaatimukset täytetty, mutta jännityksen paikka nousee, kun katsotaan mitä värille kävi muutaman päivän päästä levityksestä. Ei mitään! Ei kertakaikkisen mitään. Tämä on juuri sitä mitä itseruskettavalta odotankin. Siinä missä olen viimeistään viikon päästä saanut usein karvaasti pettyä laikukkaaseen ja kuoriutuneeseen monsteri-ihoon, tämä väri oli ja möllötti edelleen tasaisesti ihollani. Täydet pisteet!
vertailukuvaEnsimmäisessä kuvassa käsivarsi on ilman rusketusta, toisessa heti levityksen jälkeen ja kolmannessa seuraavana päivänä. Tuote kehittyy 3-4 tunnin ajan ja muodostaa brunan, joka kestää jopa 7 päivää.

Tämä itseruskettava on siis For All My Eternity – Tanning Mousse ja levitykseen käytin pehmeää vaahtohanskaa. Voin lämpimästi suositella.

Loppuun vielä pari vinkkiä:

– Ennen rusketusta kosteuta iho niiltä alueilta, joihin haluat vähemmän rusketusta ja niiltä missä iho on kuiva. Älä rasvaa koko kroppaa ellei se ole rutikuiva. Kosteutukseen käytin tähän tarkoitukseen sopivaa saman sarjan Sweet Satsuma Body Butteria. Levitin sitä kyynärpäihin, kyynärtaipeisiin, polviin, polvitaipeisiin, varpaisiin ja huuliin. Suosittelen kosteuttamaan ihoa myös aina suihkun jälkeen. Erityisesti kuivalle iholle tämä kosteusvoide on pelastus.

for-all-my-eternity

– Aloita rusketuksen levittäminen alhaalta jaloista ja siirry sieltä kohta kerrallaan ylöspäin. Levitä moussea pyörivin liikkein ja käytä pehmeää vaahtohanskaa. Häivytä väri nilkkoja ja ranteita kohti niin, että niihin tulee vähemmän väriä. Hanskan ja moussen ansiosta tämä on helppoa.

– Älä unohda kasvoja, tuote sopii myös niille.

Kenelle suosittelen? Kaikille laatua kaipaaville, jotka haluavat luonnollisen ja tasaisen medium-dark –sävyisen rusketuksen, joka kestää pitkään ilman kuoriutumista. Helppoutensa ansiosta tuote sopii myös vasta-alkajille.

itseruskettava

Edellisessä postauksessa: 3 tipsiä parempaan olkapäätreeniin

 

Ida Jemina

15 vastausta artikkeliin “Opas täydelliseen rusketukseen”

  1. Moikka! En tiiä onko sulta useasti tällasta toivottu, mutta musta olis kiva tietää miten toimit/toimisit jos pääsee flunssa tai muu tauti iskemään? Kuinka nopeasti takas salille? Muuta liikuntaa? Ravinto kipeänä ollessa? Kiitos😘

  2. ei vitsit miten hyödyllinen postaus! ! Kiitos! oon pitkään kammoksunu kaikkia itseruskettavia välttyäkseni julkiselta nolaukselta. Silti oon aina varsinkin talvisin todella vaalean värinen ja se on ärsyttävää.. Olisko tässä vihdoin ratkaisu ongelmaan :’) kauan toi väri sit kestää yhellä levityksellä ja riittääkö purkista useampaan kertaan? 🙂

    • Mahtavaa kuulla Tuija! Suosittelen testaamaan! Itse pidän tästä tosi paljon 🙂 Kestää suunnilleen sen viikon ja riittää toki useampaan kertaan 🙂

  3. MOikka Ida !
    Mulla olis sulle postaustoive mikä tulis nyt niin tarpeeseen.
    Voisitko tehdä salimimmin pelastus oppaan sairastelun jälkeen ,miten kannattaa lähteä liikkeelle salilla ja miten kannattaisi syödä jotta saisi aineenvaihdunnan liikkeelle.

    Mulla on ihan hirveä olo,oon maannut sairaalassa kolme viikkoa ja syönyt tätä sairaala ruokaa & vähän herkkuja , ja henkisesti tää on ollu pahinta kun ajattelee vaan treenaamista :/ Olo on väsynyt,heikko ja turvotuksesta puhumattakaan..Onneks kohta tää on ohitse ja pääsen takasin omiin rutiineihin,mutta olisin enemmän kuin kiitollinen jos täältä saisi vinkkejä miten päästä fiksusti alkuun 🙂
    Nyt on Flunssa kausi muutenkin meneillään niin uskon että moni saisi hyviä vinkkejä tämmöisestä postauksesta 🙂

    • Moikka krisse! Voi että onpa kurja kuulla, että olet vuoteen pohjalla! Tauon ja sairastelun jälkeen suosittelen lähtemään aina varovasti liikkeelle. Ei täysiä höyryjä päälle samantien vaan kevyt lasku. Oman olon kuulostelu toimii tässä hyvänä mittarina. Siitä miten itse toimin flunssan yllättäessä olen kirjoitellut tässä postauksessa. Paljon tsemppiä ja kärsivällisyyttä! 🙂

  4. Moikka, oon miettiny tota kreatiinia, että miten se vaikuttaa kehoon ja kerääkö se nestettä yms. Kauhukirjotuksii oon lukenu niin paljon siitä miten naama pulskahtaa tms, ja sisäelimet alkaa pomppimaan.:D onnistuisko jos vähän valottaisit ku ilmeisesti sitä käytät?

    • Moikka Riikka! Kreatiini on yksi parhaista ja myös tutkimusten pohjalta yksi toimivimmista ravintolisistä urheilijalle. Sitähän saa aivan tavallisesta ruoastakin (lihasta), mutta kuitenkin sen verran pieniä määriä, että runsaasti kovatehoista treeniä harrastavan voi olla paikallaan täydennellä varastoja kreatiinilisällä. Kreatiini kerää kyllä nestettä lihaksiin ja toimii kuntosalilla tehtävien sarjojen kaltaisissa nopeissa liikuntasuorituksissa tärkeänä energianlähteenä. Tästä voisi joskus ehkä kirjoitella enemmänkin 🙂

  5. Moi!Kiitos inspiroivasta blogista <3

    Osaatko auttaa,onko mitään väliä syökö esim. vaaleaa jasmin riisiä vai tummaa riisiä? Valkonen on paljon paremman makuista mutta aina kuullut vähän ristiriitaista tietoa niistä..

    Mitä mieltä olet sokeroimattomista ,makeutusaineella maustetuista tuotteista ? Esim mehukeitot, onko niitä mitään järkeä käyttää? Entä light limut?

    Entäs mites murot , olisko niissä mitään varteenotettavaa aamupala vaihtoehtoa jos haluaa syödä terveellisesti , vai sisältääkö ne liikaa "höttöhiilaria" ?

    Mites maapähkinävoi,sokeriton versio,kannattaako sitä käyttää rasvan lähteenä ? esim 15 g puuron seassa 😛

    • Moikka Kelly! Toki tummempi riisi on kiillotettuja vaihtoehtoja ravinteikkaampaa / kuiturikkaampaa, mutta näiden välinen ero käytännön tasolla on riippuvainen kokonaisuudesta. Jos hiilareita tulee syötyä paljon, voi jopa olla paikallaan suosia vaaleampia riisejä liiallisen kuidunsaannin ehkäisemiseksi. Makeutusaineista liikkuu puolestaan vaikka mitä juttua, enemmän tai (yleensä) vähemmän todelliseen dataan pohjautuvaa tietoa. Kohtuukäytöllä ja varsinkin aterioiden yhteydessä nautittuna ei suotta kannata noista liikaa ottaa stressiä. Murot, riippuen toki hieman muroista, voivat olla ihan ok hiilarinlähteitä varsinkin jos hiilihydraattia täytyy rakennuskauden takia syödä suuria määriä – vähän sama juttu kuin noiden riisien kanssa. Luonnollinen maapähkinävoi taas on oikein kelpo elintarvike ja sitä voi hyvin soveltaa ruokavalioon 🙂

  6. Moikka ida!
    Mulla on ”pieni” kriisi, tiiän tyhmä sellainen 😀 mutta siis peilikuvassa häiritsee mun epäkkäät eli ne tuntuu ottaneen treeneissä liikaa osumaa vaikka en niitä erikseen ole ikinä treenannut. Nyt tuntuu että ne rupee omaan silmään liikaa dominoimaan kun oon aika pieni ja hoikka enkä haluasi ruveta sen osalta näyttämään liian miehekkäältä.. Eli mitä tehdä? Vaikka treenatessa siltä ei tunnu, mutta vissiin jotku liikkeet teen vähän väärin jos ne sinne menee liikaa vai pitäiskö jotain liikettä olla tekemettä? Onko keinoa ”pienentää” niitä? 😀 kiitos jo etukäteen jos jaksat vastata näinkin ehkä tyhmiin kysymyksiin 😂

    • Moikka Jarppi! Kuulostaa siltä, että epäkkäät osallistuvat helposti liikkeiden tekemiseen. Esim. olkapäätreeneissä epäkkäät saattavat tehdä turhankin paljon töitä, mutta tätä voi viilata suoritustekniikoihin panostamalla. Olkapäiden aktivoimisen harjoittelemisesta kirjoitinkin äskettäin tässä postauksessa. Selkätreeneissä kannattaa myös kiinnittää huomiota, etteivät esimerkiksi leveille selkälihaksille suunnattuja liikkeitä (ylätaljat yms) tehdessä niskat ole turhan jäykkinä. Selkätreeniin löytyy vinkkejä puolestaan tästä postauksesta.

    • Opasväri lähtee pois suihkussa, joten tahraantumisesta ei tarvitse huolehtia tämän jälkeen 🙂

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

 
Tykkää jutusta