Omatekoista proteiinijäätelöä – Nam!

Sis. mainoslinkkejä

Proteiinijäätelöä voi helposti tehdä itse ja nautiskella jätskiä hyvällä omalla tunnolla! Jotenkin olin ihan unohtanut tämän loistavan herkun, jota olen ennenkin väsännyt, mutta nyt päätin taas pistää satsit pakkaseen. Pelkäksi herkuksi tätä proteiinijäätelöä ei kuitenkaan voi kutsua, sillä se on myös ravintoarvojen puolesta ehtaa tavaraa.

Annos sopii loistavasti välipalaksi tai vaikkapa leffailtojen seuraksi. Jäätelökoneita ei tarvita, joten siitä ei huolta!

proteiinijaatelo ohjeet
Lauantai-illan humpat / NY-lippis täällä

Tämän proteiinipläjäyksen tekemiseen tulee:

  • 2 kananmunan valkuaista
  • 2 rkl steviajauhetta (yhtä makeaa kuin sokeri)
  • 15g suklaaproteiinijauhoa, käytin tätä josta tulee ihanan maitosuklaan makuista
  • 125g maitorahkaa
  • 125g maitoa
  • 15g cashewpähkinöitä
  • 2 rkl raakakaakaojauhetta (Normaalisti laitan, mutta nyt se oli päässyt loppumaan.)

Näistä aineksista tulee reilun kokoinen annos yhdelle hengelle tai pienemmät annokset kahdelle.

Ohjeet:

1. Pilko pähkinät rouheeksi.
2. Vaahdota valkuaiset ja stevia keskenään.
3. Sekoita mukaan kaikki muut ainekset.
4. Kaada seos pakkasen kestävään purkkiin ja pistä pakastimeen kahdeksi tunniksi. Älä laita kantta purkin päälle, jotta se jähmettyy paremmin. Sekoita jäätelöä 20 minuutin välein lusikalla.
5. Valmista!proteiinijäätelö

Oma jätskiannos on vielä pakastimessa, joten siitä ei tähän hätään ole vielä kuvaa. Tässä kuitenkin jo hieman sulanut annos edellisistä jätskihetkistä. Ohjeella tulee kaksi tämän kokoista annosta. Raikkaita, makoisia ja proteiinintäyteisiä hetkiä!

Lue edellisestä postauksesta ilouutisia: Perheenlisäystä – haaveista todeksi

Ida Jemina

20 vastausta artikkeliin “Omatekoista proteiinijäätelöä – Nam!”

  1. Hmm.. Vaikuttaapa hyvältä. Pitää pistää muistiin tää jos vaikka sais aikaseks. Kesällä varmasti maistuu. Tätähän varmasti tuunaileekin helposti makunsa mukaan. 😀

    • Ilmanmuuta! 🙂 joukkoon voi heittää mielikuvituksen rajoissa mitä vaan! Tämä ainakin on maukkaaksi testattu kombo:)

  2. Oi kuulostaa niin hyvältä ! Täytyykin testata 😉 Hyviä kevätkelejä sinne !

    Kyselisin lepoviikosta, kuinka usein pidät/suosittelet semmoista pitämään ? Treenaan 4 krt viikkoon ja ajattelin ens viikolla ottaa rennommin salin suhteen. Hoitaa kroppaa, käydä lenkillä jne. Mitä suosittelisit tekemään näin lepoviikolla ?:)

    • Hyvää onkin! 🙂 testiin vaan!

      Lepo/kevennettyjen jaksojen tiheys riippuu hyvin paljon siitä kuinka treenaa. Yleensä noin 6-10 viikon välein. Kevennettyjä jaksoja voi pitää niin, että tekee sarjat pienemmillä painoilla, lyhyemmillä toistomäärillä tai vaikka hieman eri liikkeillä. Toki kevennetyn jakson voi pitää niinkin, että on täysin treenaamatta. Joskus nämäkin voivat olla paikallaan:)

      Aurinkoisia kevätpäiviä myös sinne ja mukavaa lepoviikkoa!

  3. Moikka! Tiiätkö onko mahdollista jättää kananmunan pois/ korvata sen jollain muulla? 🙂 kuulostaa ihanalta herkulta, mutta tääällä kananmuna-allergikko pohtii… 🙂

    • Moikka Anna! Voi hitsipitsi, enpäs ole testannut tätä muulla kuin tuolla kananmunalla.

  4. Moikka,

    kysyn sinulta koska tiedät paljon jalkatreeneistä. Mulla on tavoitteena saada kiinteät kapeat sääret, mutta miten ihmeessä niitä treenaisin jottei lihakset kasva? Nyt liikuntaan kuuluu, kävely, spinning, kuntosali/oman kehon painoharj., bodycombat ja ajoittain kuntonyrkkeily.
    Reidet ovat tällä hetkellä pyöreät tukit melko isoilla lihaksilla + pakaroissa löysää rasvaa. Jalkojen lihakset kasvaa todella herkästi. Miten ihmeessä saan treenattua kapeammat linjakkaat sääret ilman, että niistä kasvaa suuremmat lihaksien takia?

    t. epätoivoinen

    • Heippa Anni! Selvästi paras tapa kaventaa jalkoja on rasvamassan vähentäminen ja tämä onnistuu laihduttamalla. Jos jaloista haluaa pienemmät, on ensisijainen muutos tehtävä ruokapuolella. Kun ollaan miinuksilla, ei lihaksetkaan kasva (ellet ole täysin aloittelija). Niinpä tällöin ei tarvitse huolehtia jalkojen lihaskasvusta ja reidet kapenevat rasvanpalamisen myötä. Liikuntamuotoina mainitsemasi asiat ovat mitä mainioimpia kunnon kiristelyyn ja sitä kautta jalkojen kiinteytymiseen! Tsemppiä!

  5. Hei! Olenko ymmärtänyt oikein että sinulle saa laittaa sähköpostia jos on tarvetta pienelle personal trainerin ohjeistukselle esim ruuan ja treenin suhteen? 🙂

  6. Moikka! Nyt ei kyllä liity sun postaukseen mitenkään tää mun kysymys, mutta ajattelin että osaat varmaan vastata 😀 kävin viime syksynä optimal performancessa biosignature pihtimittauksessa ja nyt kuluneena aikana mulle on painoa noussut noin 4kg josta rasvatontamassaa 3.6kg. Monesti puhutaan että lihaa voi tulla vuodessa maks 3kg joten onko tää paino sittenkin pelkkää silavaa vaikka mittaustulokset osottaa muuta? Ennen syksyä, eli ensimmäistä mittausta, olin käynyt noin vuoden salilla josta kokoaika oli dietillä.

    • Moikka! On yksilöllistä ja tilannekohtaista miten paljon rasvatonta massaa voi kertyä. Jos taustalla on esimerkiksi dieettiruokavalion muuttaminen lihaskasvua tukevaksi, yhdistettynä järkevään ja hyvin toteutettuun treeniin, voi lihasta kehittyä erityisesti alkuvaiheessa hyvinkin nopeasti. Eli jos kyse on vasta ensimmäisestä ”rakennuskaudestasi” lihaskasvupotentiaalisi ollessa vielä hyvin korkealla, voi olla mahdollista saavuttaa keskimääräistä nopeampaa kehitystä. Tämä tietysti näkyy yleensä myös peilissä, eli siitä voi myös päätellä saatujen mittaustulosten luotettavuutta.

  7. Moi. Laittelin sulle sähköpostia tulemaan. Toivottavasti sinulla olisi aikaa neuvoa minua. Apua todella tarvittaan.

    • Moikka Marjo! Kiitos viestistä, pistin postia takaisin päin!

  8. Heips! Sopiikohan tuohon reseptiin raakakaakaojauheen tilalle normaali leivonnassa käytettävä kaakaojauhe? 🙂

  9. Voi hyvä luoja tää oli hyvää! Tehtiin tätä miehen kanssa cookies and cream -prodesta ilman kaakaojauhetta, eikä maltettu jäädyttää ihan tarpeeksi kauaa (varmaan reilu 3 h olisi aiheuttanut kaikkein jäätelömaisimmän koostumuksen), mutta kaikesta huolimatta tää maistui aivan oikealta jäätelöltä. Oon edelleen ihan fiiliksissä, ja mietin, josko tätä jaksaisi jo arkiviikolla tehdä uudestaan. Kiitos! <3

    • Ihana kommentti Elina! Eikö olekin superhyvää! 🙂 Kiva että tykkäsit, tällä on kyllä mukava herkutella! 🙂

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

 2
Tykkää jutusta