Nopea ja tehokas kotitreeni – katso video

Heisulivei! Tätä on toivottu todella paljon, joten nyt on aika julkaista tehokas ja nopea kotitreeni! Tällä treenillä saa sykkeet kattoon, hien virtaamaan ja läskit tirisemään. Välineitä ei tarvita – ainoastaan kova asenne! Lyhyestä kestostaan huolimatta jumppa on todella tehokas ja sen tehoja voi lisätä oman kuntotason mukaan.treeni kotona tehokas

Treeni sisältää neljä liikettä, jotka suoritetaan kuntopiirityyppisesti. Yksi kierros kestää 4 minuuttia. Treenin kulku on yksinkertainen ja seuraavanlainen:

Liike 1. 30 sekuntia työtä
              30 sekuntia lepoa

Liike 2. 30 sekuntia työtä
              30 sekuntia lepoa

Liike 3. 30 sekuntia työtä
              30 sekuntia lepoa

Liike 4. 30 sekuntia työtä
              30 sekuntia lepoa

Jokaista liiketta tehdään aina 30 sekuntia, jonka jälkeen pidetään 30 sekunnin tauko. Muista tehdä liikkeet kovalla tempolla itsellesi armoa antamatta. Kyllä hiki virtaa ja kunto kohoaa!

Voit tehdä kierroksia oman kuntotasosi mukaan ja lyhentää taukojen pituutta kunnon kasvaessa. Esimerkiksi kolmesta kierroksesta on hyvä lähteä liikkeelle.

Mahtivia treenejä kesäkissat ja -kollit!

Edellisessä postauksessa maailman paras smoothieresepti.

Ida Jemina

7 vastausta artikkeliin “Nopea ja tehokas kotitreeni – katso video”

  1. Hei olipa kiva postaus!! Piristi sadepäivää, kun just tällasta oon etsinyt. Tukeeko HIIT omasta mielestäsi rasvanpolttoa, esim heti salitreenin perään tehtynä? Olen tehnyt tasasykkeistä enemmän ja jos HIIT:iä olen tehnyt niin se on vaivattu jollain cardiolaitteella ja kestänyt reilu 20min. Riittäisikö oikeasti lyhyempi kokonaiskesto, mutta erilaisten räjähtävien liikkeiden yhdistely (kuten just tuossa videossasi esittelemät)?

    Vähän tuntuu siltä, kuin ylirasitusta olisi ilmassa… Nukahtaminen on vaikeaa, salitreenit eivät enää luista, yleinen virkeys ja itselle ominainen iloisuus on kateissa. Pelkään, että musta tulee entisen, onnelisen minäni hailakka varjo vain. Rasva ei pala, ja kroppa tuntuu kirraavan. Maalaisjärjellä katsoen lepoa nyt ehdottomasti peliin, mutta kun mieli sanois että paina kovempaa! 🙁 olisiko sulla neuvoja? Todellakin niitä nyt kaipaisin… Olen treenannut 4x salilla viikossa (ei mitään humputtelua vaan sitä itseään), ja päälle tehnyt yhden pidemmän juoksun viikossa, yhden kotitreenin ja yhden intervallitreenin. Näin ollen treenimäärät ei omaan korvaan kuullosta ihan hirveiltä, mutta onkohan ne sittenkin? Olen myös kesätöissä torimyyjänä, säässä kuin säässä 7h päivässä ja kuljen aina pyörällä taikka kävellen!

    Kiitos pirteästä ja oikeasti myös informatiivisesta blogistasi. On myös ihanaa, että pistät tänne reseptjä ja otat lukijat huomioon! 🙂
    Terkuin, Lotta

    • Moikka Lotta! Kiva, että piristi päivää ja olet pitänyt muistakin blogin jutuista 🙂 Kyllä HIIT-treeni tukee loistavasti dieettiä ja sen voi suorittaa myös salitreenin jälkeen. Jos tavoitteena on rasvan palaminen, mutta homma jumittaa, on toki jotakin peliliikkeitä paikallaan kokeilla. Kohdallasi kevennetyn jakson pitäminen saattaa olla ajankohtainen – kannattaa kuulostella oloa ja mennä hieman sen mukaan. Tsemppiä ja oikein mukavaa kesää 🙂

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

 13
Tykkää jutusta