NÄIN TREENAAT KÄDET KOKONAAN TALJASSA!

Uuuuh 9 eri liikettä! Luvassa suosikkeja sekä ylläreitä! Talja on sellainen aarre, että jos haluaa saada tehokkaan ja napakan treenin tehtyä lyhyessä ajassa, suuntaa todellakin sinne. Siinä pystyy myös helposti tekemään pienen extratreenin normaalin treenin päätteeksi, jos esim. erikseen ei tavallisesti pumppaile käsiä ja haluaa antaa niille vähän spesiaalibuustia.

Mitä siinä taljassa voi käsille tehdä? Tässä 9 eri  vaihtoehtoa hauiksille ja ojentajille! Aloitetaan haukoista.

KESKITETTY HAUISKÄÄNTÖ 

Yksi käsi kerrallaan, bang, bang, bang! Pyri pitämään olkavarsi paikallaan liikkeen ajan niin, että vain kyynärvarsi liikkuu. 

TUPLAHAUKKA RISTIKKÄISTALJASSA

Parasta peilin edessä! Siinä kuule samalla tsekkaillet, kuinka tykit haukat sulla onkaan!

KESKITETTY HAUISKÄÄNTÖ KYYKYSSÄ

Huvikseen ei mennä kyykkyyn vaan ideana on saada kyynärpäihin tukea jaloista. Näin ne pysyvät mukavasti paikoillaan ja pystyt keskittymään vain itse pumppailuun.

HAUISVETO YLÄTALJASSA

Tää on harvinainen liike, mutta ihan superhyvä etenkin treenin loppuun! Nyt ei treenata selkää vaikka nopealla vilkaisulla siltä saattaisi näyttääkin. Veto tapahtuu kuitenkin hauksilla, joten älä edes lähde avaamaan lapoja yläasennossa. Ala-asennossa purista haukkoja kunnolla ja pidä siellä pieni pito. Päästä ylös ja anna lihasten venyä. Ensikokeilulla tämä voi vaatia hieman keskittymistä, mutta juonesta saa kiinni nopeasti ja kohta on hauberit pumpissa!

HAUISKÄÄNTÖ SEISTEN TALJASSA

Ns. normaali hauiskääntö taljassa toimii aina! 

Sitten mennään ojentajiin! Ota ne liikkeet ylös mitä meinaat kokeilla!

KICKBACK TALJASSA

Kick backiin ei liian suuria painoja kannata valita, jotta liikkeen saa tehtyä ojentajilla. Tämä toimii loistavasti viimeiseksi liikkeeksi, kun muut isommat liikkeet on jo tehty. Pyri pitämään olkavarsi koko ajan samassa linjassa ja liikuta vain kyynärvartta. Toisella kädellä voit ottaa tukea taljasta.

OJENTAJAPUNNERRUS TALJASSA KÖYDELLÄ

Tykkään tehdä tämän köydellä, sillä näin ojennuksen saa tehtyä ihan loppuun asti. Jos olet aina tehnyt tangolla, testaa joskus köyttä!

REVERSE OJENTAJAPUNNERRUS TALJASSA

Sama liike taas? Ei suinkaan! Huomaa ero otteessa! Nyt tangosta otetaan kiinni vasta-otteella (sama ote kuin hauiskäännössä). Näin tehdessä liike osuu erityisen hyvin ojentajan sisempiin päihin, joten vaihtelu aidosti kannattaa. Aivan eri tunne – kokeile vaikka seuraavan kerran salilla.

OJENTAJAPUNNERRUS PÄÄN YLI

Viimeisenä loistavana vaihtoehtona ojentajille on työntö pään yli. Nojaa eteen, jotta paino ei kiskaise sua taaksepäin. Pyri jälleen pitämään olkavarsi suht paikoillaan ja liikuttamaan vain kyynärvartta.

Fiuh! Siinä on mistä valita! Ei kun kädet tikkiin ja treenaamaan! Superia maanantaita karvapäät!

EDELLISESSÄ POSTAUKSESSA: URHEILUVAATTEET EI OLEKAAN MUN HEIKKOUS VAAN..

👻 Seuraa snapchatissa: idajemina 👻
ja Instagramissa: @idajemina 

<3

Ida Jemina

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

 40
Tykkää jutusta