NÄILLÄ 8 TEOLLA VOIT HELPOTTAA SALILLE LÄHTEMISTÄ

Sis.mainoslinkkejä

kyprossaliS

Tuntuuko joskus siltä, että treenaamaan lähteminen ei houkuta? Kuinka helpottaa salille menemistä? Lähteminen on usein se isoin kynnys treenin toteuttamisen tiellä. Miten kynnystä itse treeniin voisi saada pienemmäksi? Tässä 8 keinoa, jotka olen todennut tepsiviksi!

1. Laita kassi palautusjuomineen ja muine varusteineen valmiiksi jo hyvissä ajoin. Kun ylimääräiset touhuamiset on tehty, on askellus salille paljon kevyempi. Itse inhoan treeneihin liittyvää oheissäätämistä, kassin kokoamista ja sheikkereiden laittamista. Siksi niiden tekeminen jo hyvissä ajoin etukäteen esim. kokkaamisen tai muun arkisen puuhaamisen yhteydessä voi olla tepsivä keino. Katso tähän liittyen myös muita treenaamiseen liittyviä inhokkejani: Näistä asioista en pidä treenaamisessa 

2. Jos treenifiilis on tiessään, usein pelkkä vaatteiden vaihtaminen treenikuteisiin voi saada aikaan jumppafiiliksen. Johan tekee mieli liikkua, kun varustus on jo päällä.

3. Valitse vaatteet, joissa sinulla on mukava olla ja joista pidät. Kukaan ei halua olla salilla vaatteissa, joissa tuntee itsensä epävarmaksi taikka epämukavaksi.

4. Musiikki soimaan! Musiikki voi antaa ekstrabuustia treenin aikana, mutta siitä on usein hyötyä jo ennen sen alkamista. Hiljaisessa ja uneliaassa ympäristössä voi helposti jäädä kotisohvan uumeniin muhimaan, joten ei muuta kun nupit kaakkoon ja menevä biisi soimaan – siitä saa energiaa ja fiilistä!

vuodenvaihdetreeni-instaS

5. Kertaa mahdolliset tavoitteesi ja mieti miksi käyt treenaamassa. Kantava voima voi olla esim. treenin jälkeinen fiilis, henkilökohtaiset tavoitteet kehonmuokkaamisessa taikka muissa treenituloksissa.

6. Suunnitelma treenistä. Kun tietää mitä on lähtemässä tekemään, niin kynnys toteuttamisellekin on matalampi.

7. Etukäteen valittu aika jolloin treeni alkaa (ja samaten loppuu). Kun tietää monelta on menossa treenaamaan, valinnan varaa vitkuttelulle ei jää. Pahinta on jos koko päivän siirtää tulevaa treeniä yhä myöhäisemmäksi ja myöhäisemmäksi. Siinä menee helposti kokonainen päivä yhtä treeniä ajatellessa, kun ei ole päättänyt milloin sen laittaa tapahtumaan. Myös treenin lopettamisajan päättäminen voi madaltaa kynnystä lähtemiselle. Kun tietää treenin keston, ei se tunnu enää niin isolta asialta ja samalla ylimääräiset mähmimisetkin minimoituvat punttiksen puolella.

8. Tee sellaista treeniä, jonka tekemisestä nautit. Kaikista oleellisinta on pitkäjänteisyys, jonka vuoksi tekemisen mielekkyys on yksi tärkeimmistä huomioitavista asioista, ellei jopa kaikista tärkein. On pitkän päälle hirveän vaikeaa ylläpitää sellaista harrastusta, josta ei edes tykkää oikeastaan niin paljon. Urheile siis sellaisella tavalla, josta pidät – oli kyseessä sitten painonnoston parissa pauhaaminen, kehonpainolla kuntoileminen tai esteettiseen edistymiseen tähtäävä bodaaminen.

SALILLE LÄHTEMINEN
Treenikengät täältä / Trikoot täältä / Toppi täältä

Treeni-iloa muikelot! We can do it!

Kannattaa myös tsekata edellinen postaus: VOITA KYLPYLÄLAHJAKORTTI KAHDELLE!!

Ida Jemina

4 vastausta artikkeliin “NÄILLÄ 8 TEOLLA VOIT HELPOTTAA SALILLE LÄHTEMISTÄ”

  1. Hyviä vinkkejä, jotka usein itsellänikin helpottavat liikkeelle lähtemistä! Treenin lopetusajan suunnittelematta jättäminen taas on päinvastoin yksi motivaatiotekijä itsellä. On ihana treenata ihan täysin vain treeenaamiseen keskittyen eikä tarvitse kelloa vahdata! 😄
    Postaustoiveeksi voisin esittää postausta uusista terveellisistä herkkuohjeista, jos sulla semmosia sattuis olemaan takataskussa. Niitä ei voi olla liikaa ainakaan tälle herkkuhiirelle!

  2. Pätevät vinkit, varsinkin etukäteissuunnittelu-ja valmistelu. Varsinkin aamutreeneihin kassi valmiina järjestyksessä, salikortti takintaskussa ja vaatteet valmiina(joskus jopa nukun jumppavaatteissa säästyy aikaa)Eikä avaa tietokonetta aamulla, muuten jää sinne roikkumaan! Tuo musiikki ei mulla tosin toimi tykkään treenata hiljaisuudessa varsinkin kotona tai sitten kuuntelen podcasteja hyötykäyttöä=) Salilla ei tosin voi vaikuttaa. Tee treeniä josta nautit voi mennä helposti liian mukavaksi, vähän epämukavuutta pitää olla.

  3. Jes hyvä postaus! Nyt tulikin treeni into, kun sun postauksia luki ja siitä tuli mieleen kysymys joka ei välttämättä liity tän postauksen sisältöö niin paljoa.

    Oon tosiaan tällänen melko nuori nainen joka käy säännöllisesti salilla, mutta tietysti se influenssa tuli munkin kohdalle. Viime viikko meni sitten sairastaessa välillä kovempaakin kuumetta, mutta nyt ei oo ollu muutamaan päivään kuumetta ja tänään uskalsi jo normaaliin arkeen palata. Into ois jo kovat palata salille, mutta vielä tuntuu vähän väsyneeltä, koska takana on monta päivää sängyssä lepäämistä.
    Kysymys olisikin, että millon sitä uskaltaa mennä taas salille treenaamaan? Mitä pitää ottaa kuumeen jälkeen huomioon? Ei jaksaisi enää kauaa pitkittää taukoa!

    Kiitos vastauksesta jo etukäteen! <3 Olet suuri inspiraatio ja suosikki blogejani.

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

 19
Tykkää jutusta