Mistä motivaatiota? No täältä pesee!

Hyvää Fitness Fridayta! Pyöräytetään viikonloppu oikein kunnolla käyntiin motivaatiobuustilla! Joskus sitä salikärpästä on hyvä vähän herätellä ja antaa sille lisää kipinää.

treenimotivaatio

 Eniten itseäni motivoi omat tavoitteet. Ne ovat niitä tekijöitä, jotka pistävät kinttuihin vipinää ja antavat syyn pyrkiä eteenpäin. Lisäksi revin motivaatiota lukuisista eri asioista, kuten esikuvista, saavutetuista tuloksista, saavuttamattomista tuloksista, muiden ihmisten onnistumisista, jonkun toisen hyvästä asenteesta, hikipisaroista, musiikista, hyvästä/huonosta säästä jne. Kaikki riippuu siitä, miten katsoo asioita. Motivaatiota saan esimerkiksi, kun näen, että joku onnistuu omassa lajissaan, vaikka se ei liittyisi mitenkään fitnekseen. On mahtavaa, kun joku saavuttaa tavoitteensa riippumatta siitä, mikä tavoite on kyseessä. Inspiraatiota voi saada ihan pienistä asioista pitkin päivää. Esimerkiksi siitä, kun näkee, että joku lähtee lenkille. Silloin tulee sellainen olo, että jes! Hyvä sinä, niin sitä pitää!

Saan motivaatiota niin naisista kuin miehistäkin ympäri maailmaa. Seinälläni on ollut pitkään eri henkilöiden kuvia, jotka tuovat inspiraatiota kotiympäristöön.

treenimotivaatiota
Näitä löytyy ympäri huushollia

Tämän fitnessperjantain motivaatiopläjäys lähtee tästä!

10691630_855002057885188_77083691_n
Alice Matos

motivaatio1
Dana Linn Bailey

motivaatio2
Andreia Brazier

motivation
Ava Cowan

546302_481182308583041_1921561077_n
Larissa Reis ja Oksana Grishina

294686908
Nicole Wilkins

453256866
Amanda Latona

707610784
Larissa Reis

977647888
Oksana Grishina

994192607
Bella Falconi

ZsuzsannaToldi
Zsuzsanna Toldi

36
Franco Columbu, Arnold Schwarzenegger ja Ken Waller

Nathalia Melo
Nathalia Melo

396px-Frank_Zane
Frank Zane

Pauline Nordin
Pauline Nordin

189805_10150167947081072_736406071_8765093_7137193_n
Steve Cook

tittaner
Linda Fodor

Michelle Lewin
Michelle Lewin

Paras tapa pyöräyttää viikonloppu käyntiin on tehdä se kunnon jumpalla! Hikisiä treenejä ja mahtavaa viikonloppua protskupäät!

Lisäbuustia motivaatioon voit käydä kurkkimassa täältä!

Edellisessä tekstissä: Salainen kauneuskikka

Ida Jemina

17 vastausta artikkeliin “Mistä motivaatiota? No täältä pesee!”

  1. Muakin motivoi hirveesti noi kuvat, kyllä salikärpänen taas iski, harmi että sali poikkeuksellisesti viikonlopun kiinni. Noh ainakin saa levätä 😀 lisäsin jalkatreeniin noita sun pepputreenien liikkeitä ja ekaa kertaa elämässä oli kiva mennä tekemään jalkatreeni 😉 innolla ootan seuraavaa legdayta. Kiitos!!

    • Moikka Emilia!

      Jes kiva kuulla! Niin sitä pitää! Tsemppiä ensi treeniin – anna jaloille kyytiä!:)

  2. Yleistä lisäpohdiskelua motivaattoreista;

    Motivaattoreita on hyvä olla ja niitä täytyy olla, mutta niiden valinta tulisi mielestäni kuitenkin suhteuttaa aina henkilökohtaiseen omaan tilaan ja tekemiseen. Nykyisen fitnessboomin aikana voi lyhyellä aikavälillä (1-3v säteellä) olla varsin toimiva konsepti se, että Vilma Vitness ottaa idolikseen DBL-Reis-Grishina-tyyppisen fitnesmedia-ikonin tai vastaavasti Pekka Beachboy Cookin, Seidin puhumattakaan nyt Arnoldista & kumppaneista. Pidemmällä aikavälillä tämän tyyppiset motivaattorit saattavat kuitenkin kääntyä vastaan koko harrastusta naturaali saliharrastajalla. Tämä johtuen siitä, että oma kehitys on hidastunut ja gap motivaattoriin on alunperinkin ollut liian suuri. Lopputulemana saattaa olla täysi motivaation pudotus ja paluu Tigeriin vippiin lipittämään halpaa skumppaa.

    Joten kestävämmän ratkaisun löytämiseksi olisi mielestäni tärkeää miettiä motivaattorien valintaa hieman useammalta kantilta, kuin vain se kellä on täydellisin kroppa tai suurin follower count sos.mediassa. Näillä fitnessmedian kärkihahmoilla (niin miehillä kuin naisillakin) on poikkeuksetta käytössä hieman laajemmat lisäravinnerepertuaarit kuin perus kuntosaliharrastajilla. Ideanani ei ole kritisoida anabolisten aineiden käyttäjiä vaan enemmänkin korostaa sitä, että oma henkilökohtainen tilanne tulisi suhteuttaa motivaattoreihinsa. Harvan meidän kuntosaliharrastajan päätavoitteena on kuitenkaan leipäänsä tienata kropallaan vaan ennemminkin pitempi aikaisen harrastuksen luominen.

    Jotta kinnostus lajiin pysyisi pitempään tarvitaan tasaista kehitystä – tasainen kehitys vuorostaan vaatii onnistumisen tunnetta – onnistumisen tunteet vuorostaan voivat syntyä hetkistä jolloin kokee kurovansa eroa umpeen tavoitteisiinsa nähden – ja kun tavoitteet voidaan tässä yhteydessä rinnastaa motivaattoreihin, ei gapin tulisi olla ylimalkaisen suuri motivaattoreihin nähden.

    • Moi Jonne,

      itse saan aika monista asioista motivaatiota, niinkuin tekstissäkin mainitsin – myös ihan eri lajien edustajista. Yhtälailla motivaatiota voi saada jostain ihan huikeasti tsemppaavasta aloittelijasta, kuin huomattavasti kehittyneimmästäkin. Ei motivaation saaminen esimerkiksi kuvista tarkoita ainakaan minulle sitä, että haluan aina näyttää jokaiselta jonka olemusta ja meininkiä ihailen. En halua näyttää Arnoldilta tai DLB:ltä, mutta siltikään ei vielä Tigerin vippi ole tullut tutuksi (vaikka onkin treeniharrastusta monikertaisesti tuo mainitsemasi aikaväli takana). Se on sitten asia erikseen, jos puhutaan tavoitteista. Silloin on tottakai hyvä olla myös kuurit kohdillaan, jos meinaa physique-olympiaa lähteä lavalle haastamaan.

  3. Kyllähän nuo kuvat kunnioitusta herättää ja kukapa ei haluis olla tuossa kunnossa! Mutta toisaalta todella harhaanjohtavaa kenenkään tavallisen salillakävijän koskaan edes haaveilla tollsesta kondiksesta, kun ei noista yhtäkään kroppaa ole rakennettu pelkällä kaurapuurolla. Valitettava tosiasia on, että ei aineiden piikittäminen ole pelkästään miestreenajien puuhaa, vaan yhtä lailla jokainen lajin huippunainen on myös vetänyt aikamoiset määrät aineita. Tätä ei vaan perus salipirkko tule koskaan tajuamaan.

    • Varmasti aika moni ”perus salipirkkokin” ymmärtää, ettei vaikka DLB:n fysiikkaa pelkällä kaurapuurolla rakenneta. Jopa bikinifitnessin huipulla on yleistä pitää kaikki keinot arsenaalissa. Toisaalta jos ajattelee bikinifitnesskuntoa mahdottomana saavutuksena ilman aineita, on tekemisen laadussa tarkistuksen paikka.

    • Mäki haluaisin uskoa että moni tietää, mutta niin moni EI tiedä!

  4. Heippa! Postailutoiveena olisi ruokavalio, millaista on ruokailusi päivän aikana, kuinka usein syöt ja mitä yleensä milläkin aterialla syöt! 🙂 Ja kaikkia vinkkejä hyvistä ruoka-aineista mistä saa mitäkin sekä ruokavinkkejä, mitä voi helposti ja nopeasti kokkailla/tehdä, kiireinen ihminen olen! 😀

    • Moikka Minsk! Kiitos toiveesta, ruoka-aiheisia postauksia on toki luvassa:)

  5. Kyllä ! Kuvat motivoi, kavereiden positiiviset kommentit tuloksista motivoi ja treenikaveri jonka kanssa vaan on välillä niiiiiin hauskaa nauraa kun naamat irvessä vedetää ! Mieheni ällistely ja lisääntynyt peppuni puristelu MOTIVOI !!! XD
    Se fiilis että ylipäätänsä jaksaa lähteä, vaikka kukonlaulun aikaan vapaapäivänä….

    • Hyvä Tia!! Mahtavia motivaationlähteitä! Tulokset palkitsee:)

  6. Aina ku tollasia kuvia kattelee ni tekee mieli juosta kirkuen salille! (Ehken näin yöllä kuitenkaan sinne lähde) Kuvat on ainaki itselle ollit se paras motivaation lähde, niiden lisäksi kun saa jonkun napakan tarinan tästä henkilöstä niin avot!
    Tällä hetkellä opinnäytetyön kirjottamisen uuvuttamana en ole ehtinyt salille, mutta viikon päästä tämä hellittää ja sitte suunta onkin salille. Hurja treeniperiodi alkaa ja oon huippu kunnossa jo tammikuussa, kun muut alottelevat kinkunsulattajaisia 😀

    Olisi kiva joskus kuulla mitä sinä teet työksesi ja mitä työpäiviisi kuuluu?

    • No niin tekee! Hyvä jos sinäkin sait niistä motivaatiota! Paljon tsemppiä ont:n kirjoittamiseen, kohta onneksi hellittää. Ja sitten ei muuta kuin treenaamaan! 🙂

      Kiitos postausehdotuksesta. Voisin joskus tästä enemmänkin kirjoittaa, mutta ammatikseni olen valmentaja/personal trainer.

  7. Heissan,
    Ihan rehellisen mielipiteesi mukaan, miltä seuraava saliohjelma kuulostaa kaikinpuolin? 🙂 Tuo on siis 3-jakoinen ja salilla tulisi oltua 5 krt viikossa, jolloin viikossa tulisi treenattua suurin osa lihaksista kaksi kertaa, osa kerran. Tavoitteena on lihasmassan kasvatus, minkä takia mietityttää kannattaisiko salilla käydä 6 krt viikossa, jotta joka lihasryhmä saisi treeniä kaksi kertaa viikkoon… Kiitoksia vastauksestasi. 🙂

    MA jalat, ojentaja
    TI selkä, hauis
    KE pakara, olkapää
    -ja kierto alusta eli 2.kierros-
    TO jalat, ojentaja
    PE selkä, hauis
    LA LEPO
    SU LEPO
    MA pakara, olkapää
    -ja tiistaina lähtee 3.kierros jne jne-

    • Heissan Karo,

      Jakoa kannattaisi nyt hieman tasapainottaa. Tällä hetkellä mm. rinta puuttuu treeneistä kokonaan. Hyvä perustapa jakaa treenit kolmeen on tehdä esimerkiksi jalat, vetävät ja työntävät omissa treeneissään. Toinen hyvä vaihtoehto on esimerkiksi vetää treenit läpi harvemmalla jaolla, jolloin lihasryhmäkohtainen treenifrekvenssi on tiheämpi vaikkei salilla ihan joka päivä kävisikään. Tsemppiä!

    • Heips! Vaihtelee sen mukaan olenko dieetillä vai en tai onko esim. treenipäivä vai ei. Kuitenkin parin gramman paremmalla puolella/kg.

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

 
Tykkää jutusta