Mistä apua makeanhimoon? Löytyisikö näistä ratkaisu myös sinulle?

Yhteistyössä nu3matcha-sohvalla

Mahtavaa maanantaita! Makeanhimo on sellainen pikku nilviäinen, joka saattaa joskus nostaa päätään vähän liiankin usein. Herkuttelu silloin tällöin ei maata kaada, mutta kierteessä ei ole mukava olla. Sen voin kokemuksesta sanoa.

Pikkuisen namuja eilen, muutamat keksit tänään, hitusen jäätelöä huomenna. Siitä on kaunis kierre tehty ja olo on sen mukainen – ei välttämättä huonovointinen, mutta tunkkainen ja vetämätön. Normaali ruokakaan ei enää maistu niin taivaalliselta ja pari ylimääräistä senttiä on saattanut kroppaan kertyä.

Don’t worry! I’ve been there! Monet kärsivät tai ovat kärsineet makeanhimosta etkä suinkaan ole ainoa! Niin kuin varmasti tiedätkin, tasapainoinen ja riittävä ravinto on iso tekijä makeanhimon taltuttamisessa. Tämä ei kuitenkaan kaikkien kohdalla riitä ratkaisuksi (täällä yksi). Jos ruokailut ovat jo kunnossa ja yhä makeanhimo kaivelee oloa, kannattaa kokeilla erilaisia keinoja sen selättämiseksi. Kurjalle ololle voi ehdottomasti tehdä jotakin ja tässä postauksessa kerron mitä keinoja itse olen käyttänyt.

Tee. Ei ihan mikä tahansa tee, vaan matcha-tee. Tämä ihmejuomaksikin tituleerattu juoma on vielä jokseenkin tuntematon täällä päin maailmaa, mutta valppaimmat ovat saattaneet sen jo napata käyttöönsä. Matcha on moninkertaisesti voimakkaampaa vihreää teetä, kuin perinteinen ja meillekin tutumpi vihreä tee. Se rentouttaa, virkistää ja auttaa tasapainottamaan verensokeriarvoja. Olo matcha-teen nauttimisen jälkeen on seesteinen ja valpas. Sen lipittäminen on auttanut itseäni pahimpiin olotiloihin eikä ole tarvinnut kieriskellä sohvalla sormia purren. Suosittelen testaamaan ja kokemaan fiilis juoman takana itse!

matcha
Teen mukana tulee matcha-vispilä, jonka avulla tee sekoitetaan kuohkeaksi.

matcha-tee-ida-jemina

 

Kromi. Vanhimmat lukijat saattavatkin muistaa, että olen aikaisemminkin kirjoittanut omista kokemuksistani makeanhimon uhrina ja tuolloin kerroin käyttäneeni kromia apunani. Krominpuute voi ilmetä kasvaneena makeanhimona ja sitä on Suomessa haasteellista saada tarpeeksi ravinnosta. Tämä ravintolisä voi auttaa myös sinua.

kromi

Maca. Ai että, onko täällä muitakin, jotka ovat hurahtaneet macaan? Maca-jauhe maistuu namumaisen makealle eikä sisällä mitään muuta kuin ravintorikasta maca-juurta. Käytän sitä 1-2 teelusikallista esimerkiksi maitorahkaan sekoitettuna tekemään muuten niin tylsän arkisesta rahka-ateriasta herkullisen välipalan.

Maca

Viimeisenä vinkkinä paljastan pienen salaisuuden, joka kulkee kätevästi mukana käsilaukussa. Tämä kaunis peltipurkki pitää sisällään luomulakritsipastilleja, jotka sisältävät puhdasta lakritsiuutetta. Pikku nappula saa makujen sinfoniat tanssimaan kielenpäällä eikä makeannälästä ole enää tietoakaan. Siro peltirasia kestää pitkään ja kulkee kätevästi mukana päivää pelastamassa ja karkkihiiren himoja taltuttamassa!laku-nu3

lakritsi-nu3

Pienet apukeinot voivat saada aikaan suuren muutoksen, jolla on pitkäaikaisia vaikutuksia. Kokeile, testaa ja voi paremmin! Toivottavasti näistä on apua myös muille!

Apukeinoja makeanhimon selättämiseen sekä terveellisempiä herkkuja löydät nu3-verkkokaupausta. Blogin lukijat saavat nyt -12% alennusta koko laajasta valikoimasta tämän viikon ajan 27.9. asti! 

-> HYÖDYNNÄ KOODI IDAJEMINA JA HYPPÄÄ OSTOKSILLE <-

Loistavalla fiiliksellä ja tarmolla kohti uutta viikkoa!

ida jemina bjorn borg

Ida Jemina

17 vastausta artikkeliin “Mistä apua makeanhimoon? Löytyisikö näistä ratkaisu myös sinulle?”

  1. Tämä tuli niin tarpeeseen! Mä oon koko elämäni taistellu ton makeanhimon kanssa, välillä onnistuen paremmin ja välillä (kuten viime aikoina) huonommin. Vaikkei söiskään suuria määriä, niin silti on just tollanen vetämätön olo ja tietysti ärsytys, että oliko taas pakko. En oo muistaakseni koskaan ostanu mitään blogitekstin perusteella, mut tää kuulosti niin vakuuttavalta että siirryin jo verkkokauppaan 🙂

    • Mukava kuulla, että osui oikeaan saumaan! Näiden asioiden kanssa taistelee yllättävän moni meistä! Kivaa alkanutta viikkoa sulle Sofia 🙂

    • Macaaaaaaa<3 Hauskaa, että muutkin ovat löytäneet sen hohdon!

  2. Tosi hyvän kuulosia vinkkejä! Musta tuntuu että on pakko kokeilla noista jokaista, varsinkin nyt dieetillä noista voisi olla apua 🙂 Sulla on aivan uskomattoman kiva blogi ja hyviä vinkkejä, tässä parin viikon aikana on tullut selailtua kaikki tekstit!

    • Kiva kun pidit Marianne! Jep, dieetillä nämä asiat korostuvat vielä entisestään! Itsellä erityisesti tuo tee oli dieetillä henkireikä. Kiitos paljon ihanista sanoista ja mukavaa, että olet löytänyt blogista mieleistä luettavaa 🙂 Vaikka aikamoinen kahden viikon urakka varmasti ollut! Tsemppipotkut dieetille! 🙂

  3. Mitä mieltä olet esim Pepsi Maxin tai alle 10kcl mehukeittojen käytöstä makeanhimoon? Tulee juotua toisinaan lasillinen jompaakumpaa aterian jälkeen. Tuntuu että nykyään on pakko saada näitä sen herkkuhimon taltuttamiseen eli pelkäämpä että olen jäänyt näihin koukkuun :/

    • Moi Riina! Aterian yhteydessä lasillisesta noita vaihtoehtoja ei ole juurikaan haittaa (pl. hampaat).

  4. Pakko sanoo ihan tähän alkuun, että sun postauksia on kyllä ihana lukee aina ja oot hirmusen kaunis!

    Lisäksi mulla ois kysyttävää kevennetystä viikosta, että minkä verran silloon olisi suositeltavaa treenata, monesti viikossa ja millaista treeniä? 🙂

    • Voi että, kiitos paljon Malla! Mukava kuulla, että pidät postauksista 🙂 Kevennetystä viikosta olen itseasiassa kirjoitellut ihan oman postauksensa: Opas kevennettyyn viikkoon 🙂

  5. Heippa,

    tää menee nyt ihan offtopiciksi, mutta kun tämä oli taas kiva postaus lukea, niin päätinpä tulla kommentoimaan, että sun blogi on kyllä mainio 🙂 Sopivassa suhteessa erilaisia aiheita ja ihanan tervehenkisellä pohjalla. Kiva että treeni-, ruoka- ym. vinkit ovat sellaisia, joita voi kuka vaan melko helposti noudattaa tai saada uusia ideoita omiin treeneihin. Kivaa syksyn alkua!

    • Moikka Kaisa! Kiitos kauniista sanoista, lämmittää kovasti mieltä! Kiva, että vinkit ovat tuntuneet helposti myös käytäntöön siirrettäviltä 🙂 Ihanaa syksyä sullekin <3

  6. Moikka! Voi kuule oon lukenu sun blogia iät ja ajat ja vieläki ihan koukussa! Oot aivan huippu mimmi! Mutta se on tullut nyt lähiaikoina mieleen, että kun aina painotat ”tarpeeksi syömisen” tärkeyttä niin mistä sen tietää? Itse olen juuri niitä tyttöjä jotka ravaa salilla vaan ei syö tarpeeksi koska muutosta ei ole näkynyt taas hetkeen 😀 en vaan uskalla syödä enempää! Ja toiseksi ois tosi kiinnostavaa jos tekisit postauksen sun päivän ruuista! Silleen suurinpiirtein, en ole ainakaan huomannut aiemmin olevan. Uskon että siitäkin saisi vähän käsitystä mitä tarkoitat syömisen määrällä, en usko että kukaan (tai ainakaan minä) sokeasti alkaa sitä matkimaan, mutta minua kiinnostaa ihan muutenkin sinun syömiset kun sen selvästi taidat oikein. Jatka samaan malliin! Oot upee!:)

    • Moikkis Mariina! Hih ihana olet! Kiitos! 🙂

      Aivan oikein, tarpeeksi syöminen on avainasemassa. Tämä on mielenkiintoinen kysymys ja voisin siitä kirjoitella omassa postauksessaan enemmän, joten stay tuned! 🙂

  7. Ohi aiheen, mutta asukokonaisuus täysi 10!! Mistä olet löytänyt noin kivan neuleen? 🙂

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

 
Tykkää jutusta