Maidoton ja gluteeniton mustikka-kaura-paistos

Perjantain kunniaksi, on taas aika tehdä jotakin arjesta poikkeavaa spesiaalia myös keittiön puolella. Tämä helppo, gluteeniton ja halutessaan myös maidoton herkku, sopii täydellisesti viikonlopun hetkiin.

piirakka

Näillä määrillä tulee reipas yksi annos. Valmistamiseen tarvitset:

  • 2 dl mustikoita (tai muita marjoja. Varmasti on myös hyvää esim. päärynöiden kanssa)
  • 0,5 dl kaurahiutaleita (gluteeniton)
  • 0,5 dl erilaisia pähkinöitä (esim. Rainbow pähkinä-cocktail)
  • ¼ dl mantelijauhoja
  • ¼ dl kookoshiutaleita
  • hyppysellinen suolaa
  • ripaus kanelia
  • 1 rkl oliiviöljyä
  • 1,5 rkl juoksevaa hunajaa

Ohjeet:

  1. Laita uuni kuumenemaan 180 asteeseen.
  2. Kaada mustikat uunin kestävään astiaan.
  3. Pilko tai murskaa pähkinät.
  4. Sekoita kuivat aineet  ja pähkinärouhe keskenään kulhossa, jonka jälkeen lisää joukkoon vielä öljy ja hunaja.
  5. Kaada seos mustikoiden päälle ja paista uunissa 20 minuuttia.

Voila! Valmista! 

Bonus: Tein päälle vielä kevyemmän version ”vaniljakermavaahdosta” sekoittamalla maitorahkaa, lorauksen rasvatonta maitoa, vaniljauutetta ja steviajauhetta keskenään. Nam! (Huom! Tämä luonnollisesti sitältää maitoa.)

Kurkkaa myös tämä toinen helppo jogurttimustikkaherkku kevyeen herkutteluun.

perjantairesepti

Nautinnollisia hetkiä ja oikein ihanaa viikonloppua kaikille! Edellisessä postauksessa kertomusta hauva-vauvan saapumisesta 🙂 Urholta terkkuja!

Ida Jemina

7 vastausta artikkeliin “Maidoton ja gluteeniton mustikka-kaura-paistos”

    • Hih ja hyvää olikin Ansku ja mukavan täyttävää:) Testiin vaan!

  1. Hei! Mulla olisi nyt täysin aiheeseen liittymätön kysymys mutta kun olen alkanut treenaamaan kotona käsipainoilla joilla saakin kivan koko kropan treenin tehtyä mutta haluaisin kysyä että olisiko selälle muitakin käsipainoilla tehtäviä liikkeitä kuin kulmasoutu?

    • Heipsis! Kulmasouduista löytyy monia erilaisia variaatioita, joita kannattaa hyödyntää. Eri kulmat, yhdellä kädellä, penkillä jne. Myös esim. pull-over ja maastavedot ovat hyviä vaihtoehtoja. Hyviä treenejä!

  2. Moi! Mitä mieltä olet paleo ruokavaliosta tai ylipäätään maidoton&gluteeniton ruokavaliosta?

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

 3
Tykkää jutusta