Luonnollinen apu pääkipuun ja muita viisaita ajatuksia

Sis. mainoslinkkejä

Huh! Ihan mieletön määrä porukkaa eilen blogissa! Kesäkuntovinkeille oli tilausta ja kiva jos postauksesta oli iloa. Kaikki urakkaa auttavat jutut käyttöön vaan ja tarmolla etiäpäin!

Olen tässä koittanut ottaa sairaslomalla iisisti. Askellus on hidasta, mutta etipäin mennään rauhassa, mutta tasaisesti. Nyt kun leikkauksessa laitettu kaasu on pikkuhiljaa kropasta liuennut (pötsi on edelleen hieman turvoksissa, mutta kivut ovat lievittyneet), alkaa tuntemaan kipuja itse operoidulla alueella. Toivon, että se on ihan normaalia. Kun isompi kipu lähtee, niin alkaa huomaamaan sen alle jääneitä kipuja? Mene ja tiedä!

Vähän samalla tavalla kuin liikunnanopettajani aikoinaan sanoi pääkivun hellittäjäksi sellaista keinoa, että laittaa naulan isovarpaan kynnen alle ja potkaisee seinää. Ei paljon pääkivut siinä vaiheessa enää haittaa.

pystypunskua
Näistä pöksyistä on kyselty paljon vaikka ne täällä monta kertaa ovatkin jo vilahtaneet. En kyllä ihmettele, nämä on omastakin mielestä hauskat ja istuu hyvin päälle sekä plussana ovat vielä edulliset. Pökät löytyy täältä.

Yrittäjälle nämä sairaslomat ovat aikamoista skeidaa. Pelkkää täyttä lomaa tässä ei millään voi pitää, mutta liikoja ei tietenkään voi alkaa heilumaan. Vielä ei siis ihan täysissä voimissa olla, mutta koko ajan tietysti jaksaa enemmän ja enemmän. Muutama päivä takaperin myös keskittyminen oli vielä aika uuvuttavaa, mutta nyt on jo onneksi selvästi virkeämpi meininki.

Mitäs sitä sairastuvalla muuta tekesi, kuin hyppäisi ah niin ihanaan alennushuumaan! House of Brandonilla on alkanut Mid Season-alet ja siellä tuntuu olevan mieletön määrä alennettuja tuotteita. 

Treenivaateale mid season
Alessa: 1. / 2. / 3.

Itse tsekkaan aina ensimmäisenä urheilupuolen ja siitä siirryn jostain syystä takkeihin ja sieltä taas mekkoihin. Näitä kolmea kategoriaa on vain mielestäni kaikista kivoin shoppailla verrattuna esim. housuihin. Onko muilla samanlaisia preferenssejä?

Takkiale HOB
Alessa: 1. / 2. / 3.

Joka tapauksessa kannattaa tsekata tuo kuumana käyvä ale, niin ei jää paitsi mistään kullanarvosesta. Meikä jatkaa oman ostoskorin kasaamista.

Mekkoale house of brandon
Alessa: 1. / 2. / 3. / 4.

Edellisessä postauksessa: Kesäkuntoon 2016! Lue nämä 10 vinkkiä!

Ida Jemina

8 vastausta artikkeliin “Luonnollinen apu pääkipuun ja muita viisaita ajatuksia”

  1. Moi! Mikä koko sinulla on kyseisistä treenitrikoista? Kuultaako niistä läpi? Mageet ne nimittäin on ja kovasti tekisi mieli itsellenikin ne hommata. 🙂

    • Moikka Viivi! Muistaakseni S 🙂 Ei normaalissa käytössä kuulla läpi, mutta pidän näitä kuitenkin mieluummin yläkroppatreeneissä. Kangas on kuin paksua sukkahousua 🙂

  2. Moikka! Mun kysymys ei liity lainkaan tähän postaukseen, mutta kysytäämpä silti:
    Olen ollut nyt rakennuskaudella n. 3kk ja laskin äskettäin kokonaiskulutukseni olevan n. 2200-2460 kalorin paikkeilla ja yllätyin (tällä laskukaavalla : Naiset 18-30 vuotta: (14,7 x 70kg + 496) x 1.64. Lähde Ravinnosta olen kilokaloreita nauttinut n. 2100 ja silti, lihaskasvua on tullut silmiinpistävästi ja vaaka näyttää samaa (??) En ymmärrä, miten vajailla kalorimäärillä suhteessa kokonaiskulutukseen on voinut tulla tulosta sillä kuntosalitaustaa on kuitenkin n. 3 vuotta. Onko laskutoimituksissa virhe, ja yliarvioinko kulutustasoni vai voiko ravinnon kalorimäärien laskemisessa olla jotain häikkää? Nyt rakennuskaudella kuntosalitreeniä on tultu tehtyä n. 4-5 krt/vko ja 1 HIIT treeni melkein joka viikolle. Olen 163cm, 18 vuotta ja vaaka näyttää 70kiloa. Makrojakauma on pyörinyt näillä paikkeilla: H(41%)P(32%)R(27%).

    MUTTA tämä ei ollut vielä se mun main problem! Vatsan seudulle ja kasvoihin on kertynyt ylimääräistä (kyllä, vaikka laskutoimituksen mukaan olen syönyt vajailla kaloreilla) ja kesää ajatellen olisi mukava kiristellä hiukan n. 65 kilon painoon. Mistä tiedän minkä verran alan vähentämään, jos syön laskun mukaan already vajareilla? :-/ Pelottaa, että möhlin koko homman ja lihaskatoa tulee liikaa ja kaikki työ menee hukkaan kiristellessä kuntoa. Mitä teen? Kiitos jo etukäteen vastauksesta :))

    • Moikka Elina! Nuo laskukaavat ovat aina vain viitteellisiä perustuen yksinkertaistettuihin ja about keskivertohenkilöön sopiviin kaavoihin. Tosielämässä juuri sinun yksilöllinen kulutustasosi saattaa poiketa paljonkin laskurin / yhtälön antamasta tuloksesta, siihen ei siis voi sellaisenaan luottaa.

      Jos rasvaa on kertynyt tällä ajanjaksolla, olet syönyt yli kulutuksesi, huolimatta kaavan antamista arvioista. Varastorasvan määrä ei lisäänny, jos energiansaanti on oikeasti pakkasen puolella. Eli jos rasvamassa on lisääntynyt, olet saanut energiaa yli kulutustasosi. Tuo kuvailemasi tilanne kuulostaa ristiriitaiselta, (jos siis ymmärsin oikein), että lihasmassa on silminnähden lisääntynyt, samalla puntarilukeman pysyessä paikallaan, siinä missä vatsan seudulle ja muualle on myös kertynyt rasvaa. Paino ei voi pysyä samassa, jos sekä lihasmassa, että rasvan määrä on lisääntynyt. Jossain kohtaa on täytynyt tapahtua mittaus- tai arviointivirhe.

      Suosittelen selvittämään oman oikean kulutustasosi näillä helpoilla käytännön konsteilla, jotka löytyvät tästä postauksesta: Kuinka paljon voin syödä lihomatta? Näin selvität oman kulutustasosi kotikonstein!uksensa:

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

 
Tykkää jutusta