Leka otsassa jumpalle

Sis. mainoslinkkejä

confete adidas

Eilen rustailin sellaisen stoorin Instagramiin, että päätin jatkaa loput turinat mieluummin tänne puolelle. Vaikka ”tosissaan treenaaminen” vaatii omistautumista, hikeä, epämukavuusalueelta poistumista ja joskus ärräpäitäkin, ei sen suinkaan tarvitse olla pelkästään näitä.

Koska tulosten näkeminen edellyttää pitkäjänteisyyttä, on avain tähän se, että tekee sitä mistä nauttii. Mistä saa kiksejä? Mitä jaksaa tehdä useamman kerran viikossa ja vielä useammankin vuoden päästä?

Itse nautin treeneistä, jotka ovat haastavia, joissa hiki virtaa, mutta jotka ovat myös mielenkiintoisia ja monipuolisia. Nautin siitä, että voin asettaa jonkin tietyn tavoitteen, johon keskityn ja näin päästä kilpailemaan itse itseäni vastaan. Vanha minä, versus uusi minä. Vaikka en kilpaile tällä hetkellä missään fysiikka- tai suorituslajissa (ennen kilpailin luistelussa), olen varsin kilpailuhenkinen. Minulla on kuitenkin jatkuvasti käynnissä oma peli, mikä tarkoittaa niin tavoitteita urheilussa, kuin myös jonkinlaista mottoani elämässä. Oma peli merkitsee minulle sitä, ettei vertaile itseään muihin. Se merkitsee myös sitä, että pitää omista arvoistaan ja toimintatavoistaan kiinni. Se tarkoittaa sitä, ettei tuomitse tai arvostele toisten tapa elää, sillä oma peli.

”The only person you need to be better than, is the person you were yesterday.”

CONFETE
Aivan syötävän kauniit Adidaksen legginsit olen saanut täältä ja snapbackin täältä. Tuohon uuteen collectioniin kuuluu saman henkisiä huppareita, kasseja, toppeja yms. Koko inspiroivaa valikoimaa pääset fiilistelemään täällä.

En tiedä mistä tämä ajatuksen juoksu nyt lähti, mutta toivottavasti joku sai juonenpäästä kiinni. Anyways. Tee sitä mistä nautit ja mikä sinut tekee iloiseksi. Minkälaisesta treenistä saat hyvän fiiliksen? Jos nykyinen treeni maistuu puulta, heitä se takkaan hohoo. Ei mutta jos vakavissaan puhutaan, niin mitään ei ole pidemmän päälle järkeä tehdä leka otsassa. Välillä voi väsyttää ja olla rankkaa, mutta se on ihan normaalia. Koko ajan ei kuitenkaan saa ketuttaa.

Eräs lukijani kysyi juuri, että tykkäänkö hiihtämisestä. Olen viimeksi suksinut kenttää ympäri 15 vuotta sitten koulun liikkatunnilla ja se nyt ei ollut mikään maailman inspiroivin hetki. Nyt taas minusta olisi ihan mahtavaa päästä hiihtämään! Treeni, oli se sitten minkälaista tahansa, kannattaa pitää mielenkiintoisena eri tavoin, eri jaksoin ja eri tavoittein. Näin motivaatio ja mielenkiinto pysyy yllä ja fyysinen sekä henkinen hyvinvointi pääsevät kohtaamaan.

Mikäli nautit itsesi haastamisesta, treenitavoitteisiin pyrkimisestä ja hikisestä, mutta monipuolisesta treenistä, taidat olla samanlaisen puurtamisen makuun kuin minäkin!

Kevään uuteen treeniohjelmaan on lähtenyt aivan upea joukko mimmejä loistavalla treeniasenteella! Muutamat ovatkin kysyneet, että voiko treenikuviaan jakaa jossakin ja nähdä muidenkin huhkimisia. Kyllä vain! Käytä hashtageja #teamidajemina ja #ultimatebuttbuilding niin päästään kannustamaan ja piiskaamaan toinen toisiamme!

Hurjalla motivaatiolla kohti kevättä – treenaisit sitten punttia, juoksua tai vaikka pingistä! 

Edellisessä postauksessa: Nyt mennään! Ultimate Butt Building – tavoitteista tuloksiksi #nobullshit

Ida Jemina

25 vastausta artikkeliin “Leka otsassa jumpalle”

  1. Hei missä joukkueessa harrastit luistelua (vai muistanko väärin et harrastit muokkaa)? 🙂

    • Hyvin muistit Oona! Luistelin Energeticseissä sennuissa, jota ei enää taida olla olemassa, siitä on jo aika kauan aikaa 🙂

    • Jooo mä muistan, ainaki Titanic-ohjelman! Ite olin sillon minoreissa 😀 jännä!

    • Eikä! 😀 hauskaa! Titanic taisi tulla jo kun olin lopettanut. Luisteletko vielä nykyään? 🙂

    • No sulla varmasti vielä twisselit ja kantakäännökset paremmin muistissa kuin mulla 😀 kivaa viikonloppua<3

  2. Moi! Mistä noi sun punaiset treenihousut on ostettu ja mitä kokoa käytät? 🙂

    • Moi Emppuseni! Ne on pierre robertilta ja muistaakseni S kokoa 🙂

  3. Aina sitä ajattelee kilpailevansa itsensä kanssa mutta totuus on aivan muuta:D Kokoajan kaikkialla pursuu jotain muutoskuvia ja sitä miettii vaan että ”hitto kun tuokin on jo tän ikäsenä tossa kuosissa” ja ”toikin on päässyt samassa ajassa noin pitkälle” vaikka molemmilla olisikin ollut täysin eri lähtökohdat. Salilla huonona päivänä myös helposti päätyy vertailemaan itseään muihin ja vaikka tietää että on itsekkin hyvässä kunnossa ja salilla ollaan rakentamassa vaan sitä omaa pihviä.

    Onko sulla ollut joskus alkuvuosina vastaavia tuntemuksia?

    • Ei sitä kannata itseään liikaa muihin vertailla! Jokaisella kun on oma taustansa, tilanteensa ja tavoitteensa. Inspistä ja motivaatiota taas voi tietysti toisista hakea 🙂 Nyt stressi pois ja niitä omia saavutuksia ihastelemaan!

  4. Vähän postauksen aiheen ohi, mutta jos budjetti riittää joko treenilaturiin tai intrajuomaan, kumpaa suosittelisit? Lisäpuhtia tarvitsen treeniin, mutta en tiedä kumpaa hankkisin.

  5. hei, mistä tai minkämerkkinen toi sun valkonen t-paita on ? oon etsiny just tollasta v-aukkoista loikasta kangasta olevaa jo tovin ! 😀 kiitos, jos vastaat 🙂

    • Heips krista! 🙂 Tuo on H&M:ltä mutta vuosia vanha jo..

  6. Heippa!

    Ajattelin kun sä oot tarinoinut useaan otteeseen reverse dieetistä niin osaisit ehkä auttaa! 🙂 Oon nyt siis reversellä 6kk dieetin jälkeen joka ei sisältynyt muutakuin yhden vapaasyöntipäivän ja nyt reversellä ollessani ajattelin että mitä mahtaa tapahtua jos ottaisin kerran viikossa käyttöön cheat aterian? Eli siis kerran viikossa vaan yks ateria ois jotain poikkeavaa, esim karkkia tai pizzaa… Vai pitäiskö tehdä ensin reverse kunnolla ja sitten vasta lisätä huijausaterioita? 😀

    • Heippa Sanna! Jokaisen cheat aterian energimäärä vaikuttaa energiansaannin pitkänajan keskiarvoon. Refeedejä voi toki sisällyttää, mutta vapaasyöminen usein ja säännöllisin väliajoin tehtynä on vähän riskiä peliä reversellä erityisesti jos vielä mennään alhaisilla energiämäärillä. Onnea dieetin päättymisestä ja tsemppiä pirulliseen reverseen! You can do it! 🙂

  7. Moikka! Jos/kun teet ruokaohjelmaa ja lasket makrot, niin lasketko protskut kaikista ruoka-aineista mukaan? Esim. jos aamupalalla on 40g kaurahiutaleita (14g proteiinia/100g), niin 40g:ssa on 5,6g proteiinia, ja sit on vielä vaikka 4 valkuaista eli about 16g proteiinia niin lasketko että sulla on aamupalalla yhteensä 21,6g proteiinia vai vaan tuo 16g (koska se valkuaisten prode on ”puhtaampaa” proteiinia(?))

    Toivottavasti tajusit 😆 Kun yritän täs laskeskella paljonko itse saan proteiniinia päivässä, niin en tiedä mitkä kaikki lähteet lasketaan niihin proteiineihin, you know 😁😁

    • Moikka Emilia! Vastasin sulle tähän samaan kysymykseen tuossa toisessa postauksessa 🙂

  8. Hei! Mitä mieltä olet kokeneen treenaajan treenistä, joka on ennen treenannut nelijakoisella ohjelmalla, mutta nyt tekisi mieli kokeilla yksi jakoista ohjelmaa? Mitä olet mieltä? Lisää massaa tarviisin erityisesti käsivarsiin

    • Moikka Punttupirkko! Yksijakoinen on erittäin tervetullutta vaihtelua, jos on pidempään tehnyt monijakoisemmalla ohjelmalla. Anna mennä vaan!

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

 
Tykkää jutusta