MITÄ MIELTÄ OLEN LÄHENTÄJÄLAITTEISTA?

*Sisältää mainoslinkkejä

Hmmm mitä mieltä olen naisten keskuudessa suosituista loitontaja- ja lähentäjälaitteista? Onko niistä salitreenaajalle mitään hyötyä, voiko niillä saada tulosta vai onko ne ihan turhia?

Tämän mehukkaan kysymyksen sain snäppiseuraajalta, joten lisäähän idajemina, niin pääset helposti heittämään omia kyssäreitä ilmoille ja muutenkin kurkkimaan arkeni touhuja.

Alright! Muistan kuinka 15 kesäisenä tyttönä menin kesälomalla ekoja kertoja salille, kun luistelutreeneistä oli pieni loma. Vitsit rakastuin siihen! Maksoin joka kerta käynnin erikseen ja se oli lompakolleni aina pienoinen kolaus, mutta niin sen arvoista! En tiennyt yhtään mitä siellä tekisin – ei mulla ollut mitään ohjelmaa tai sen suurempaa suunnitelmaa, mutta fiilis oli kuin lapsella karkkikaupassa. Niin paljon erilaisia laitteita ja vempeleitä, joita kokeilla ja niinhän minä kokeilin! Jokin painovoima sitten veti minua kohti loitontaja- ja lähentäjälaitteita. Ei kun mukavassa asennossa laitteeseen istumaan, pari pykälää painoja kehiin ja muutaman minuutin pituiset sarjat käyntiin!

Huh jaksaa jaksaa näinhän se tehdään! Lähtee sisäreidet ja ulkoreidet kiinteytymään eikä kasva niitä isoja lihaksia.


TÖÖT! Tää oli oikeasti yleistäen se vallitseva käsitys tuohon aikaan ainakin naisten keskuudessa (muistakaa, että meikäläinen on vanha muija, tästä on kohta jo 15 vuotta aikaa) ja se on kyllä kiitettävän hyvin pitänyt suosiotaan jollakin tasolla näihinkin päiviin asti. Luulenkin, että lähentäjä – ja loitontajalaitteiden huono maine turhina liikkeinä kumpuaa juuri näistä hieman vääristä ajatuksista ja tavoista treenata kyseisten laitteiden kohdalla.

Parin minuutin pituiset sarjat, jotka eivät tunnu missään eikä painoa ei ole nimeksikään, ovat aika tyhjän kanssa. Yhtä hyvin voi heilutella jalkoja kotona sen pari minuuttia kuin suunnata salille sitä tekemään. Nämä laitteet eivät itsessään ole mitään taikavempeleitä, jotka sulattavat rasvat kohdennetusti juuri niiltä alueilta. Jos sisäreisien rasvanpoltto on tavoitteena kannattaa katse suunnata ihan ensimmäiseksi syömisiin. Vaikka se ei ole niin kiva vastaus, se on suoraan sanottuna totta ja suoraan täällä blogissa puhutaan. Sisäreisien läskit eivät valitettavasti pala sisäreisiä treenaamalla vaan kokonaisvaltaisen laihtumisen myötä.

Postauksessa: PARHAAT SISÄREISILIIKKEET

MUTTA! Tämä ei tarkoita tarkoita sitä, etteikö lähentäjä- ja loitontajalaitteista voisi olla hyötyä. Rasvanpolton kannalta kaikki liikunta tukee tavoitetta vaikka näin eristävän alueen treenaaminen ei valtaisan suurta kulutusta aiheutakaan. Kun taas tavoitellaan lihaskasvua näillä alueilla, voi eristäviä liikkeitä ehdottomasti hyödyntää. Treenin ei kannata ensisijaisesti kuitenkaan rakentua näiden laitteiden varaan vaan niillä voi hyvin täydentää kokonaisuutta ja saada eristävästi treenattua kohdelihasta. Koska perusliikkeet (kuten kyykyt) ja eristävät liikkeet kuten (lähentäjälaitteet) eivät ole missään määrin toisiansa poissulkevia, ei kannata tehdä vastakkainasettelua näiden välille vaan hyödyntää halutessaan molempia.

Urheilutoppi täältä / Trikoot täältä

Eli voiko lähentäjä- ja loitontajalaitteilla saada tulosta? Toki! En kuitenkaan suosittele kenelläkään jättämään kehitystä ainoastaan niiden varaan. Kysymys onkin ennemmin siitä, miten kyseisiä laitteita hyödyntää ja millä tavalla niissä treenaa. Kannattaa todellakin kurkata myös tämä postaus: Tavoitteena lihasmassan kasvatus? Lue vinkit näkyviin tuloksiin!

Ei kun kehitystä kiukaalle ja nähdään siellä snäpissä! 😘💪

EDELLISESSÄ POSTAUKSESSA: KOTITOIMISTON UUDISTUS – ENNEN JÄLKEEN

👻 Seuraa snapchatissa: idajemina 👻
ja Instagramissa: @idajemina 

<3

Ida Jemina

3 vastausta artikkeliin “MITÄ MIELTÄ OLEN LÄHENTÄJÄLAITTEISTA?”

  1. Mun kaverin kotoa löytyi ostosteeveestä tilattu Tigh Master, joka oli kovaa huutoa ysärin lopulla. Sillä me mimmit nitkutettiin säihkysäärien toivossa 😀 😀
    Mun mielestä lähentäjät saa tehdä töitä riittävästi eri kyykkyvariaatioissa ja lenkillä, mutta loitontajalaite on aktiivisessa käytössä. Tosin isoilla painoilla ja lyhyillä sarjoilla. Nyt kun on muotia kasvattaa hanuria, ei pienentää sitä.

    • Hahaa parasta! 😁 ysäri oli niin kovaa aikaa! Se on just niin, että ilman näitä laitteita pärjää vallan mainiosti, mutta mukavaa eristävää ärsykettä niillä paikkoihin saa 👌🔥

  2. Heipp! Mulla ois postauspyyntö! Mie oon ollut nyt vuoden pakkolevossa ylikunnon vuoksi. Olen käynyt salilla kerran viikkoon ja tuntuu että oireet palaa heti jos nostan määrää. Miten siis pääsen palaamaan urheilun pariin turvallisesti ja fiksusti ylikunnon jälkeen?

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

 53
Tykkää jutusta