Kysymyspostaus – vastaukset osa 1.

Aivan mahtavia kysymyksiä! Kiitos niistä! Niitä tulikin sitten niin paljon, että jaan vastaamista muutamaan postaukseen. Tässä tulee ensimmäinen osa.

Saara:

Oletko koskaan miettinyt kisaamista, ja jos et niin miksi? Mitä mieltä ylipäätään olet fitness-kisoista?

Aika moni on kysynyt tätä. Tätä pohtiessa on kuitenkin kysyttävä itseltään, ”miksi kisaisin?”, ja pystyttävä vastaamaan siihen riittävän selvästi. Jos lavoille todella haluaa, on valitussa lajissa kilpailemista kohtaan löydyttävä myös voimakas palo. Minulla ei (ainakaan tällä hetkellä) löydy tarvittavaa paloa kilpailemiseen fitness-lajeissa. En siis näe omalla kohdallani syytä lavoille suuntaamiseen. Kuntoa voi kehittää ja tavoitteita saavuttaa ilman kisaamistakin. Nautin salitreenistä suunnattomasti – se riittää ainakin tällä erää. Minulla ei kuitenkaan missään nimessä ole yhtikäs mitään kilpailuja vastaan, eri sarjoja tulee seurailtua ja paikanpäälläkin toisinaan käytyä katsomon puolella kannustusjoukoissa. Itse olen muodostelmaluistelu-urani aikana saanut kisata ihan tosissaan pienestä pitäen. Tällä hetkellä kisakokemukset luistelun puolella riittävätkin minulle. Se mitä kuitenkin on ikävä, ei ole niinkään kilpaileminen, vaan esiintyminen, jota rakastan! Ja se fitnesskisoissa onkin mielestäni parasta.

Minkälainen urheilutausta sulla on ja kauanko olet harrastanut kuntosaliharjoittelua?

Urheilutaustaa löytyy oikeastaan ihan pienestä taaperosta pitäen. Luistimet heitin jalkaan ensimmäisen kerran kolmevuotiaana ja päädyinkin pian muodostelmaluistelun pariin. Muodostelmaluistelussa kisasin SM-senioreihin asti ja jätin kaukalot lukioikäisenä. Luistelun loputtua, 17-vuotiaana, aloitin kuntosaliharjoittelun. Ensin kävin ahkerasti erilaisissa jumpissa. Bodypumpit ja bodystepit olivat lemppareita. Pikkuhiljaa jumpille jäi kuitenkin vähemmän ja vähemmän aikaa sillä halusin panostaa kunnolla saliharjoitteluun. Sillä tiellä on pysytty sekä enemmän ja vähemmän tosissaan treenattu tähän ikävuoteen saakka (26v.)

kysymyspostaus vastaukset

Mitä lisäravinteita käytät?

Käyttämiäni lisäravinteita olen listannut tänne.

Mikä motivoi sua eniten liikkumaan ja syömään terveellisesti?

Omat tavoitteet, hyvä olo, kunnon kehittäminen sekä siistin kunnon ylläpitäminen.

Kuinka usein herkuttelet?

Riippuu siitä olenko kasvatuskaudella vai dieetillä. Pääasiassa ruokavalion pohja pysyy kuitenkin aikalailla samana. Dieetillä en lipsu enkä herkuttele ylimääräistä. Kasvatuskaudella taas saatan herkutella silloin tällöin. Kun ruokavaliossa pysyy lähes aina, on myös varaa satunnaisille herkuille. Tavoitteenani on joka tapauksessa kasvattaa kaloreita niin ylös kuin mahdollista ja koko ajan kroppa pystyy paremmin ja paremmin polttamaan suuriakin kalorimääriä ilman suurta rasvan kertymistä.  Pari herkkua sinne tänne ei hommaa kaada:) 

– – – – – 

Sanna:

Olisi kiva kuulla siun treeni-/liikuntahistoriasta enemmänkin, ihan lapsuudesta saakka 

Kiitos kysymästä! Tähän vastasinkin juuri tuossa edellä:)

– – – – – 

Niina:

Hyvää 1-vuotisblogisynttäripäivää! En oo aikaisemmin kommentoinut, mutta pakko sanoa että vaikutat tosi ihanalta likalta ja tykkään sun blogista paljon! Vaikka oot noin upee mimmi ja ois varaakin olla vähän ylpistynyt, niin vaikutat ainakin tekstien perusteella tosi fiksulta jalatmaassa-tyypiltä. 

Kyssäri: Millanen opiskelutausta sulla on? Kiitos hurjasti Niina! Kiva kun tulit kommentoimaan<3 Yhdistelen hieman päällekkäisiä kysymyksiä ja vastaan tähän alla.

/

Nina:

Mitä olet opiskellut peruskoulun jälkeen? Haluaisitko tulevaisuudessa opiskella?

Oih paljon kaikkea! Olen monesta asiasta kiinnostunut, joten liikunnan ja ravitsemuksen lisäksi olen opiskellut mm. psykologiaa ja liiketaloutta. Peruskoulun lisäksi minulla on 2. ja 3. asteen tutkinnot. Oppiminen ei kuitenkaan lopu ikinä, joten never say never.

Mikä on ammattisi/käytkö päivittäin töissä?

Toimin personal trainerina ja olen tällainen joka paikan fitnesshöylä:) Yrittäjänä töitä tulee tehtyä lähes päivittäin viikonloput mukaan lukien, mutta pyrin pitämään yhden vapaapäivän viikossa. Silloin aivot pistetään nurkkaan ja mietitään ihan muita asioita kuin urheilua:)

Oletko parisuhteessa?

Olen.

Oletko koskaan ollut ylipainoinen?

En ole koskaan ollut varsinaisesti ylipainoinen. Ylimääräistä tiputettavaa on kyllä löytynyt.

Vastauspostaus

Kerro kolme hyvää ja kolme huonoa asiaa sinussa.

Kolme hyvää: positiivisuus, tunnollisuus, kova itsekuri

Kolme huonoa: joissain asioissa kärsimättömyys, toisinaan itseäni ärsyttävä herkkyys, jääräpäisyys

Mitkä ovat tulevaisuuden suunnitelmat? (työ, lapset, häät tms)

Tulevaisuuden suunnitelmissa on elää mahdollisimman vapaasti ja onnellisesti tehden edelleen työkseni sitä mistä nautin. Pienet räkänokat ovat jossain vaiheessa tervetulleita. Toisaalta haaveilen kovasti myös ulkomailla asumisesta.

Haluaisitko muuttaa koskaan ulkomaille?

Hih siinähän se tulikin! Kyllä haluaisin. Erityisesti takaisin Jenkkeihin, jossa tuli jonkin aikaa luurattua.

Kerro joku mieleenjäänyt lapsuusmuisto 

Kerran pienenä tehtiin kaverin kanssa suklaapehmistä ja käytiin tiputtelemassa sitä tienvarteen huijataksemme sen olevan koiran kakkaa. Jep!

 – – – – –

Veera:

Kun aloitit kasvattamaan lihasta, kuinka kauan söit plussan puolella?

Hmm vaikea sanoa, sillä aloittaessani en syönyt minkään tietyn suunnitelman mukaan vaan sitä syötiin täysin tuntumalla. Pyrin silloinkin syömään tarpeeksi, mutta suunnitelmallisuus lisääntyi vasta myöhemmin. Ekan dieetin vedin varmaankin kolmen vuoden päästä saliin tutustumisesta.

Jos saisit valita viisi ruoka-ainetta millä elää kuukauden ajan, mitkä valitsisit? 

Apua! Olipa paha.. vaikka riisi, kananmunat, liha, pähkinät, vihannekset (jos nämä voidaan laskea yhdeksi)

Tämä on paha! Ben & Jerrys paras jäätelömaku? Ihanaa kevättä!

Iik! Itseasiassa olen maistanut vain yhtä joten täytyy valita se! Cookie Dough! Se maistui vain vähän kananmunalle, joten ei ollut kaikkien aikojen lempparijäde. Ihanaa kevättä sullekin Veera!

Kysymyshanat ovat nyt sulkeutuneet ja vastaaminen jatkukoon sitten toisessa osassa.  Aurinkoista päivää kaikille! Lue myös 50 kysymystä – Ida Jemina vastaa

Ida Jemina

26 vastausta artikkeliin “Kysymyspostaus – vastaukset osa 1.”

  1. Hei! Viimeinkin sain aikaiseksi kommentoida! Olen seurannut blogiasi niin kauan kun oot kirjotellu tänne Ff:lle. Tahdon kiittää sinua inspiroivasta, motivoivasta ja tyylikkäästä (ylistyssanoja löytyisi vaikka kuinka) blogista.

    Todella monta kertaa olen löytänyt vinkkejä ja hyödyllistä tietoa niin ravintoon kuin treeniinkin liittyen. Ja sinä itse olet todella inspiroiva ihminen; upeassa kunnossa ja kaunis muutenkin. Sinun ihmisläheinen ja ystävällinen asenne välittyy tänne ruudun toiselle puolelle.

    Tästä tuli nyt muutenkin siirapintäyteinen ylistyskirjoitus niin sanotaan loppuun vielä: oot ihana! <3 Kiitos! 🙂

    • Heippis toinen ihana <3 Voi kiitoksia kovasti! Mukavaa, että olet pysynyt matkassa mukana jo pidempään! Ja lämmittää mieltä, jos vinkeistä ja muista höpötyksistä on ollut hyötyä. Kiva kun tulit kommentoimaan ja oikein leppoisaa viikonloppua sulle! Pus!

  2. Voi eii, olin liian hidas, ehtisinkö vielä laittamaan edelliseen postaukseen kysymyksiä sulle? 😮

    • Kysymyspostauksen kommenttiosio on suljettu, mutta pistä ihmeessä kyssäriä tänne niin vastailen parhaani mukaan 🙂

  3. hei! minulla olisi rasvaa poltettavana, mutta en haluaisi lihasten lähtevän.Teen viikossa 6 lihaskuntotreeniä + yhden hiit-treenin. pyöräilen myös päivittäin n. 15min. Olen 17-vuotias 170cm ja olen syönyt nyt 1500-kalorilla. Paino putosi aluksi, mutta nyt se on jämähtänyt paikoilleen. Salillakin voimatasot ovat laskeneet, esim. sjmv ennen 60kg, nyt 55-50kg. Olenko syönyt liian vähän, ja pitäisikö kaloreita nostaa? en haluaisi kuitenkaan rasvaa takaisin kaloreita nostettaessa. kiitos!

    • mullakin on vähän samankaltasta ongelmaa! oon syöny jo pidempään bulkilla lepopäivinä vahingossa liian vähän (reilusti alle 1500), treenipäivänä oon kyllä ollu plussilla , mutta en sitte tiiä oonko loppupeleissä jäänyt sitte miinuksille . nyt dieetin aikana lähdin kiristelemään lepopäivän kaloreista, ja huomasin tänään kalorilaskurista kauhukseni että oon syönyt vahingossa nyt parin viikon ajan vaan reilu 1000 kcal lepopäivinä! en nyt yhtään tiiä miten tästä on helpointa jatkaa dieettiä. paino on kyllä laskenu, mutta tajuan että toi 1000 on hälyttävän matala treenaavalle ihmiselle ja pelkään että oon sotkenu kroppani toiminnan totaalisesti.

    • Heips tytöt! Vastailen teille vastauspostauksessa!

  4. Moi! Ja kiitos heti alkuun ihanasta blogista. Minua kiinnostaisi hieman kurkistaa ruokapäiväkirjaasi, mikäli sellaista pidät? Tai ylipäänsä tietää mitä ruokaa syöt päivittäin, kuinka paljon ja miten ruokailuajat sijoittuvat treeneihisi. Yhdenkin päivän syömiset olisi tosi mielenkiintoista luettavaa 🙂

  5. hei! en kerinnyt kysymyspostaukseen, mutta haluaisin näin opiskelijana kysyä parasta palautusjuomaa, jossa hintalaatusuhde kunnossa (ja halpa hinta

    • hmm mihinkäs brittiavaruuteen kysymyksen loppu katosi ?! Mutta jatkoksi tuohon sen verran, en viitsisi tilata tukusta isoa määrää juomaa, joka maistuukin pahalle 😀 Minä kun en pidä noista makealle maistuvista proteiinijuomista 🙁 Kiitos jo etukäteen!:)

    • Jenka: Suklaa tuosta käyttämästäni on oma lemppari maku. Se ei mielestäni ole kauhean makea. Tuplasuklaa sen sijaan on sitten vähän makeampi. Ja noita saa pienissä kilon pakkauksissa niin ei tarvitse isoja säkkejä tilata jos haluaa ensin vähän maistella:)

    • Hei! Kiitos vinkistä !
      täytyypä pistää tilaukseen, juotko treenin jälkeen pelkästään tuon juoman ilman muita litkuja/aineita? eli käykö ihan tuollaisenaan 🙂

    • Eipä kestä! Ihan tuollaisenaan veden kanssa:) tosin usein heivaan myös kreatiinit joukkoon ja riippuen tilanteesta hieman hiilaria.

    • Bella: Nuo on tilattu joskus aikoinaan Italiasta, kun niitä ei vielä saanut Suomesta. Muuten olen ollut tyytyväinen mutta pepun kohdalta jää itselleni vähän liian pieneksi :/

  6. Pakko kysyä, kun en löytänyt millään aiemmista postauksista vastausta: minkäkokoiset freddyt sulla on? 🙂

  7. Moikka ! Haluisin kysyy semmosesta asiasta, kun oon nyt alkanut syömään mahdollisimman terveellisesti ja yritän saada kiloja jonkun verran pois ni osaisitko auttaa sellasessa asiassa..ku musta tuntuu et maha on jotenki tosi turvoksissa tai pömpöttää joteki tosi paljo :/?? syönkö jotenkin väärin vai onko aluksi kaikilla sillein :O

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

 
Tykkää jutusta