Kokeile tätä tuntuvaa vatsaliikettä

Tein salilla treenin päätteeksi perusvatsaliikkeistä hieman poikkeavaa liikettä. Tässä liikkeessä apuna on soutulaite, jossa on liikkuva penkki. Ei hätää, jos saliltasi ei soutulaitetta löydy. Tekstin lopussa on myös muita vaihtoehtoja tehokkaaseen vatsatreeniin.

vatsaliike

Jalat asetetaan penkille ja kämmenet lattiaan. Alkutilanteessa ollaan tiukassa lankkuasennossa. On tärkeää pitää vatsa tiukkana ja peppu alhaalla. Tämän jälkeen tuodaan jalat suorina kohti kämmeniä ja viedään taas takaisin alas kontrolloidusti.

Vatsalihastreeni

Toinen versio liikkeestä on laittaa kyynärpäät lattiaan ja tuoda jalat koukussa kohti käsiä. Muista rutistaa vatsoja oikein kunnolla.

Vatsatreeni

Itse pidän molemmista versioista. Kokeile ihmeessä kumpaakin, niin löydät oman suosikkisi. Voit myös tehdä molempia vuorosarjoin.

Jos saliltasi ei löydy kyseistä laitetta tai haluat kokeilla muita loistavia core-liikkeitä, tsekkaa nämä rankat liikkeet:

abs

10 minuutin tehokkaaseen vatsatreeniini pääset tästä. Treenin voi tehdä kotona ja siihen kuluu vain kymmenen minuuttia aikaa!

vatsatreeni kotona

Jos taas haluat hauskan, mutta tuntuvan vatsa- ja kylkitreenin, katso tämä postaus.

side-to-side

Eilen kerroin, mitkä 8 juttua voivat parantaa itsevarmuutta

Ida Jemina

8 vastausta artikkeliin “Kokeile tätä tuntuvaa vatsaliikettä”

  1. Olet kyllä inspiroiva, kiva kun bloggaat nykyään FitFashionissa<3 Toimitko personal trainerina tai oletko joskus tulevaisuudessa ajatellut toimivasi? (tää oli vähän vink vink, täällä kiinnostunut ;))

  2. Löysin vasta blogisi ja täällähän on kaikkea! Pepputreeneihinkin oli monia vaihtoehtoja ja liikkeet helppoja toteuttaa. Kiitos kivasta ja monipuolisesta blogistasi, täältä saan virikkeitä omiin treeneihin! 🙂

    • Ihanaa kuulla Susanna ja tervetuloa mukaan porukkaan! 🙂 Hienoa että olet saanut blogista vinkkejä ja kiitos vielä itsellesi!:)

  3. Tämä aihe ei liity kirjoitukseesi millään tavalla mutta pakko päästä kiittämään sinua huippu blogistasi! Vihdoin olen löytänyt blogin jota voin lukea joka päivä! Olen saanut lisä tehoa treeneihini vinkkiesi avulla mm, pakara treenit, vau! Kyllä on salin jälkeen tiennyt tehneensä. Jatka samaan malliin. 🙂 toivoisin ruoka kirjoituksia! 🙂 hyvää syksyä, oot ihan huippu!!!

    • Hei tosi kiva kuulla että löytyi mieleinen blogi!:) ja superhienoa että vinkit ovat menneet käyttöön, mahtavaa! Pistetään ruokakirjoitukset korvan taakse:) Hyvää syksyä sullekin ja itse olet huippu!:) Kiitos kivasta kommentista!

  4. […] Aloitetaan vaikka niistä alavatsoista. Voiko sitä ylipäätään treenata suoran vatsalihaksen ylä- tai alaosaa painottaen vai aktivoituuko lihas liikkeestä huolimatta yhtälailla kokonaisuudessaan? Mikäli suoritustekniikka on kunnossa, voi ainakin lonkkaa yliojentavilla liikkeillä saada aikaiseksi kovempaa lihasaktivaatiota alavatsassa, painopisteen ollessa näin juuri siellä alaosastolla. Vatsoille on lukemattomia toimivia liikkeitä, mutta yksi oma suosikkiliikkeeni alavatsalle on lantionnosto selinmakuulla jalat sojottaen suoraan ylös kohti kattoa. Teen tämän liikkeen täysin ilman heijaamista ja hyvin kontrolloidusti jalkojen pysyessä kokoajan 90 asteen kulmassa suhteessa lattiaan. Liikerata ei ole suuri vaan itseasiassa aika pieni vatsalihasten työskennellessä tämän pienen ojennuksen myötä tehokkaasti. Ylhäällä voi pitää pienen pidon ja laskeutua rauhallisesti alas. Kuvan tästä liikkeestä voit katso täältä. Toisin kuin kuvan muikkeli, pidän kädet sivuilla ja myös yläselän lattiassa. Lisää tuntuvia liikkeitä alavatsoille, voit kurkkia tästä postauksesta. […]

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

 3
Tykkää jutusta