Kohti kauniita käsivarsia – tsekkaa nämä ojentajaliikkeet!

Tänään alkaa kolmiosainen postaussarja, jossa esittelen useita tehokkaita ojentajaliikkeitä. Katso löytyykö uusia tai tuttuja liikkeitä ja nappaa niistä suosikkisi ensi treeniin! Ei kun allit lämpimiksi ja ojentajat laulamaan!

KICK BACK KÄSIPAINOLLA

Kickback

Vinkkejä liikkeeseen: Ota toisella kädellä tukea jostakin tai nojaa esimerkiksi penkkiin. Jos teet liikkeen penkin kanssa, nosta myös saman puolen polvi penkille. Pidä olkavarsi paikallaan ja liikuta vain kyynärvartta ojentajalihaksilla. Tähän eristävään liikkeeseen ei kannata takoa liikaa rautaa, jottei liike mene vahingossa harakoille. Sopii erityisen hyvin treenin loppuun viimeistelyliikkeeksi raskaampien liikkeiden jälkeen.

KAPEA PENKKI TANGOLLA

kapea-Penkki

Vinkkejä liikkeeseen: Ota kapea, luonnollinen, noin hartioiden levyinen ote. Pidä liikkeen ajan kyynärpäät lähellä kylkiä, niin etteivät ne lähde aukeamaan sivuille. Voit pitää jalat lattiassa tai vaihtoehtoisesti nostaa ne penkille.

RANSKALAINEN PUNNERRUS TANGOLLA

Ranskalainen-punnerrus

Vinkkejä liikkeeseen: Ota luonnollinen, melko kapea ote tangosta. Keskity siihen, etteivät kyynärpäät lähde vaeltamaan liikaa sivuille. Laske tanko kontrolloidusti otsan kohdalle tai pään yli ja punnerra tanko sieltä ylös ojentamalla. Liike sopii hyvin myös mutkatangolla tehtäväksi.

Kuvissa päällä olevat treenivaatteet sain House of Brandonilta. Olen aivan rakastunut tuohon ICANIWILL-huppikseen! (miljoona sydännaama-emojia)

kengat

huppariicaniwill
<3

Shortsit (vain 12,95€!!) 
ICANIWILL huppari 
Nike toppi 

Ota -20% koodi käyttöön tästä postauksesta ja nappaa vaatteet alennuksella! Ojentajapostaussarjaan on tulossa vielä paljon jatkoa uusien liikkeiden kera, joten stay tuned, my friends!

iCANiWill
Seuraa snapchatissa: idajemina

 

Ida Jemina

8 vastausta artikkeliin “Kohti kauniita käsivarsia – tsekkaa nämä ojentajaliikkeet!”

  1. Moi!

    Olen 14-vuotias tyttö ja haluaisin kovasti aloittaa urheilullisemman elämäntyylin. Meidän perheessä on onneksi jo valmiiksi terveelliset elämäntavat.

    Ennen kesäloman alkua kävin kavereideni kanssa koulun kuntosalilla suunnilleen kerran viikossa, sekä juoksulenkillä ehkä kerran kahdessa viikossa. Tiedän, että jos aion kasvattaa kuntoani, varsinkin tuo juoksulenkkien määrä on liian pieni. Haluaisin käydä enemmän lenkillä ja salilla, mutta minusta tuntuu, että en saa niiden jälkeen sitä ”ihanaa liikunnan hyvää oloa”. Välillä treenien jälkeen vain harmittaa ja mietin, että tein varmasti liikkeet väärin, ja ihan epäreilua, kun kavereilleni näytti tulevan niin hyvä fiilis tästä. Treenien jälkeinen olotila ei ole valitettavasti se minun suurin motivaation lähteeni, ehkä kaikista suurimpia ovat Fitnesspäiväkirjat ja esim. Fit- tai Kunto plus-lehdet.

    Välillä minusta tuntuu, että koko treenaamisesta ei ole minulle mitään hyötyä. En ole huomannut mitään tuloksia, joka varmasti johtuu siitä, että treenaan liian harvoin. Plus sitten se, että kun syön, yritän syödä mahdollisimman terveellisesti, ja minulla alkaa vain enemmän tehdä mieli herkkuja. Tiedän, että urheilijan täytyy syödä paljon, ja niin yritänkin tehdä.

    Olen oppinut paljon terveydestä Fitnessäiväkirjoista, lehdistä, terveystiedon kirjasta ja netistä. Olen yrittänyt katsoa YouTubesta videoita, joissa näytetään lihaskuntoliikkeitä ja niiden oikeita tekniikoita. Silti minusta tuntuu, että teen liikkeet väärin ja syön palautumisen kannalta vääränlaista ruokaa, liian vähän. Monesti olenkin treenipäivän jälkeisenä aamuna harmitellut, kun lihaskipua ei tunnu juuri ollenkaan. Yritän tehdä joka treenistä tehokkaan, enkä päästä itseäni helpolla. Mutta silti epäilykset valtaavat mieleni. Oliko koko treeni aivan turha? Miksi minä edes teen tätä? Mitä hyötyä tästä muka on?

    Minua pelottaa, että jos treenaan ja syön väärin, kuntoni vain huononee ja lihakset pienenevät entisestään. Haluan elää terveellisesti ja voida hyvin, sekä kohottaa kuntoani ja saada hieman lihaksia. Ja tietenkin haluaisin kokea sitä liikunnan hyvää oloa. En todellakaan yritä laihduttaa tai saavuttaa mitään fitnesskuntoa, alipainosta minulla on kokemusta ja haluan treenin ohella myös nostaa painoani.

    Olisin todella kiitollinen, jos vastaisit minulle, koska en osaa yksin ratkaista kaikkia näitä ongelmiani. Vaikka tiedän, että blogiisi tulee varmaan joka päivä paljon kommentteja, etkä arjen kiireiden keskellä ehdi keskittymään ja vastaamaan jokaiseen, toivon, että ehtisit antamaan minulle pari kullan arvoista neuvoa. En halua luovuttaa ja lopettaa treenaamista. Periksi ei anneta!

    Oikein ihanaa ja virkistävää kesää!

    • Moikka Anni! Kiva, että olet aloittanut urheilullisemman elämän! 🙂 Lihasten kipeytyminen ei ole itseisarvo. Keskity treeneissä siihen, että tunnet silloin lihasten työskentelevän. Sinnikkyys palkitaan ja pikkuhiljaa oppii treenaamaan yhä paremmin ja paremmin. Harrasta sellaista liikuntaa mistä nautit. Mikäli tuntuu, että syöt liian vähän, niin luultavasti asia on juuri niin. Joten rohkeasti vain annoksia kasvattamaan 🙂 Tsemppiä ja kivaa kesää!

  2. Hei:)
    Olen 17-vuotias ja olen alottanut 3 viikkoa sitten salilla käynnin. Käyn 4 kertaa viikossa salilla ja mietin milloin olisi hyvä aika rueta käyttämään protsku juomaa salin jälkeen?

    • Hei Milla! Voit ottaa palautusjuoman mukaan vaikka heti, ei siitä koskaan haittaa ole 🙂

  3. Moi! Kyselisin vaan, että minkä kokoiset nuo siun huppari ja shortsit on? Ajattelin itse tilata molemmat ja haluisin kerralla oikean kokoiset! 🙂

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

 3
Tykkää jutusta