Käytätkö rasvanpolttotabletteja? Mitä lisäravinteita palautusjuoman lisäksi?

Sis. mainoslinkkejä

Kiitos teille kaikista tsempeistä, olette olleet mielessä <3 Leikkaus on ohi ja olen nyt kotona. Voimat ovat aika loppu ja kivut ikävät, joten kirjoittelen tästä aiheesta oman postauksensa ja vastailen kaikkiin kommentteihin, kun olen taas tolpillani. Olin kuitenkin ajatellut teitä ja kirjoittanut ennen leikkausta toivepostauksen, jossa vastaan pariin lukijan esittämään kysymykseen.

 

”Käytätkö jotain rasvanpoltto tabletteja? Voisitko tehdä postausta niistä, vai joko sinulla on jo?”

”Aattelin kysästä sitä, että mitä lisäravinteita suosittelisit palkkarin lisäks kun salilla tulee kuitenkin viis kertaa viikossa käytyä?”

Kiitos kysymästä! Lähdetään liikkeelle siitä palautusjuomasta, joka on salitreenareille yksi tärkeimmistä ja hyödyllisimmistä lisäravinteista. Hyvä palautusjuoma koostuu rivakasti imeytyvästä ja aminohappokoostumukseltaan korkealaatuisesta proteiinista. Olen varmasti maininnut tämän monesti, mutta itse käytän tätä proteiinivalmistetta sen loistavan hinta-laatusuhteen vuoksi. Makuvaihtoehtoja on myös monia, joten ei ehdi kyllästyä.

Treenin jälkeen lihakset ovat hyvin ravinteita vastaanottavassa tilassa, jolloin on sopiva hetki nauttia hiilihydraatteja. Omassa palkkarissani käytän tilanteesta riippuen maltoa tähän tarkoitukseen.

Mutta mitä palautusjuoman lisäksi sitten kannattaisi nauttia?

Tässä kohtaa ei tarvitse kauaa vastausta miettiä. Kreatiinista on kovatehoisesti liikkuvalle urheilijalle paljon hyötyä. Sen vaikutus voi näkyä treenitehojen kasvussa ja tätä kautta peilissä. Lihakset käyttävätkin kreatiinia energiaksi nopeissa suorituksissa, kuten salilla treenatessa. Kreatiinin voi helposti nauttia palautusjuoman kanssa ja itse viskaan sen aina mukaan sheikkeriin. Käytössäni on tämä valmiste.

Molempien kuvien treenivaatteet ovat House of Brandonilta

Mitä muuta? Aminohappoja! Eräs käyttötarkoitus BCAA/EAA-aminoille löytyy ennen treeniä ja sen aikana, sillä salilla huhkimisen aikana lihasta purkautuu energiaksi ja tätä voi ehkäistä varmistamalla oleellisten aminoiden saatavuus rautaa kolistellessa. Helposti parhaimman makuinen on mielestäni tämä aminohappovalmiste.

Entäs sitten vitamiinit ja muut pois lukien nämä urheilulisäravinteet? Tärkeimmät ja vain tärkeimmät niistä olen kertonut tässä postauksessa: Kun kymmenet eri purnukat ja pillerit eivät nappaa

Sitten tuohon rasvanpolttotablettikysymykseen. Ruokavalio on rasvanpoltossa kaiken lähtökohta ja sitä ei voi kylliksi korostaa. Kun perusasiat ovat laihtumisen kannalta kunnossa, voidaan alkaa miettimään olisiko hienosäädöstä apua. En käytä rasvanpolttotabletteja, mutta loppuvaiheessa dieettiä olen ottanut käyttöön yhden sitä tukevan valmisteen. Olen kirjoittanut tästä aiheesta ihan oman postauksensa ja sen voit lukea täältä: Rasvanpolttajat – buustia laihdutukseen?

Hyviä kysymyksiä! Tack så mycket ja ensi kertaan!

Edellisessä postauksessa: LEIKKAUKSEEN

Ida Jemina

17 vastausta artikkeliin “Käytätkö rasvanpolttotabletteja? Mitä lisäravinteita palautusjuoman lisäksi?”

  1. Tää oli tosi hyvä ja hyödyllinen postaus, kiitos siitä! Tsemppiä myös hirmuisesti leikkauksesta toipumiseen <3
    Kun pääset takaisin kirjoittelemaan postauksia, olisi mahtava jos kirjoittaisit kyykyistä, ja erityisesti siitä millaisessa asennossa perus jalkakyykyn saa tuntumaan pakaroissa.
    Aurinkoista kevättä!

  2. Moikka! Sun blogia on ihana lukea, kaikki aiheet kolahtaa aina just hyvin!! Oot ihan mun ehdoton suosikki bloggari, tulee aina jotenkin kova motivaatio sun ig kuvista sekä blogi kirjotuksista! Vielä kysyisin näihin lisäravinteisiin liittyen, että suositko pre-workoutin käyttöä vai onko se mielestäsi turha? 🙂 Tsemppiä palautumiseen leikkauksesta!!

    • Moikka Susanna! Ihana kuulla, piristit päivää! Kiitos 🙂 Pre workoutista voi saada potkua treeniin varsinkin ajoittain käytettynä, jolloin kroppa ei pääse tottumaan liikaa piristäviin ainesosiin. Oma ehdoton suosikkini on ollut tämä valmiste.

  3. tarvitseeko palautusjuomaa ottaa jos syö 30-60min salitreenin päästä kunnon aterian? mitä mieltä olet salitreenistä ennen aamupalaa pelkän veden ja bcaa:n voimalla?

    • Moikka Ninna! Aamulla suosittelen ottamaan vaikkapa hera- tai EAA-drinkin, jotta proteiinisynteesi pyörähtää kunnolla käyntiin. Palautusjuomaa et välttämättä tarvitse mikäli noin nopeasti pääset nauttimaan kiinteää ruokaa, varsinkin jos otat vielä treenin aikana BCAA:ta veden kanssa.

  4. Heips! Oon laskenu, että mun pitäs syödä päivässä 2150 kaloria. Niin kun treenaan 4 kertaa viikossa ja otan treenien päätteeksi palautusjuoman (whey80+banaani) niin laskenko palkkarin kalorit vielä erikseen tohon 2150 kaloriin vai sisällytänkö ne niihin? Kun sitten jos sisällytän ne, eli söisin treenipäivinä 2150 kaloria, niin lepopäivinä söisin miinus palautusjuoman kalorit eli olisin miinuksella about 230 kaloria. Tää oli ehkä vähän epäselvästi selitetty, mutta toivottavasti sait jonkinlaisen käsityksen 😀 Vai pitäskö mun syödä normiruokaa joka päivä 2150 kaloria ja sitten treenipäivinä tulee vielä 230 kaloria lisää?

    Toi 2150 tulee siis siitä kun oon laskenu just jollain kaavalla, missä huomioidaan ne perus paino, pituus, ikä, sukupuoli, aktiivisuuskerroin… ja taivoitteenahan mulla on siis lihasmassan kasvatus ja kesän puolella aion dieetata ylimääräsiä rasvoja pois.

    • Heips! Tuo laskutapa antaa siis yhden keskimääräisen kalorimäärän, jolloin se on pitkän ajan keskiarvo päivässä (esim. viikon ajalta). Syö lepopäivinä alle ja treenipäivinä yli tuon verran, niin että pääset tuohon lukemaan. Sitten kannattaa toki seurailla painonkehitystä, jotta todellinen kulutustaso selviää käytännössä 🙂

  5. Kiitos Ida todella loistavasta ja etenkin INSPIROIVASTA blogista. On ihanaa kun kerrot ja avaat asoita tarkemmin etkä oleta että kaikki tietävät mitä jokin asia tarkoittaa (mihin useissa tämän tyylisissä blogeissa olen törmännyt). Tänään on tullut kahlattua sun kirjoituksia ihan urakalla ja paljon saanut vinkkejä omiin reenailuihin. 🙂 Toivon sulle pikaista paranemista!

    • Heips! Käytän vain treenipäivinä palautusjuomassa noin 5g.

  6. Kerran käytin rasvanpolttajia ja lähes joka kerta ne aiheuttivat niin kovaa kipua että piti maata kippurassa tunnin ajan. Lopetin tietty käytön koska tuntui kuin tulitanko olisi ollut sisällä ja vatsaan/selkään koski aivan tajuttomasti. :/

    • Voi ei! Kuulostaa hirveältä :/ hyvä että lopetit, jos aiheuttivat noin ikäviä tuntemuksia!

  7. Heippa! Suositteletko Arnoldin Golden Six -ohjelmaa, kun salillakäyntikerrat tulevat nyt tippumaan kahteen viikossa. Vai olisiko ihan tyhmää tehdä vaikka toisena noista päivistä tuo Golden Six, ja toisena treenipäivänä keskittyä pakaroihin?

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

 
Tykkää jutusta