Kaksi loistavaa core-liikettä

Päivän sana on soija! Nimittäin mun naamassa! On ollut taas sellaisia treenejä, että silmiä kirvelee kun hiki valuu niihin. Vanha polvivaiva on lähiaikoina taas nostanut päätään ja treenejä on pitänyt soveltaa sen mukaan. Muilta osin fiilis on ollut kohdillaan ja treeni kulkenut.



Rakastan salitreeniä, mutta siinäkin hommassa on omat huippunsa ja pohjansa koskien niin fiilistä kuin energiaakin. Joskus rullaa paremmin, joskus huonommin. Joskus on rankempaa ja joskus iisimpää. Nyt on kuitenkin sellainen motivaatiopiikki menossa, että oksat pois! Treenit painetaan asenteella (polven ehdoilla tosin) ja fiilis vaan paranee, mitä kovempi treeni on kyseessä.

Tein viimeksi salilla treenin lopuksi paria loistavaa core-liikettä. Liikkeet vahvistavat erityisesti keskivartalon lihaksia, mutta myös montaa muuta yläkropan lihasta sekä jalkoja. Todella kokonaisvaltaisia liikkeitä siis. Sen lisäksi, että ne ovat rankkoja koko kropalle, ne ovat myös hengästyttäviä! Huh! Sai kyllä hammasta purra, että jaksoi tehdä kaikki toistot. Välillä oli pakko ottaa pari hengenvetoa ja sitten jatkaa taas.

Kuvista näkee hieman mitä liikkeissä tapahtuu. Eikun kokeilemaan vaan!

 
 
Tämän näköistä hiihtoa ensin puolelta toiselle
Heti perään toinen liike: Jalka kohti kattoa, samanaikaisesti vastakkaisella kädellä jalkaterää koskettaen – ja sama juttu tietysti toiselle puolelle. Näitä liikkeitä tauotta pari kolme rundia peräkanaa niin alkaa hiki lentämään!


Huomenna ajattelin kertoa vähän lisää omasta taustastani, palataan siis pian! Viettäkäähän mukava perjantai!

Edellisessä tekstissä kerroin ajatuksiani sääntöjen rikkomisesta.

Ida Jemina

8 vastausta artikkeliin “Kaksi loistavaa core-liikettä”

  1. Hei! Ei liity tähän postaukseen, mutta mitä lisäravinteita jne suosittelet treenaavalle nuorelle naiselle, tai mitä itse käytät? 🙂 Käyn salilla n. kolmesti viikossa, teen laajasti kaikkia lihasryhmiä ja lihakset alkaa jo erottumaan. Aluksi ajattelin että treenaan ”luomuna”, eli en käyttäisi mitään lisäravinteita, proteiinijauheita tms, koska tarkoitus oli kiinteytyä ensin ja alkaa käyttämään niitä sitten (koska niin idiootilta kuin kuulostaa, ajattelin että jos ne saa lihomaan), mutta nyt kuitenkin olen tullut ajatukseen, että haluaisin saada lihakset nopeammin erottuviksi ja ”voimakkaammiksi” jne, ja kaipailisin jotain vinkkejä.. Sitä itteensä olis pudotettavana 3-4kg (tiukassa on, liekkö vika liian pienessä ja varmaan huonossa kalorimäärässä).. Salin lisäksi lenkkeilen n. kolmena päivänä viikossa. Olisi mahtavaa jos viitsisit antaa neuvoa noviisille, kiitos! 🙂

  2. Moi!
    Loista Blogi 🙂
    Tätä jalkojen sivuille heittoa voi tehostaa niin että pitää jumppapalloa suorana olevan jalan alla. Joutuu hieman tasapainoilla enemmän, mutta haastetta saa kivasti lisää. Tsemppiä treeneihin!

    • Moi! Kiitos! 🙂 Sepäs kuulostaa haastavalta! En tiedä onko ihan mahdollinen vuorojaloin pomppiessa mutta vähän erilaisessa variaatiossa varmasti toimiva! Isot tsempit myös sinne! 🙂

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

 3
Tykkää jutusta