Kaikki tai ei mitään

Hei parhaat!

Joulun ajan hiljaisuus on päättynyt. Vuosi 2014 oli todella hieno sekä palkitseva ja sisälsi monia onnistumisen hetkiä. Samalla se oli kuitenkin myös rankka ja kiireinen. Etenkin loppuvuosi oli todella hektistä aikaa, jolloin täytyi juosta pää kolmantena jalkana, jotta ehti tehdä kaikki asiat. Päivät olivat pitkiä ja jokainen hetki vuorokaudessa oli kyllä täynnä. Niinpä nyt joulun alla otin ihan tarkoituksella kunnolla aikaa itselleni ja läheisilleni. Treenaamisen kanssa olen ottanut löysemmin rantein ja mennyt puntille silloin kun siihen on ollut aikaa. Täystaukoa en ole pitänyt treeneistä vaan jumpannut välillä esimerkiksi kotona ja välillä taas salilla. En ole yhtään stressannut tästä iisimmästä jaksosta vaan oikein kunnolla nauttinut hitaasta menosta ja hetkessä elämisestä. Olen valvonut myöhään ja nukkunut pitkään, katsonut leffoja, käynyt kävelemässä, kokkaillut erilaisia safkoja, koristellut piparkakkutalon, tehnyt kasvohoitoja ja kaikkea muuta oi niin tavallista, mutta mukavaa. Ruokailuiden suhteen olen päässyt maistelemaan hieman arjesta poikkeavia juttuja ja eilen tein mm. herkullista possupataa. Nyt kun aivot ovat hetkeksi päässeet narikkaan ja kroppa sekä mieli saanut lepoa, on taas ihanaa palata kunnon puurtamisen pariin. Luonteeltani olen kaikki tai ei mitään-tyyppiä. Silloin kun lomaillaan, niin lomaillaan ja silloin kun tehdään duunia, niin sitten oikeasti tehdään sitä.

vuodenvaihde-kol
Vuodenvaihteen jumppaa

Uusi vuosi meni rauhallisissa merkeissä; illalla salilla pumppaillen ja yöllä raketteja katsellen sekä grillikanaa mussuttaen. Alkoholi ei ole piru seinälläni, mutta toisaalta sitä tulee nautittua todella harvoin. Viimeksi kosteaa uutta vuotta olen tainnut viettää kolmisen vuotta sitten. Ruoka se vaan yksinkertaisesti maistuu paremmalta kuin alkoholi, joten jos pitää valita vaikka lihapullien ja viinin välillä niin tämä tyttö vetelee lihapullia hymyssä suin. Ajoittainen alkoholin nauttiminen kohtuullisissa määrin ei maailmaa todellakaan kaada, joten jos uutena vuotena tuli irroteltua, don’t worry. Raiteille on taas mukava palata pienen hölläilyn jälkeen.

Ida Jemina

Tänään kävin vetäisemässä huikeat jalka- ja pepputreenit ja täytyy sanoa, että on muuten aika muikea tunne tuolla pyrstössä. Se otti kyllä hyvin hittiä ja saa luvan ottaakin. Pari päivää aion tässä vielä elää reunalla ja tehdä vaikka niitä lihapullia sekä miettiä uuden vuoden tavoitteita. Ne alkavat pikku hiljaa mielessä hahmottumaan ja niistä voisin kirjoittaa toisessa postauksessa, niin saadaan sitten ihan mustaa valkoiselle. Motivaatio on huipussaan ja mieli täynnä energiaa!

vuodenvaihdetreeni-kol

Toivottavasti kaikilla oli oikein rentouttavat välipäivät ja lomat. Vielähän se joulun aika jatkuu 6. päivään asti, joten nauttikaa, fiilistelkää ja rentoutukaa. Uusi vuosi on mahtavaa aloittaa akut latautuneina puhtaalta pöydältä ja tehdä vuodesta 2015 juuri sellaisen kuin haluaa!

Edellisessä postauksessa: Mitä tapahtui jouluna?

Ida Jemina

27 vastausta artikkeliin “Kaikki tai ei mitään”

  1. Haluaisitko tehä postauksen, missä näytät takareisille hyviä liikkeitä. Itellä ei meinaa mikään liike mennä takareiteen, ja tuntuu et on reidet ihan epätasapainossa kun etureisissä on massaa ja pakarassa, mutta ei takareidessä :/

    • Moikka! Ehdottomasti voin jossain postauksessa hyviä takareisiliikkeitä esitellä:)

  2. Voisiko joskus nähdä kuvan, jossa olet ilman meikkiä? Olet varmasti hyvin kaunis myös ilman sitä 🙂

    • Blogissa on monta kuvaa joissa olen ilman meikkiä:)

  3. Moi!
    Olisi kiva saada lukea treenivinkkejä pakaratreeniin, jolla saa muotoa ja pyöreyttä kerättyä, jos kyykkääminen ei juurikaan onnistu. Itse en saa tuntumaa pakaraan kyykyillä, mikä itseänikin ihmetyttää ja harmittaa. Kiitos jo etukäteen, jos sellaisen postauksen saisit tehtyä!

  4. Ihan muuten vaan on tullut mieleeni, mitä teet muuta kuin treenaat? Ootko koulussa vai töissä vai molemmissa? 🙂

    Lisäksi tajusin vasta tänään, että sulla ei olekaan housuja/vaatteita/laukkuja, joissa lukee Ida Jemina, vaan oot photoshopannut ne kuvien päälle ilmeisesti siksi että kaikki tietäisivät mistä kuvat ovat… Et uskokaan miten oon miettinyt, mistä oot saanut addun trikoot omalla nimellä kuten täällä http://idajemina.fitfashion.fi/missa-miehet-voisivat-ottaa-oppia-naisilta-enta-naiset-miehilta/
    :DDD En edes huomannut kuin vasta nyt, että kuvissa on teksti eri päin……….

    • Moips! Olen valmentaja, liikunnan ja ravitsemuksen parissa päivät siis pyörivät oman treenaamisen lisäksi:)

      Hihii! 😀 Jep teksti on ihan vain kirjoitettu kuvan päälle:)

  5. Sun blogista on tullut mun lemppari! 🙂
    Voisitko tehdä joku kerta vaikka koosteen sun koko viikon safkoista ja treeneistä.

  6. Moikka!
    Kiinnostaisi tietää syklitätkö hiilareita (carb cycling)? On kuulemman tehokas keino pitää rasvat kurissa lihaksia kasvatettaessa. Olen aikeissa koittaa kyseistä metodia. Mikäli omaat kokemusta syklityksestä, niin olisi mahtava kuulla toimiko menetelmän, sekä syklityksen hyviä ja huonoja puolia.
    Kiitos inspiroivasta blogista ja mukavaa uutta vuotta!

    • hieman säädin ja pistin tuplana viestiä tulemaan 🙂

    • Moikka Pauliina! Toki syklitän aina hiilareita jossain määrin, käytännössä treenien mukaan. Minkään tietyn carb cycling-mallin tms mukaan en etene, mutta riippuen ohjelmasta/treeneistä hiilaria tulee tietysti aina tarpeen mukaan (esim. vaikka kovana jalkapäivänä enemmän kuin välipäivinä). En kuitenkaan tiputa hiilareita kovin alas edes välipäivinä, erot eivät siis ole äärijyrkkiä. Energiamäärien sääteleminen hiilarilla sopii hyvin lihaksenkasvattajalle 🙂 Mukavaa uutta vuotta myös sinulle!

  7. Hyvää uuta vuotta ja kiitos ihanasta blogista! 🙂

    Minkä hintainen sun tekemä ruokaohjelma olisi? Oon alittanut salitreenaamisen 7kk sitten ja tavoitteena on lihaksikas vartalo / saada lihaserottuvuutta. Sulla on ihan täydellinen kroppa 😀
    Ostin yhen ruokaohjelman ammattilaiselta, mutta se on kovin yksipuoleinen ja tuntuu ettei n. 1800-1900kcal /vrk riitä, kun treenaa 3-4 kertaa viikossa. Sen pitäisi kuulemma olla tasapainossa kulutukseni kanssa, mutta tuntuu että oon vaan laihtunut, vaikka haluaisi. Saada muotoja ja lihasta. Mietin siis että ostaisin sulta uuden rupkaohjelman itselleni 🙂

    • Hyvää uutta vuotta Elina! Kiitos kovasti! Ehdottomasti lihasten kasvatuksessa oikeanlainen ruokavalio on kaiken a ja o. Kurjaa, että olet saanut yksipuoleisen ohjelman. Pistätkö mailia osoitteeseen [email protected] niin jutellaan lisää:)

  8. Moikka,

    Aion kevään mittaan hieman kiristellä itseäni ja kaipaisin neuvoa sen suhteen, että kannattaako aerobinen/hiit heti salitreenin jälkeen? silloinhan periaatteessa lihasten hiilarivarastot pitäisi olla tyhjät ja rasvan palaa. Mutta mihin väliin palkkari silloin sijoittuu?

    • Moikka! Pitkäkestoista aerobista en suosittele tehtäväksi heti salitreenin jälkeen. Kaikista optimaalisinta on tehdä kuluttavat treenit erillään salitreeneistä, mutta toki esim. hiittejä voi tehdä myös salitreenin loppuun. Nekin olisi kuitenkin hyvä tehdä kun glykogeenivarastot eivät ole aivan tyhjillään, jotta saa riittävästi tehoa treeniin. Hiit-suoritusten aikana rasvaa ei kuitenkaan käytetä juurikaan energiaksi, vaan nimenomaan lihasten hiilareita. Jos nauttii palkkarin ennen kovaa hiittiä, voi äkkiä tulla huono olo, joten se kannattaa kulauttaa kurkkuun vasta koko treenin jälkeen.

  9. Sä olet niin täydellinen päästä varpaisiin,sisäisesti ja ulkoisesti. Olen nainen mutta ihan täysin hetero ja silti en voi kuin ihmetellä ja ihailla sun täydellistä kauneutta. On sun poikaystävä varmaan maailman onnellisin! Hampaatkin on kuin Hollywood-tähdellä!
    Sun poikaystävä on myös varmaan kovassa hapessa?
    Ootte varmasti tajunnan räjäyttävän näyttävä pari yhdessä 🙂 kiitos että olet olemassa! 😉

    • Voi että! Olipas ihanan iloinen kommentti!:) Kiitos siis tuhannesti itsellesi<3

  10. noi housut! *_* mistä mahtaa olla, oon harmaita treenipöksyi ettiny, ei oo löytynyt mistään…

    oot täydellinen! tsemppiä kaikkeen 🙂

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

 
Tykkää jutusta