Järki on hyvä pitää päässä

Sis. mainoslinkkejäurho-laiturilla

Tein aivan upean salaatin, johon olin laittanut myös muutamia salaisia aineksia, jotka tuovat ihanaa lisämakua annokseen. Ajattelin, että kenties vinkkaan tästä joskus blogissa ja otin kuvat koko komeudesta. Tietämättäni iCloud kuitenkin hiljaa hihitteli selkäni takana ja päätti, että variksenmarjat sinä mitään postaa!

Kun tänään sitten yritin etsiä näitä kuvia puhelimestani, ei niistä ollut jälkeäkään! Yhden ruman salaattikuvan eri annoksesta se pikku pirulainen oli kuitenkin säästänyt – selvästikin ihan vain kettuillakseen. En tiedä onko tämä kostoa siitä, että kastelin puhelimeni vai mistä moista huonoa onnea kumpusi. 

salaatti-kanaa

Salaattireseptiä siis tiedossa ja muutama pikku kikka, jolla monesta ruoasta saa makoisampaa vaikka ns. terveellisesti söisikin. Tähän salaattiin kuului ihan perusjuttuja ja yksi aines, josta en ole aiemmin maininnut:

kurkkua

minitomaatteja

paprikaa

raejuustoa

erilaisia pähkinöitä

kanaa tölkistä

Siis aivan mieletön juttu tuo valmis purkitettu kananrintafile. Niin hyvää ja kiireisen (laiskan) kokin unelma. Se on hintavampaa kuin normaali raaka kana, mutta mielestäni sitä ei siihen oikein voi verratakaan. Todella kätevä juuri kiireisiin hetkiin, salaatteihin ja evääksi mukaan. Minulla oli 24 purkin satsi ja enää on yksi jäljellä iik! Ovat kyllä tulleet tarpeeseen ja pelastaneet monet päivät, kun ruokaa tai eväitä ei ole ollut valmiina. Omat kanat olivat öljyssä ja niitä voin lämmöllä suositella nams. Muita makuvaihtoehtoja en ole kokeillut, mutta ne voi tsekata täältä.

Monesti tykkään tuoda joihinkin annoksiin makua joillakin ei niin fitnessruoaksi mielletyllä raaka-aineella. Saatan esimerkiksi ripotella aurajuustoa valmiiseen kana-annokseen tai laittaa rasvaisempaa fetaa joskus salaatin joukkoon. Se salaatti taas, jonka olisin halunnut täällä alun perin näyttää, sisälsi murskattuja tacosipsejä.

No mutta hyvänen aika, eihän tämä oli optimaalista! Pitää muistaa, että järki on hyvä pitää näissä asioissa päässä ja kokonaisuus on se mikä ratkaisee. Ei välttämättä kannata tunkea sitä koko aurajuustopakettia suuhun tai vetäistä tacosipsipussia salaatin sijasta. Tällaisia makua tuovia juttuja voi kuitenkin kokonaisuus huomioiden hyvin hyödyntää eikä niistä kannata friikkailla taikka ottaa suurempaa stressiä. Pienet makupalaset siellä täällä tuovat joskus perussafkoihin ihanaa vaihtelua.

kierosilma

addu-kirjavat-kengat
Adidas toppi täältä / Adidas legginsit täältä / Adidas lenkkarit täältä

Nämä kuvat on räpsitty satamassa ja sinne olenkin monet kerrat napannut mukaan noita kanapurkkeja. Urho reppanakin pääsi mukaan veneeseen ja ensi ajelulla huusi apua kurkku suorana. Läheisen sataman vieraslaituristopin myötä kuitenkin selvisi, että hepulla vain painoi pepussa ja olon keventelyn jälkeen homma jatkui iloisemmissa merkeissä.

Aurinkoista sunnuntaita kaikille! 

P.S. Nyt aletaan käymään viimeisiä hetkiä The Blog Awardseissa! Olen täällä joka päivä ollut ihan äärettömän kiitollinen siitä, kuinka mielettömän hyvin me ollaan tässä kovatasoisessa sarjassa pärjätty. Aivan käsittämättömän huikeeta! Teidän tuki merkkaa ihan älyttömästi. Nyt on siis viimeiset päivät äänestää ja se onnistuu TÄÄLLÄ. Jos voitatte nuo liput tuonne gaalaan niin kertokaa minulle, haluan ehdottomasti nähdä paikan päällä! 🙂

>>Edellisessä postauksessa: Kardashian beauty puhututtaa<< 

Ida Jemina

8 vastausta artikkeliin “Järki on hyvä pitää päässä”

  1. Hyvä postaus taas ja hyvin ajankohtaisesta aiheesta. Vaikka tavoittelisi kireää kroppaa ei siinäkään tarvitse mennä aivan äärimmäisyyksiin. Monella on usein joko tai- meininki ja tästä harvoin seuraa hyvää pidemmällä tähtäimellä. Blogiasi on ilo lukea juuri siksi, että terve järki on mukana joka jutussa😊 Kiitos!

    • Kiitos itsellesi Satu! Nimenomaan, kaikesta ei todellakaan tarvitse luopua ja tuloksia saa aikaan ilman stressailua 🙂

  2. Aivan totta! Miksi ruuasta pitäisi tehdä puista, kun ei ole pakko 😉 Itsellä on tällä hetkellä lemppari maun lisääjänä suolakurkku, nam 🙂 Sitä ei isoa viipaletta tarvitse lisätä salaattiin, kun tulee hyvin makua.

    Kivaa alkanutta viikkoa sulle 🙂

    • Sillä saa varmasti kivasti lisämakua! Ihanaa viikkoa sullekin MV! 🙂

  3. Moikka! Olen pitkään seurannut sun blogia ja haluankin kehaista, että tää on ehdottomasti kaikista urheiluaiheisista blogeista mun suosikkini! 🙂 Mulla ois myös yksi postaustoive, joka ei sinäänsä liity urheiluun tai hyvinvointiin mitenkään, mutta ainakin mua kiinnostaisi suuresti. Olisi tosi kiva, jos voisit jotain kirjoitella sun koirasta, Urhosta! Suunnittelen juuri vuosien harkinnan ja pohdinnan jälkeen oman koiran hankkimista, ja mua kiinnostaisi, millainen Urhon päivärytmi esimerkiksi on ja vähän mimmosta liikuntaa ja koulutusjuttuja harrastatte ja millainen koira hän on, jne. Urho vaikuttaa niin älyttömän hyvinvoivalta ja onnelliselta koiralta, joten vinkit oman tulevan koiran varalle kiinnostaisivat paljon. Kiitos sikana jo etukäteen ja mukavaa syksyä sekä sinulle että Urho-hauvalle! 🙂

    • Voi kiitos Liisa! Onpas kiva kuulla, että blogi maistuu! 🙂 Ehdottomasti voin Urhosta, liikunnasta, koulutuksesta ja ihan kaikesta kirjoitella joku päivä 🙂 Sitä ennen voit kurkata postauksen: Urhon ystäväkirja, jossa kerron joitakin juttuja tästä herrasta. Tuolloin hän oli tosin vasta 8kk, joten jotkut jutut ovat tietysti hieman muuttuneet iän myötä. Ihanaa syksyä sullekin ja palaillaan asiaan 🙂

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

 
Tykkää jutusta